Gå til innhold

Spør en bruker


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

10 timer siden, EpleDrue skrev:

Har dessverre ikke noe særlig forhold til Donald Duck & co mer. Så mye på det som barn, og skal absolutt passe på at mine unger også får en god dose Donald Duck gjennom oppveksten. :) Er det en spesiell episode du husker ekstra godt fra Donald Duck, @applestories?

Har ikke sett så mye Donald, men lest desto mer. Fra tegnefilmer husker jeg best episoden der det er jul og Snipp og Snapp kriger med Donald.

Fra tegneseriene er der for mye å velge mellom... Får fortsatt juleboken hvert år til jul, så har nok ikke vokst fra dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@EpleDrue Er du ute i god tid med julegavene, eller er du sminke som meg og gruer deg til jul fordi du er håpløs til å kjøpe gaver?

 

Spørsmålet går like gjerne til alle andre her, og med oppfølgingsspørsmål; er det noen som har gode tips til julegaver til foreldre og søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, EpleDrue skrev:

Refleks må en bruke om en skal vandre i høstmørket. ;) Jeg har det faktisk veldig bra for tiden! Hva med deg, @Coronas? Har du noen store planer for høsten?

Høsten så skjer det ikke så mye, blir vel trening og inne kos (vin, film, serier og bøker) ;) Skal du noe spesielt i høstferien @EpleDrue ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jacklost skrev:

 @The Silence Har du hatt tidligere brukere før? Er ikke slik at jeg mistenker det eller noe, bare nysgjerrig 😁

Jeg har hengt på Kvinneguiden siden nuddelhårdamen preget banneren her, som vil si 10-12(?) år siden. Så ja, jeg har hatt min del brukere her inne uten at jeg vil utdype det så mye mer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.9.2016 at 22.12, applestories skrev:

 

@calavi Har du noen tips til tapas eller andre typer småretter jeg kan prøve meg på?

Hmm, hva med foccacia, spanske kjøttboller, patatas bravas, aioli, bruschetta eller spyd med kylling satay? Fantasien er ikke den beste... 

Den 25.9.2016 at 22.37, EpleDrue skrev:

 

Gnir meg i øynene veldig ofte til tider. Hva med deg, @calavi?

Jeg holder generelt mye på med nesen min, noe jeg blir ertet en del for i familien.. Også har jeg en tendens til å alltid komme for sent til avtaler. Jobber virkelig med meg selv på det punktet der, for det er så utrolig respektløst...

Den 25.9.2016 at 23.13, Lady skrev:

 

@calavi Norges dårligst komiker?

Cecilie Steinmann Neess. Jeg kan ikke forstå at noen synes hun er morsom.... 

13 timer siden, Jacklost skrev:

 @calavi Hvor gammel er du? Om du ikke føler deg komfortabel med å svare så går det helt fint, er bare nysgjerrig :)

 

Fælt så vanskelig du skulle spørre da :fnise: Jeg er i de fantastiske tjueårene et sted... Mer gammal enn ung ;)

6 timer siden, applestories skrev:

 

Spørsmålet går like gjerne til alle andre her, og med oppfølgingsspørsmål; er det noen som har gode tips til julegaver til foreldre og søsken?

Jeg tar utfordringen! Skulle dog hatt litt mer bakgrunnsinfo, men da får det blir veldig generelt.... 

Om noen av de er glade i mat så kan du alltids sette sammen en liten kurv med en god olivenolje, litt småfæncy balsmicoeddik (de har f.eks balsamico i gull på en av butikkene her i byen), oliven og noe godt krydder. Kjøp f.eks også med en kokebok, så har du en fin "gavepakke": 

Går også an å gjøre det samme med alkohol. Et par flasker med pol-øl, en bok om øl, litt nøtter og et par ølpølser. Eller en flaske med god vin, kjeks, ost og en bok som omhandler vin fra favorittdistriktet. 

Brettspill. Masse artige partyspill ute, og nå frem til jul har de ofte 50% i mange bokhandlere. Kan anbefale 'Ryktet går', 'Kokkelimonke' og 'Politisk ukorrekt'. Man har også spill som 'Jentekveld' og 'Idiotkunnskap' som er fine spill på jentevors f.eks :)

De småbøkene som heter "barndom"  som tar for seg et helt tiår.. De er kjempeartige! Går helt tilbake til 50-tallet og er kjempeålreite gaver å gi til de som har "alt". Finnes også en for godteri, biler og sikkert flere også. 

Velværeprodukter. Her kan gjerne ebay brukes for å gjøre det billig. Koreanske produkter er i vinden om dagen, så det kan jo være en idé til søster eller mor. 

Gavekort til far eller bror til time hos en barberer. 

Gi bort en opplevelse! Sider som youwish.no tilbyr alt fra vinsmaking, matkurs, hundekjøring, makeup-kurs osv. 

Ellers kan man finne bøker om de aller fleste temaer på nett, om noen i familien din er glad i å lese. Trenger ikke nødvendigvis være romaner e.l, men å finne en bok om favorittlaget i fotball til bror eller favorittbandet til søster kan være en kjempefin gave. 

Lag noe konfekt eller brenn mandler. Fine gaver som ofte blir satt stor pris på :)

Det var det jeg kom på i farten :)



 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Mayumie skrev:

@Jacklost leser du manga?  Og svar på spørsmålet ditt : Spania :)

Ikke for øyeblikket men jeg kjøpte alle Zelda manga bøkene for 2 år siden tror jeg det var (Jøss tida går fort o.O) Og jeg sparer de til den tiden jeg får lyst å lese :) 

@Mayumie Har du lest Zelda mangaer?

9 timer siden, calavi skrev:


@Jacklost Hva er du mest fornøyd med ved deg selv?

Min tørre humor :biggrin: og min gode fantasi :)

@calavi Hva med deg da? :) 

@Aurelia Hvem er det på profilbildet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2016 den 1.01, calavi skrev:

@applestoriesHva er den fineste gaven du har fått? 

Den jeg husker best er en liten tøyfigur jeg fikk av min 10 år gamle søster da jeg flyttet utenlands. Jeg måtte ut, bort, se verden, men jeg visste hvor mye lillesøster kom til å savne meg, jeg hadde en venninne som hadde vært gjennom de samme med sin storesøster. Den lille bamsen tar jeg fortsatt med meg når jeg skal på langtur, den minner meg om hjemme :)

@calavi pakker du inn julegavene selv, eller foretrekker du ferdig innpakket på butikk?

37 minutter siden, Byjenta! skrev:


@applestories: Har du noe spesielt som skjer i høst? 

Nei... bortsett fra en del ting på jobb, som jeg ikke skal kjede dere med, skal jeg feire 1-årsdag og 32-årsdag de neste par ukene. Det er under tre måneder til jul så jeg skal stresse med julegaver like lenge, jeg er helt håpløs når det gjelder gaver!

@Byjenta! Jeg liker den nye fargen! Hvorfor byttet du?

9 timer siden, Jacklost skrev:

Jøss, her var det dødt..

 @Jacklost Å konstatere at det er dødt gjør ikke noe med det faktum at det er dødt. Må stille spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost
5 minutter siden, applestories skrev:

Den jeg husker best er en liten tøyfigur jeg fikk av min 10 år gamle søster da jeg flyttet utenlands. Jeg måtte ut, bort, se verden, men jeg visste hvor mye lillesøster kom til å savne meg, jeg hadde en venninne som hadde vært gjennom de samme med sin storesøster. Den lille bamsen tar jeg fortsatt med meg når jeg skal på langtur, den minner meg om hjemme :)

@calavi pakker du inn julegavene selv, eller foretrekker du ferdig innpakket på butikk?

Nei... bortsett fra en del ting på jobb, som jeg ikke skal kjede dere med, skal jeg feire 1-årsdag og 32-årsdag de neste par ukene. Det er under tre måneder til jul så jeg skal stresse med julegaver like lenge, jeg er helt håpløs når det gjelder gaver!

@Byjenta! Jeg liker den nye fargen! Hvorfor byttet du?

 @Jacklost Å konstatere at det er dødt gjør ikke noe med det faktum at det er dødt. Må stille spørsmål!

Jeg stilte mange for noen dager siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jacklost skrev:

Jeg stilte mange for noen dager siden

Altfor lenge siden. Husker ikke sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost
På 27.9.2016 den 11.45, Jacklost skrev:

Drev ikke med så mye :P @calavi Hvor gammel er du? Om du ikke føler deg komfortabel med å svare så går det helt fint, er bare nysgjerrig :)

Skuespill eller å jobbe med å lage spill, komme på spill historie osv. Vanskelig å velge 😁 Hva med deg @Lady?

Et ordentlig fancy hus :) @Zumo de Melocotón Hvis du kunne datet en norsk kjendis, hvem ville det blitt?

Nei :P Liker du å spille spill @Moonwalker?

Det var nytt for meg :P Men man lærer så lenge man lever :)

Har du sett Blade filmserien?

 

@Mysticgirl Hvilken hårfarge har du?

@The Silence Har du hatt tidligere brukere før? Er ikke slik at jeg mistenker det eller noe, bare nysgjerrig 😁

@skruf Er det deg på profilbildet?

@Mayumie Hvilket land har du besøkt mest i livet ditt utenom Norge?

 

10 minutter siden, applestories skrev:

Altfor lenge siden. Husker ikke sånt.

Har du korttidshukommelse? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, applestories skrev:

 

Nei... bortsett fra en del ting på jobb, som jeg ikke skal kjede dere med, skal jeg feire 1-årsdag og 32-årsdag de neste par ukene. Det er under tre måneder til jul så jeg skal stresse med julegaver like lenge, jeg er helt håpløs når det gjelder gaver!

@Byjenta! Jeg liker den nye fargen! Hvorfor byttet du?

Aaah :) Så koselig da :) Grunnen til jeg byttet, nei si det... Forandring fryder, hehe. :) Syntes den fargen var fin.

@applestories Hva gjør deg rolig? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Byjenta! skrev:


@The Silence: Hva ser du mest frem til? 
 

Akkurat nå ser jeg veldig frem til å flytte i vår første kjøpte bolig(kun 1 mnd igjen)! Og jul :nisse: Alltid tidlig ute der :P 

@Byjenta! Hva skal  du spise til middag i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, The Silence skrev:

Akkurat nå ser jeg veldig frem til å flytte i vår første kjøpte bolig(kun 1 mnd igjen)! Og jul :nisse: Alltid tidlig ute der :P 

@Byjenta! Hva skal  du spise til middag i morgen?

Så herlig da! Gratulerer. :)

I morgen skal vi ha mc donald's mat ;) Skal hente vår nevø på flyplassen, skal være hos oss en uke nå i høstferien, så da tar vi mæccærn på veien hjem :)

@The Silence Høydepunkter dette året? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2016 den 10.52, EpleDrue skrev:

 @Doge Har du noen gode middagstips?

Wok/stek grønnsaker du liker i en stekepanne (Jeg liker gulerøtter, vannkastanjer, grønnkål, rødløk, brokkoli m.m). Ha i kokte nudler. Ha deretter på tikka masala-krydder og litt sesamolje :spise: 

På 20.9.2016 den 14.06, EpleDrue skrev:

@Doge Skal dorullen henge over eller under?

Den skal henge slik:

dorull-riktig.jpg

 

På 6.9.2016 den 12.34, Zumo de Melocotón skrev:

 

@Doge Har du en gjenstand du tar med deg uansett hvor du går?

 

Ja, brillene mine :skya: 

På 2.9.2016 den 20.06, Pjokkeline skrev:

 

@Doge Favoritt tv serie? 

Jeg har mange! Men Friends blir aldri gammelt. Og Twin Peaks (Shelly :rodmer: ) :popcorn:

På 2.9.2016 den 12.29, Zumo de Melocotón skrev:

 

@Doge Jobber du mest nattevakter eller har du vanlig turnus?

Hva er vanlig turnus? Jeg jobber til alle døgnets tider, men liker best å jobba om natta :Nikke:

På 31.8.2016 den 17.08, Moonwalker skrev:

 

@Dogefår du skikkelig manflu når du blir syk?

Altså, ja. Manflu er seriøse greier :forkjola:  

 

Til alle ovenfor + @Hoppetaujenta og @absinthia : Hvilken bruker på KG kunne du tenkt deg å leve livet til for en dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Byjenta! skrev:

 

Får ikke lov å sitere deg, og hele svaret mitt ble spist opp...

Kort sagt - hva gjør meg rolig; klassisk musikk, glad glad glad, nabo som døde, trist trist trist.

Klassisk musikk gjør at jeg får puste. Bare naboen åpnet verandadøren når sommeren begynte og frem til sommeren var over - han hørte alltid på musikk. Og vi spiste alltid ute. Når vi spiste ute var det sommer for ham, og når jeg hørte hans musikk var det sommer for meg. Da stoppet verden opp, det var så vakkert.

Tror jeg må ta en tur til de som har tatt over huset. Jeg aner ikke hva han hørte på, jeg kjenner ikke Mozart fra Bach fra Beethoven. Men jeg kjenner pulsen senker seg bare jeg tenker på det.

@Byjenta! Hva slags forhold har du til dine naboer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...