Gå til innhold

God venn med eksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva mener dere om at en gutt/mann er god venn med eksen samtidig som han er på jakt etter et nytt forhold eller er sammen med en ny dame? Er det rart for den nye kjæresten? Og er det normalt å ha venninner som kjæresten ikke får treffe fordi det kan bli litt (eller veldig) awkward?

I mitt tilfelle så er jeg eksen. Vi var sammen i noen år, og det ble slutt pga at en av oss vil ha barn mens den andre ikke vil det. Hvis en av hadde forandret mening, så kunne vi blitt sammen igjen nå ut ifra hva vi har snakket om. Ville dere blitt sammen med denne fyren? Eller bedt han velge mellom deg og eksen? 

Anonymkode: ca34e...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er venn med eksmannen min selv, og mannen min er også venn med han. Det har vært sånn i mange år. Eksen og mannen min har kommet godt overens.

Men jeg ville ikke satset på et nytt forhold om det var slik at jeg kunne blitt sammen med eksen igjen om situasjonen var sånn at jeg tvilte på det. For meg var det sånn at jeg var ferdig med han, og jeg var klar til å gå videre. Nå har jeg vært sammen med min nye mann i 14 år, og jeg har aldri ønsket meg tilbake til eksen, selv om jeg har hatt mulighet til det flere ganger underveis. Min nye mann har hatt venninner, som jeg også har møtt. Han har vært stolt over å vise fram kjæresten sin, og vi har disse venninnene felles nå. 

Jeg tenker at det ville ha blitt veldig rart for den nye kjæresten om han visste at jeg og eksen hadde blitt sammen igjen om det bare var fordi vi ikke kom til en enighet om barn at det ble slutt. Og om vi kom til enighet, så hadde det blitt oss igjen. Nei, det ville nok ikke min nye mann godtatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og eksen min er gode venner. Jeg pleier å svippe innom jobben hans hvis jeg er i nærheten og hilse på (han har en type jobb som gjør at jeg kan det) og så ringer han ca 1 gang i uka bare for å prate litt. Jeg har samboer og han har ikke noe problem med det. Eksen min leter etter ny kjæreste, men har ikke funnet enda og han snakker med meg om at han synes det er litt frustrerende osv. Men jeg og samboer har ingen problem med at eksen min er på besøk med oss av og til. Jeg hadde ikke hatt noe problem hvis samboer også var venn med eksen sin, men hun behandla han så utrolig stygt at de ikke har kontakt. Jeg hadde dog hatt et problem med det hvis han hadde venninner han ikke ville jeg skulle møte. Det er veldig spesielt synes jeg. Jeg har møtt mange av hans venner og venninner. 

Anonymkode: 42702...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bedt han velge i denne situasjonen. Siden der har snakket om at dere kunne blitt sammen igjen, og barn er kun den eneste hindringen, så er det jo tydeligvis forsatt følelser der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere om at en gutt/mann er god venn med eksen samtidig som han er på jakt etter et nytt forhold eller er sammen med en ny dame? Er det rart for den nye kjæresten? Og er det normalt å ha venninner som kjæresten ikke får treffe fordi det kan bli litt (eller veldig) awkward?

I mitt tilfelle så er jeg eksen. Vi var sammen i noen år, og det ble slutt pga at en av oss vil ha barn mens den andre ikke vil det. Hvis en av hadde forandret mening, så kunne vi blitt sammen igjen nå ut ifra hva vi har snakket om. Ville dere blitt sammen med denne fyren? Eller bedt han velge mellom deg og eksen? 

Anonymkode: ca34e...b00

sorry at jeg sier det, men hvis han har deg som nr en så fort døra er åpen(fordi dere endelig er enig) så gidder vel ikke noen å være second choice... 

Skal man gå inn i et forhold må man være ferdig med tidligere forhold og følelser. 

Anonymkode: b5875...3df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg som kvinne hadde selvsagt ikke villet ha en mann som fremdeles var åpen for å bli sammen med eksen sin igjen. At det kun er spørsmålet om barn som står i veien for dere to, tyder jo på at dere er langt fra ferdige med hverandre. Ikke attraktivt.

Så jeg tror han kan se langt etter ny kjæreste slik situasjonen er nå, ihvertfall hvis han ønsker en oppegående dame med selvrespekt og valgmuligheter, ikke bare en desperat dame som tar hvem som helst.

Å være på vennskapelig fot med eksen er helt OK i seg selv, det er jeg selv med flere av mine ekser. Men det forutsetter at følelsene er borte for lengst, og at vennskapet med eksen ikke prioriteres over den nye kjæresten eller tar for stor plass. Den nye kjæresten må kunne vite at hun er nummer én, og at det er henne mannen elsker og vil ha.

Anonymkode: 868c3...1ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fortsatt venn med eksen, og det er det dummeste valget jeg har tatt siden han dumpa meg for en annen kvinne. Sårer meg selv mer enn nødvendig, men klarer ikke gi helt slipp på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er god venn med alle eksene sine, og det er helt greit for meg. Men, det hadde ikke vært like greit hvis jeg ikke fikk møte de. Og det hadde iallefall ikke vært greit om det fortsatt var en mulighet for at de kunne blitt sammen igjen, men da hadde jeg vel i utgangspunktet ikke blitt sammen med han. 

Anonymkode: 62a34...efe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han bare møter den rette, så kan det hende jeg ikke er et alternativ i det hele tatt. Det blir jo et problem hvis hverken jeg eller han møter den rette.

Det er vel ingen som sier til kjæresten sin at man egentlig vil ha eksen(?), og da vil jo ikke hun kunne ta stilling til det.

Anonymkode: ca34e...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er god venn med eksen min. Da det ble slutt med oss var det fordi absolutt alle romantiske følelser var vekke, men vi var fremdeles utrolig glade i hverandre, men da mer som om vi var bestevenner/søsken. Så derfor var det helt unaturlig å kutte hverandre helt ut.

De første årene hang vi en god del sammen og stilte opp for hverandre når en av oss trengte det. Vi pleide også å ringe hverandre flere ganger i måneden for å snakke (på samme måten som jeg snakket med venninner).

Nå har vi begge fått oss nye samboere og har en del mindre kontakt, for deres del. Men vi oppdaterer hverandre jevnlig om hvordan det går i livet og slike ting.

Hadde det vært sånn at noen av oss følte at vi ville satse på et forhold igjen så synes jeg ikke denne kontakten hadde vært greit, og det hadde vært utrolig dårlig gjort overfor nye partnere. Og om min samboer f.eks fremdeles hadde følelser for sin eks hadde jeg ikke bedt han om å velge mellom oss, da hadde jeg bare gått.

Anonymkode: 79011...ec5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere om at en gutt/mann er god venn med eksen samtidig som han er på jakt etter et nytt forhold eller er sammen med en ny dame? Er det rart for den nye kjæresten? Og er det normalt å ha venninner som kjæresten ikke får treffe fordi det kan bli litt (eller veldig) awkward?

I mitt tilfelle så er jeg eksen. Vi var sammen i noen år, og det ble slutt pga at en av oss vil ha barn mens den andre ikke vil det. Hvis en av hadde forandret mening, så kunne vi blitt sammen igjen nå ut ifra hva vi har snakket om. Ville dere blitt sammen med denne fyren? Eller bedt han velge mellom deg og eksen? 

Anonymkode: ca34e...b00

Jeg må ærlig si at jeg er ikke så veldig sjalu. Stoler på en mann, så lenge han viser meg den verdigheten jeg fortjener. Spørs hvordan han behandler meg i henhold til eksen. Jeg skal ikke prioriteres dårligere enn henne. Jeg skal prioriteres høyere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du rundt og håper at en av dere skal skifte mening?

Jeg ville aldri bedt en mann velge mellom meg og eksen hans. Om en fyr hadde alt på plass med eksen, bortsett fra dette med barn, så ville jo ikke han vært en mann for meg...

Anonymkode: 0ea84...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du rundt og håper at en av dere skal skifte mening?

Jeg ville aldri bedt en mann velge mellom meg og eksen hans. Om en fyr hadde alt på plass med eksen, bortsett fra dette med barn, så ville jo ikke han vært en mann for meg...

Anonymkode: 0ea84...633

Enig i at hvis en han og eksen har alt på plass untagen barn,... så er noe feil... Da kan de være for sterkt knyttet til hveandre, og da kan en ny partner komme i siste rekke. Eller risikere å bli dumpet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han bare møter den rette, så kan det hende jeg ikke er et alternativ i det hele tatt. Det blir jo et problem hvis hverken jeg eller han møter den rette.

Det er vel ingen som sier til kjæresten sin at man egentlig vil ha eksen(?), og da vil jo ikke hun kunne ta stilling til det.

Anonymkode: ca34e...b00

Jeg har opplevd at en mann sa at eksen var nummer 1. Og det måtte jeg akseptere for at forholdet skulle vare. Jeg har også opplevd en annen mann fortelle meg at en venninne av han var nummer 1, og det måtte jeg også akseptere for å bli sammen med han. Det er noen år siden, men da husker jeg at jeg fikk nok! En venninne skal ikke komme foran meg. Og faktisk: heller ikke en eks. Forholdet først!. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at en mann sa at eksen var nummer 1. Og det måtte jeg akseptere for at forholdet skulle vare. Jeg har også opplevd en annen mann fortelle meg at en venninne av han var nummer 1, og det måtte jeg også akseptere for å bli sammen med han. Det er noen år siden, men da husker jeg at jeg fikk nok! En venninne skal ikke komme foran meg. Og faktisk: heller ikke en eks. Forholdet først!. 

Det er drøyt, men i det minste var han ærlig slik at du fikk muligheten til å vurdere om det var verdt det.

Anonymkode: ca34e...b00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er drøyt, men i det minste var han ærlig slik at du fikk muligheten til å vurdere om det var verdt det.

Anonymkode: ca34e...b00

Jeg er faktisk glad at han sa det. For da viste han at han ikke var noe å ha. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er faktisk glad at han sa det. For da viste han at han ikke var noe å ha. :) 

vit selv hva du er verdt og la aldri en mann definere din verdi..  En kjæreste, det ligger i navnet, den kjæreste man har.....  En eks skal være eks, og venninne være venninne. Og ekser og venninner kommer i siste rekke automatisk..

Anonymkode: b5875...3df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vit selv hva du er verdt og la aldri en mann definere din verdi..  En kjæreste, det ligger i navnet, den kjæreste man har.....  En eks skal være eks, og venninne være venninne. Og ekser og venninner kommer i siste rekke automatisk..

Anonymkode: b5875...3df

Enig. Man må gi seg selv en egenverdi. Og ikke finne seg i hva som helst. Men på en måte så er jeg veldig glad hvis en mann kan si at en annen dame kommer foran meg, for da vet jeg jo at han ikke er noe å bruke tiden på. 

Jeg har full forståelse at man kan være glad i sin eks, men man går ikke å sier til daten at eksen betyr mer. 

Man kan leve et liv alene uten en mann og. Viktigst er å ha en egenverdi. 

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt venn med eksen, og det er det dummeste valget jeg har tatt siden han dumpa meg for en annen kvinne. Sårer meg selv mer enn nødvendig, men klarer ikke gi helt slipp på han.

I sånne situasjoner synes jeg IKKE det er greit å være venn med eksen. Synes det er dårlig ovenfor den nye kjæresten, i og med at det ikke er rent vennskap fra din side.

Anonymkode: 79d8d...372

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være venn med eksen må man akseptere, men overhodet ikke at de fremdeles mener de som ekser kan bli sammen igjen!
Så situasjonen du beskriver ville IKKE vært ok for meg. Heller ikke det at kjæresten hadde venninder som han nektet meg å treffe fordi det ville bli awkward, hvorfor skulle det bli awkward? Noe å skjule åpenbart. Det betyr ikke t jeg hadde krevd å få være med hver gang han skulle treffe venninder, men han skulle ikke blitt nervøs om jeg fikk lyst til å bli med en gang i blandt!
Mannen du beskriver her høres for meg ut som ikke er klar for et forhold fordi han fremdeles har noe med eksen - åpenbart når det blir awkward om kjæresten blir med, og når de har snakket om at de helst ville vært sammen igjen om det ikke var for uenigheten rundt barn.
Det betyr at følelsene er like sterke og tiltrekningen like stor, men kun det praktiske som stopper. Man er ikke klar for å få seg ny dame om man har følelser og tiltrekning til en eks

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...