Gå til innhold

Skal til Sverige i morgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er et kjempeproblem i Sverige med stjålne pass eller solgte pass som med bilde som ligner. Og mtp at han da kommer med svensk pass og sier han bor i Norge så kan det by på noen problemer

Tror ikke det vil bli noe veldig stort problem altså, vil bare ikke støte på problemer som tar tid, siden vi ikke har all verden med tid på å komme oss hjem igjen i morgen

Anonymkode: b037e...a1a

Tror en mørk mann, med det jeg antar er svensktalende vil slite mer om han ikke tar det med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror en mørk mann, med det jeg antar er svensktalende vil slite mer om han ikke tar det med.

Norske tollere er særdeles rasistiske. Har en venn av afrikansk avstamning som hadde vært ute og reist, han ble stoppet på flyplassen og fikk bagasjen gjennomsøkt. Greit nok, han var vant til at de alltid "tilfeldigvis" valgte ut han. Så ble han bedt om å vise legitimasjon, og tok fram sitt norske pass. Neste spørsmål fra tolleren var "hva er ditt formål med besøket i Norge?" Ehhhh, jeg er norsk?!! Jeg har vært i utlandet!!!?? 

Håpløse folk. 

Anonymkode: e1184...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske tollere er særdeles rasistiske. Har en venn av afrikansk avstamning som hadde vært ute og reist, han ble stoppet på flyplassen og fikk bagasjen gjennomsøkt. Greit nok, han var vant til at de alltid "tilfeldigvis" valgte ut han. Så ble han bedt om å vise legitimasjon, og tok fram sitt norske pass. Neste spørsmål fra tolleren var "hva er ditt formål med besøket i Norge?" Ehhhh, jeg er norsk?!! Jeg har vært i utlandet!!!?? 

Håpløse folk. 

Anonymkode: e1184...ced

Ikke bare norske. Franske er enda verre. Så derfor anbefaler jeg folk med "ikke nordisk"-utseende å ta alle forholdsregler. Som i dette tilfeller er å ta med passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gikk bra, men jeg så det tok litt lengre tid med oss pga min samboer, men enda lengre tid med de som var enda mindre nordiske enn oss. De stilte ekstra mange spørsmål om hvorfor han var i Norge, hvor lenge osv. Ble sjekket av svenske tollen på vei inn til Sverige, og inn til Norge igjen så ble vi sjekket av både tollen og politiet

Vi fikk beskjed om at dersom en av oss ikke hadde hatt med ID så hadde vi ikke fått lov til å ta båten mellom Norge og Sverige, og med bil så ville vi vært nødt for å parkere på grensen og blitt undersøkt ekstremt nøye, noe som ville tatt betydelig lengre tid. 

 

Så det er lurt å huske på ID osv nå om dagen ja

Anonymkode: b037e...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...