Gå til innhold

Samsung Galaxy S6 Edge VS Iphone 6s


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger noen råd/tips til hvilken telefon jeg burde kjøpe av disse to?
Har lest mye på de forskjellige telefonene, men vil gjerne høre fra noen som har en av disse selv.

Har iphone 5s nå og før dette hadde jeg en iphone 4s (med andre ord har jeg hatt iphone i mange år)
Trodde aldri at jeg kom til å kjøpe noe annet enn iphone senere heller, men nå er jeg litt i tvil. Jeg har lest blant annet at både kameraet (bak) og batteritiden er mye bedre på samsungen. Ser også ut som at bildene på samsungen er litt med vidvinklet enn iphonen også, stemmer dette?

Gjerne kom med fordeler og ulemper ved begge telefonene, og gjerne si hvilken du ville valgt :-)

Anonymkode: be95b...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du integrert i Apple sitt økosystem vil det være dumt å gå over til Android, da ting ikke fungerer sømnløst sammen. Bruker du derimot lite av Apple sine tjenester (iCloud, samt du har Mac og iPad) og heller bruker Google eller andre tjenester, er det ingenting i veien å gå over til Android. 

Begge telefonene er ca like gode, og vil holde i mange år. 

Anonymkode: 43c2e...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holde seg til ett system er tingen, ja. Jeg velger alltid Android og skygger Apple som pesten ;)

Anonymkode: 7ebf1...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Samsung tidligere (før jeg skaffet meg iPhone). Bruker ikke så mye iCloud og kun iPhone relaterte ting, bruker mest kamera, apper, Internett og vanlige ting som melding/ringe, rett og slett vanlig bruk, så det blir nok ikke noe problem å gå over til android sånn sett, da jeg vet hvordan det fungerer også. :) 

Men så er det noe med å bytte til android uansett, har jo på en måte blitt "frelst" av iPhone :P men jeg skal hvertfall ikke skryte av batteritiden på iPhone, den er helt elendig! Jeg liker å ta bilder, og kameraet på samsungen er bedre igjen. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å velge :P 

Hvilken ville dere valgt hvis det var opp til dere hvis dere ser bort ifra overgangen til android? 

 

TS

Anonymkode: be95b...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du frelst av iPhone, fortsetter du med iPhone. Ellers blir du skuffet! 

Batteritiden på iPhone er ikke nevneverdig dårligere enn Samsung, begge holder ca en dag. Kameraet på Samsung er absolutt ikke mye bedre, de fleste tester gir faktisk iPhone en liten fordel (da spesielt selfiekameraet på iPhone overgår resten av markedet). http://uk.businessinsider.com/iphone-6s-vs-galaxy-s6-vs-iphone-6-camera-2015-9?r=US&IR=T

Vil du ha bedre batteritid og OIS i kameraet vil jeg anbefale å sjekke iPhone 6s pluss, om du klarer størrelsen. 

Om det hadde vært meg hadde jeg helt klart valgt iPhone, fordi det er den telefonen jeg er kjent med og har kjøpt alle appene mine til. 

Og skulle jeg ha hatt en android ville jeg ha valgt Sony Z5 over S6 Edge. 

Anonymkode: 43c2e...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du frelst av iPhone, fortsetter du med iPhone. Ellers blir du skuffet! 

Batteritiden på iPhone er ikke nevneverdig dårligere enn Samsung, begge holder ca en dag. Kameraet på Samsung er absolutt ikke mye bedre, de fleste tester gir faktisk iPhone en liten fordel (da spesielt selfiekameraet på iPhone overgår resten av markedet). http://uk.businessinsider.com/iphone-6s-vs-galaxy-s6-vs-iphone-6-camera-2015-9?r=US&IR=T

Vil du ha bedre batteritid og OIS i kameraet vil jeg anbefale å sjekke iPhone 6s pluss, om du klarer størrelsen. 

Om det hadde vært meg hadde jeg helt klart valgt iPhone, fordi det er den telefonen jeg er kjent med og har kjøpt alle appene mine til. 

Og skulle jeg ha hatt en android ville jeg ha valgt Sony Z5 over S6 Edge. 

Anonymkode: 43c2e...907

Tusen takk for et godt og utfyllende svar! :) 

Ble mye klokere nå, hvertfall med tanke på kameraet! Og hvis det ikke er noen nevneverdig forskjell på batteritiden så tror jeg at jeg kommer til å gå for iPhone 6s. Tror desverre plus telefonen vil bli litt i største laget, så kommer nok ikke til å gå for den, hvis det ikke er noe stor forskjell mellom 6s og plus modellen? 

Men et spørsmål til. På kameraet på Samsungen så virker det så mye mer vidvinklet (man får med mye mer på bildene) enn på iPhonen, er dette noe som er veldig nevneverdig? 

 

TS

Anonymkode: be95b...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den store forskjellen mellom 6s og 6s plus (utenom størrelsen) er batteritid (plus kan holde opptil to dager), bedre skjerm (men du vil ikke merke forskjell i daglig bruk) og OIS (optical image stabilization). OIS gjør at risting under filming blir nesten ikke eksisterende, samt at telefonen blir mye bedre til å ta bilder i mørke lysforhold. Om dette er grunn nok for å kjøpe plus må du bestemme selv. Jeg skulle gjerne hatt OIS, men plus blir alt for stor for meg. 

Når det kommer til vidvinkel og Samsung så er dette minimalt. Men det som er viktig å tenke på (uten at jeg vet hvor vidvinkel eller ikke S6 er) er at jo mer vidvinkel en linse er, jo større linsefeil får du. Det lureste med hverdagsfotografering er å bruke en normallinse (35mm/50mm). 

Og husk, kjøper du iPhone så må du ikke finne på å kjøpe 16GB versjonen. Minimum 64GB! 

Anonymkode: 43c2e...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...