Gå til innhold

Kjøpe bruktbil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere?

Har vært å sett på en bil, ligger ute på finn for 80 000 kr, men får kjøpe den for 60 000 kr ettersom registerreim ikke er byttet (den er kjørt 150 000 km), det snart er service og bilen må ha nye dekk. Bilen har vært på naf-test og har fått flere mangler, noen varmetråder i bakruten fungerer ikke, klimaanlegget har dårlig trykk (et bilverksted mente dette skyltes at bilen trang påfyll av gass), en sprekk i fjæren. Kan en forvente en feilfri bil til 60 000 kr? Eller finner en slike mangler på de fleste biler? Kjøper jeg katta i sekken nå? 

Anonymkode: 06d57...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket merke er denne bilenog hvilken årsmodell? Jeg tror kostnadene til sammen kan fort bli over 20 000 kroner. Registerreim kan fort bli 10 000 kroner, nye dekk minst 5000, og de andre reparasjonene koster helt sikkert over 5 000 kroner. Til sammen bruker du sannsynligvis over 80000 på denne bilen og det vil nok fort dukke opp nye feil. Du får helt sikkert en mye bedre bil til 80 000 kroner som ikke har kjørt så langt som denne. Jeg kjøpte en bil (citroen c3) til 89000 men gode dekk, ingen mangler, gratis frakt til andre siden av Norge, alle servicene gjort, naf test uten mangler, garanti, kjørt 53000 og 2010 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...