Gå til innhold

Ambulanse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det slik at mindreårige ikke får lov å ringe til foreldre selv og si ifra dersom de blir hentet av ambulanse og kjørt til sykehus? Hvorfor er det slik at de som jobber der må gjøre det? 

Anonymkode: 98309...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ingen som får ringe selv. Det er sykehusets plikt å ringe de pårørende

Anonymkode: c8f33...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Det kan vel være fordi de har plikt til å informere foresatte, så lenge du er under 18.år.

men du kan selvsagt ringe selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik da? Om du har valgt deg andre pårørende etter fylte 16 har jo ikke foreldrene dine noe med det å gjøre. Er du under 16 er foreldrene som ansvar for helsen din og da må jo foresatte informeres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik da? Om du har valgt deg andre pårørende etter fylte 16 har jo ikke foreldrene dine noe med det å gjøre. Er du under 16 er foreldrene som ansvar for helsen din og da må jo foresatte informeres. 

Det skjedde i alle fall med venninna mi. Hun ringte til faren sin før de fikk sagt ifra til henne at de skulle ringe, og da sa de at hun ikke skulle ringt for det var det de som skulle.

Anonymkode: 98309...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde i alle fall med venninna mi. Hun ringte til faren sin før de fikk sagt ifra til henne at de skulle ringe, og da sa de at hun ikke skulle ringt for det var det de som skulle.

Anonymkode: 98309...955

Og hun er eldre enn 16? Jeg bare spør altså. Men jeg syntes det er logisk at de ringer pårørende og at det ikke er du selv som gjør det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjedde i alle fall med venninna mi. Hun ringte til faren sin før de fikk sagt ifra til henne at de skulle ringe, og da sa de at hun ikke skulle ringt for det var det de som skulle.

Anonymkode: 98309...955

Dersom  man blir hentet av ambulanse er man gjerne veldig dårlig, kanskje de bare ville hun skulle slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hun er eldre enn 16? Jeg bare spør altså. Men jeg syntes det er logisk at de ringer pårørende og at det ikke er du selv som gjør det. 

 

Jepp, det er hun. 

Anonymkode: 98309...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel tro at de mener at de skal ringe fordi de kan informere hva som skjer og hvor de skal dra for å komme til barnet sitt. Er ikke noen regler på at pasienten selv ikke får lov å ringe. Er vel mer praktisk at helsepersonell ringer siden de da vet hva slags informasjon som er gitt.

Anonymkode: 80a95...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel tro at de mener at de skal ringe fordi de kan informere hva som skjer og hvor de skal dra for å komme til barnet sitt. Er ikke noen regler på at pasienten selv ikke får lov å ringe. Er vel mer praktisk at helsepersonell ringer siden de da vet hva slags informasjon som er gitt.

Anonymkode: 80a95...caa

De sa til henne at hun egentlig ikke fikk lov å ringe selv da?

Anonymkode: 98309...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa til henne at hun egentlig ikke fikk lov å ringe selv da?

Anonymkode: 98309...955

Hvorfor er det så viktig å ringe selv? Er det ikke bedre å vente til man et litt mer?

Anonymkode: c8f33...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så viktig å ringe selv? Er det ikke bedre å vente til man et litt mer?

Anonymkode: c8f33...4ae

Det vet ikke jeg, jeg bare synest det hørtes rart ut at det ikke var lov.

Anonymkode: 98309...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nektes å ringe, men mange er så opptatt med å ringe at det forsinker arbeidet til ambulansen. Da er det bedre å si at de kan ringe senere, så blir ikke ambulansen oppholdt unødvendig, pasienten kommer fortere til behandling, og ofte vet de også mer om hva som skjer når de ringer litt senere.

Anonymkode: 050fa...6c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...