Gå til innhold

Eksen hans setter en stopper for meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De har vært venner i forholdet, jeg og kjæresten er nå sammen for andre gang. Opp igjennom har det vært mye drama med henne. Hun har hatt følelser for han og ønsket han tilbake. Sendt meg stygge meldinger når han har tatt avstand til henne. De har møttes bak ryggen min, begge har løyet til meg om kontakten de hadde. Han har i enkelte tilfeller sammenlignet meg med henne, og fått meg til å føle meg mindre viktig/ikke bra. Han har sagt noen ganske sårende ting, som såret da og sårer enda.

De har nå ikke kontakt, men jeg klarer ikke å gi slipp på. En ting er at jeg ikke stoler helt på han, en annen ting er følelsen jeg sitter igjen med etter det hele. Dårlig selvfølelse, usikkerhet, sjalusi, frustrasjon og sinne. Jeg elsker han, og vi har det så bra sammen sett bort ifra dette. Men jeg klarer ikke å være så lykkelig i forholdet som jeg burde pga alt som har vært. Jeg tenker, stresser og bekymrer meg mye. Jeg er innerst inne fremdeles sint på han for måten han har behandlet meg på. Og alt dette, setter for meg en slags "stopper."

Vi er fremdeles i startfasen av "livet uten eksen," og det er ingenting jeg vil mer enn at vi skal ha ei fremtid og være lykkelig sammen. Jeg vet bare ikke hvordan. Vil ting bli bedre? Vil jeg etterhvert klare å glemme henne/alt som har skjedd? Og hvordan? Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, følte bare for å få ut litt frustrasjon.

Anonymkode: b2499...e40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har vært venner i forholdet, jeg og kjæresten er nå sammen for andre gang. Opp igjennom har det vært mye drama med henne. Hun har hatt følelser for han og ønsket han tilbake. Sendt meg stygge meldinger når han har tatt avstand til henne. De har møttes bak ryggen min, begge har løyet til meg om kontakten de hadde. Han har i enkelte tilfeller sammenlignet meg med henne, og fått meg til å føle meg mindre viktig/ikke bra. Han har sagt noen ganske sårende ting, som såret da og sårer enda.

De har nå ikke kontakt, men jeg klarer ikke å gi slipp på. En ting er at jeg ikke stoler helt på han, en annen ting er følelsen jeg sitter igjen med etter det hele. Dårlig selvfølelse, usikkerhet, sjalusi, frustrasjon og sinne. Jeg elsker han, og vi har det så bra sammen sett bort ifra dette. Men jeg klarer ikke å være så lykkelig i forholdet som jeg burde pga alt som har vært. Jeg tenker, stresser og bekymrer meg mye. Jeg er innerst inne fremdeles sint på han for måten han har behandlet meg på. Og alt dette, setter for meg en slags "stopper."

Vi er fremdeles i startfasen av "livet uten eksen," og det er ingenting jeg vil mer enn at vi skal ha ei fremtid og være lykkelig sammen. Jeg vet bare ikke hvordan. Vil ting bli bedre? Vil jeg etterhvert klare å glemme henne/alt som har skjedd? Og hvordan? Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, følte bare for å få ut litt frustrasjon.

Anonymkode: b2499...e40

uff.... sjalusier er en dum ting.... Man må stole på den man er med. Men vet hvor vanskelig forhold kan være. Derfor jeg nå sier at jeg tror jeg lever alene resten av livet, og heller har meg et harem av menn,  gjerne 4-5 stykker på lur... for da betyr det ikke noe om en av dem forsvinner :D haha. Humoren min er litt skjev i dag haha. :D . Det er ubehagelig med dette følelses-skitet ;) 

Endret av Meline37
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg.  Og skjønner godt at det tar tid å bygge opp igjen tilliten. Du er blitt veldig utrygg pga hans oppførsel og det er helt naturlig.  Så vil ikke kalle det sjalusi. Han har hele ansvaret for sin egen oppførsel. Hvis han er seriøs med deg og forholdet så gjør han alt som må til for å redde det. Og det innebærer å gi deg tid til å bygge opp igjen tilliten. Hvis han viser seg tilliten verdig vil du etterhvert også føle det inni deg og bli tryggere etterhvert. Svik kan ta måneder...... Sånt vil sitte lenge og du vil aldri glemme det. Men dere kan komme dere forbi det hvis han er skikkelig lei seg over det og gir 100 % i forholdet.  Hvis ikke er det ikke noe vits eller verdt det.  Dette bør og skal være deres kamp sammen.  

Anonymkode: 9f188...362

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump han. Finn deg en ny. En gang tilbake til eksem,alltid tilbake.  Du skriver at han har møtt ho bak din rygg. Altså.. utro. Dump han

Anonymkode: c4fc2...750

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forståelse for at eksen har sendt deg sinte meldinger om du har prøvd å ødelegge vennskapet dems.

En person som har kommet inn i livet til noen, mange år etter noen andre, kan ikke ta styringen på relasjonene sånn.
Tenk om han skulle nektet deg å møte noen av dine nærmeste venner! Kan tro dine venner ville reagert da ja!

Hun har ønsket han tilbake i fortiden men det betyr ikke at hun ikke har akseptert at hun ikke får han tilbake.
Man kan fint være venner selvom man har hatt lyst på hverandre i fortiden.

Som eks kjærester har de naturligvis delt mye av livene sine sammen og da er det ganske egoistisk å nekte de å være venner.

At kjæresten din har møtt henne (som venner, ut i fra det jeg skjønner, siden du ikke skriver noe om at han har vært utro) og ikke sagt fra til deg, er hans skyld, og ikke eks damens hans skyld.

Anonymkode: cea7b...b67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forståelse for at eksen har sendt deg sinte meldinger om du har prøvd å ødelegge vennskapet dems.

En person som har kommet inn i livet til noen, mange år etter noen andre, kan ikke ta styringen på relasjonene sånn.
Tenk om han skulle nektet deg å møte noen av dine nærmeste venner! Kan tro dine venner ville reagert da ja!

Hun har ønsket han tilbake i fortiden men det betyr ikke at hun ikke har akseptert at hun ikke får han tilbake.
Man kan fint være venner selvom man har hatt lyst på hverandre i fortiden.

Som eks kjærester har de naturligvis delt mye av livene sine sammen og da er det ganske egoistisk å nekte de å være venner.

At kjæresten din har møtt henne (som venner, ut i fra det jeg skjønner, siden du ikke skriver noe om at han har vært utro) og ikke sagt fra til deg, er hans skyld, og ikke eks damens hans skyld.

Anonymkode: cea7b...b67

er du rar??  En eks har ingen krav på han som venn selvom de har en historie sammen.. Det er fortid. Og den nye kjæresten er fremtid. Kjæresten er den eneste viktigste..  Og det må enhver eks finne seg i.  Så hvem er egoistisk her egentlig?!.......  

Anonymkode: 9f188...362

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg.  Og skjønner godt at det tar tid å bygge opp igjen tilliten. Du er blitt veldig utrygg pga hans oppførsel og det er helt naturlig.  Så vil ikke kalle det sjalusi. Han har hele ansvaret for sin egen oppførsel. Hvis han er seriøs med deg og forholdet så gjør han alt som må til for å redde det. Og det innebærer å gi deg tid til å bygge opp igjen tilliten. Hvis han viser seg tilliten verdig vil du etterhvert også føle det inni deg og bli tryggere etterhvert. Svik kan ta måneder...... Sånt vil sitte lenge og du vil aldri glemme det. Men dere kan komme dere forbi det hvis han er skikkelig lei seg over det og gir 100 % i forholdet.  Hvis ikke er det ikke noe vits eller verdt det.  Dette bør og skal være deres kamp sammen.  

Anonymkode: 9f188...362

Takk for konstruktivt svar.

Du har helt rett - tillit er lett å bryte, men faen så vanskelig å bygge. Det har gått noen måneder nå, han vet at jeg fremdeles synes ting kan være svært utfordrende, men likevel spør han aldri om hvordan det går med meg i forbindelse med dette. Virker som han gjør alt for å unngå og snakke om henne, samtidig som han så langt ikke har vist at han har intensjoner om å fortsette som før.

Men kommunikasjonen er ikke den beste, og dette med eksen er et sårt tema. Jeg synes det er vanskelig å ta opp, og han gjør det ikke noe lettere med holdningen "er-vi-ikke-over-dette-nå." Dermed føler jeg meg litt "alene."

Og dette med selvfølelse vet jeg ikke hvordan skal bli bedre. Han vet ikke at jeg fremdeles tenker på ting han har sagt og gjort som har såret, og jeg føler helt ærlig ikke for å ta det opp heller når jeg vet at hun er det siste han vil snakke om. Han er ikke spesielt ydmyk heller.

Så hvordan vi skal løse dette og stå mer "sammen," vet jeg ikke. Hva kan jeg liksom forvente?

Ts

Anonymkode: b2499...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de kontakt nå?

Vil han ha deg eller vil han ha henne?

Anonymkode: ec92d...6cb

Nei, ikke såvidt jeg vet hvertfall.

Hm, det sier vel seg selv? Henne kan han få hvis han vil, men han velger av en eller annen grunn å fortsette med meg.

Ts

Anonymkode: b2499...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktivt svar.

Du har helt rett - tillit er lett å bryte, men faen så vanskelig å bygge. Det har gått noen måneder nå, han vet at jeg fremdeles synes ting kan være svært utfordrende, men likevel spør han aldri om hvordan det går med meg i forbindelse med dette. Virker som han gjør alt for å unngå og snakke om henne, samtidig som han så langt ikke har vist at han har intensjoner om å fortsette som før.

Men kommunikasjonen er ikke den beste, og dette med eksen er et sårt tema. Jeg synes det er vanskelig å ta opp, og han gjør det ikke noe lettere med holdningen "er-vi-ikke-over-dette-nå." Dermed føler jeg meg litt "alene."

Og dette med selvfølelse vet jeg ikke hvordan skal bli bedre. Han vet ikke at jeg fremdeles tenker på ting han har sagt og gjort som har såret, og jeg føler helt ærlig ikke for å ta det opp heller når jeg vet at hun er det siste han vil snakke om. Han er ikke spesielt ydmyk heller.

Så hvordan vi skal løse dette og stå mer "sammen," vet jeg ikke. Hva kan jeg liksom forvente?

Ts

Anonymkode: b2499...e40

prøver hvertfall :tongue:

 Det er kjempetøft og vanskelig selvfølgelig..  Kan nok være lurt å stikke hull på byllen hvis det fører til dårlig kommunikasjon og du føler deg som du gjør. Han burde droppe den holdningen, da synes jeg ikke han beviser nok. Og det igjen gjør at det blir verre for deg og kanskje er årsaken til at du føler deg som du gjør nå.  Da tar ting mye lenger tid å komme videre.. Vet ikke hva jeg skal si hva du kan forvente. Du burde forvente bedre av han hvertfall. Han skal jo liksom være den du snakker med om noe er galt el plager deg , en som bryr seg om deg og er der for deg i ett og alt. 

Klem :)

Anonymkode: 9f188...362

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bedt dem om og ikke ha kontakt, eller har han ikke kontakt med henne nå av hensyn til deg?

Hvor lenge har dere møttes? Vet du hvor lenge de var sammen og når det bø slutt imellom dem? Møtte du han like etter bruddet eller var det seinere?

Anonymkode: ec92d...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du rar??  En eks har ingen krav på han som venn selvom de har en historie sammen.. Det er fortid. Og den nye kjæresten er fremtid. Kjæresten er den eneste viktigste..  Og det må enhver eks finne seg i.  Så hvem er egoistisk her egentlig?!.......  

Anonymkode: 9f188...362

Selvfølgelig kan ikke den ene parten kreve at man beholder et vennskap, men akuratt som to barndomsvenner, så vil to kjærester/ekser også alltid ha en form for relasjon og mange er voksne nok til å skilles som venner. Bare fordi det er slutt som kjærester, betyr ikke at de skal slutte å være sammen av og til som venner - om begge ønsker det, fordi de trives i hverandres selskap og rett og slett er venner. Venner møter man jo.

Kjæresten er ikke den eneste viktige, huff håper ikke du er blandt de som dropper alle venninndene dine og hobbyene dine fordi du har en maktsyk mann som ikke unner deg et vanlige liv og andre relasjoner og det å faktisk være glad i flere enn han. For å være glad i noen er ikke synonymt med å elske noen eller like de seksuelt (slik man gjør til en kjæreste)
Kjæresten vil være viktig på SIN måte, men ikke den ENESTE viktige.
Våkn opp!

Anonymkode: cea7b...b67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan ikke den ene parten kreve at man beholder et vennskap, men akuratt som to barndomsvenner, så vil to kjærester/ekser også alltid ha en form for relasjon og mange er voksne nok til å skilles som venner. Bare fordi det er slutt som kjærester, betyr ikke at de skal slutte å være sammen av og til som venner - om begge ønsker det, fordi de trives i hverandres selskap og rett og slett er venner. Venner møter man jo.
Kjæresten er ikke den eneste viktige, huff håper ikke du er blandt de som dropper alle venninndene dine og hobbyene dine fordi du har en maktsyk mann som ikke unner deg et vanlige liv og andre relasjoner og det å faktisk være glad i flere enn han. For å være glad i noen er ikke synonymt med å elske noen eller like de seksuelt (slik man gjør til en kjæreste)
Kjæresten vil være viktig på SIN måte, men ikke den ENESTE viktige.
Våkn opp!

Anonymkode: cea7b...b67

Har ingen relasjon med mine ekser, så det var jo bare en tullete generalisering, har heller ingen negative følelser ovenfor dem og de har ikke det ovenfor meg heller. Har ikke noe emosjonelt behov å dekke ved å henge på eksene mine som kompiser. Når man ikke har barn sammen, så har man heller ikke behov for en relasjon. Det er tross alt billioner av mennesker i verden man kan møte. 

Anonymkode: 42635...77c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forståelse for at eksen har sendt deg sinte meldinger om du har prøvd å ødelegge vennskapet dems.

En person som har kommet inn i livet til noen, mange år etter noen andre, kan ikke ta styringen på relasjonene sånn.
Tenk om han skulle nektet deg å møte noen av dine nærmeste venner! Kan tro dine venner ville reagert da ja!

Hun har ønsket han tilbake i fortiden men det betyr ikke at hun ikke har akseptert at hun ikke får han tilbake.
Man kan fint være venner selvom man har hatt lyst på hverandre i fortiden.

Som eks kjærester har de naturligvis delt mye av livene sine sammen og da er det ganske egoistisk å nekte de å være venner.

At kjæresten din har møtt henne (som venner, ut i fra det jeg skjønner, siden du ikke skriver noe om at han har vært utro) og ikke sagt fra til deg, er hans skyld, og ikke eks damens hans skyld.

Anonymkode: cea7b...b67

Sinte meldinger? Hun sendte meldinger der hun tydelig prøvde å ødelegge for oss. Hun har aldri vist noen respekt for forholdet vårt. I starten spurte hun han om å bli sammen MENS vi var sammen. Hun har også løyet meg rett i ansiktet og sagt at de ikke har møttes, når han samme dag var på besøk hos henne. "Jeg skjønner hvordan du har det, og er helt enig i at han burde være ærlig med deg, så du må bare spørre meg hvis det er noe." My ass..

Så unnskyld meg, men hva slags "vennskap" er dette? Det ER ikke et vennskap når den ene sikler etter den andre og bare går rundt og håper på at det skal bli slutt mellom eksen og den nye dama.

Ts

Anonymkode: b2499...e40

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bedt dem om og ikke ha kontakt, eller har han ikke kontakt med henne nå av hensyn til deg?

Hvor lenge har dere møttes? Vet du hvor lenge de var sammen og når det bø slutt imellom dem? Møtte du han like etter bruddet eller var det seinere?

Anonymkode: ec92d...6cb

Jeg fikk nok på et tidspunkt og var dermed i ferd med å gå fra han. Da la han seg langflat og sa at han skulle droppe henne av respekt for forholdet.

De var sammen i 4,5 år. Ble slutt mellom dem rundt 1 år før han møtte meg og vi ble sammen. Vi ble sammen for snart 4 år siden, men hadde en "pause" på litt over 1 år, så har nå vært sammen i litt over 2,5 år.

Ts

Anonymkode: b2499...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

prøver hvertfall :tongue:

 Det er kjempetøft og vanskelig selvfølgelig..  Kan nok være lurt å stikke hull på byllen hvis det fører til dårlig kommunikasjon og du føler deg som du gjør. Han burde droppe den holdningen, da synes jeg ikke han beviser nok. Og det igjen gjør at det blir verre for deg og kanskje er årsaken til at du føler deg som du gjør nå.  Da tar ting mye lenger tid å komme videre.. Vet ikke hva jeg skal si hva du kan forvente. Du burde forvente bedre av han hvertfall. Han skal jo liksom være den du snakker med om noe er galt el plager deg , en som bryr seg om deg og er der for deg i ett og alt. 

Klem :)

Anonymkode: 9f188...362

:)

Jeg unngår også å ta opp tinc fordi jeg synes det er sårbart og fordi jeg vet hvordan han reagerer. Sist jeg prøvde, endte det i en stor krangel. Virker som han rett og slett ikke har forståelse for hvordan dette har påvirket ting. Vet ikke helt hvordan jeg skal få han til å skjønne at dette er ting jeg tenker på opptil flere ganger i uka - og om det i det hele tatt er vits å si hvor mye ting han har sagt har såret meg, da han bare påstår at han ikke "husker så langt tilbake."

Men jeg må si jeg er litt skuffet over at han ikke engang spør hvordan det går, bare for å vise at han bryr seg og er dediktert i dette.

Ts

Anonymkode: b2499...e40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen til samboer var den som dumpa han. Da vi ble sammen prøvde hun å klore seg fast for alle penga. Det var slitsomt, men samboeren min var forelska i meg og det var jeg som var jenta for han. Jeg sammenligner meg en del med eksen, særlig på grunn av dette. Tar meg ofte i å prøve å få han til å snakke nedlatende om henne, som en ekstra bekreftelse på at jeg er jenta hans. Skikkelig teit, for de har ikke kontakt og vi er samboere. Vi har vært sammen i snart to år. Men, jeg tror du må ta tiden til hjelp :) Jeg tror mye sitter i hodet ditt nå.

Anonymkode: 4d887...35a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan ikke den ene parten kreve at man beholder et vennskap, men akuratt som to barndomsvenner, så vil to kjærester/ekser også alltid ha en form for relasjon og mange er voksne nok til å skilles som venner. Bare fordi det er slutt som kjærester, betyr ikke at de skal slutte å være sammen av og til som venner - om begge ønsker det, fordi de trives i hverandres selskap og rett og slett er venner. Venner møter man jo.
Kjæresten er ikke den eneste viktige, huff håper ikke du er blandt de som dropper alle venninndene dine og hobbyene dine fordi du har en maktsyk mann som ikke unner deg et vanlige liv og andre relasjoner og det å faktisk være glad i flere enn han. For å være glad i noen er ikke synonymt med å elske noen eller like de seksuelt (slik man gjør til en kjæreste)
Kjæresten vil være viktig på SIN måte, men ikke den ENESTE viktige.
Våkn opp!

Anonymkode: cea7b...b67

kjæresten er selvfølgelig den viktigste i livet ditt sammen med eventuelle barn.....  De er dine nærmeste.  Og ja, man har venner som er viktig for en også selvsagt. Men de tilhører ikke innerste ringen. De kommer sist. Sånn er det bare. Skulle likt å se at gubben din heller stilte opp for en kompis som kjedet seg en dag enn for deg når du ligger og føder eller noe sånt....  Og angående ekser så er mange forskjellige der.  Ekser er ikke det samme som en vanlig venn. Det er en person man har vært forelsket i, hatt som sin nærmeste, hatt sex med, og sterke følelser for. Når det er slutt så er det et avsluttet kapittel. Da går man videre...  Man trenger ikke å være uvenner selvom det er slutt. Man trenger heller ikke å være bestevenner... Å sammenligne en venn med en ex som har blitt venn er litt drøyt....  Vennskap skal være og vært kun det. Spesielt når man går inn i et forhold med en ny person. Da er det naturlig at kontakt med en ex avtar og kanskje også brytes. Det kommer an på. Ikke alle gidder å bli påminnet hans el hennes tidligere kjærlighet eller sexuelle erobringer...Synes det er egoistisk og barnslig å tviholde på vennskap med en ex hvis det bare betyr vonde følelser og bråk i det nye forholdet. Man må ha respekt for hverandres grenser og toleranse. Og alle er forskjellige. Ikke alle kan leve med alt. Og ingen skal behøve å finne seg i noe som helst. Min kjæreste kommer først. Venner kommer sist. Og jeg har mitt eget liv med egne aktiviteter i tillegg til venner utenom forholdet selvfølgelig! Det har min kjæreste også. Og begge har venner av begge kjønn. 

Anonymkode: 9f188...362

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nok på et tidspunkt og var dermed i ferd med å gå fra han. Da la han seg langflat og sa at han skulle droppe henne av respekt for forholdet.

De var sammen i 4,5 år. Ble slutt mellom dem rundt 1 år før han møtte meg og vi ble sammen. Vi ble sammen for snart 4 år siden, men hadde en "pause" på litt over 1 år, så har nå vært sammen i litt over 2,5 år.

Ts

Anonymkode: b2499...e40

Var han sammen med eksen det året dere hadde pause? Hadde dere pause pgd det med eksen hans eller var det andre ting?

Anonymkode: ec92d...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...