Gå til innhold

Seriøst, Iphone og mobil er jo det samme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her kommer jeg med noen eksempler på idiotiske ting folk har sagt:

Har du Iphone eller mobil?

Kan jeg låne Iphonen din og ringe?

Iphone er sååå mye bedre enn mobil

Og den beste: På Iphone når du skal lagre nummeret til en person og det ved siden av står hvordan nummer det er (hjem, arbeid etc). så kan du velge mellom Iphone og mobil. Iphone er også en mobil er det ikke? Det er bare et annet merke enn Samsung og HTC... Jeg skjønner ikke hvorfor noen foretrekker å si Iphone isteden for å si mobil bare? 

Er det jeg som er langt etter, eller er Iphone også mobil?

Anonymkode: 5c8dd...62f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil ikke si du er langt etter, men du henger deg ihvertfall opp i uviktige ting...

Anonymkode: 4f5c1...0d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer jeg med noen eksempler på idiotiske ting folk har sagt:

Har du Iphone eller mobil?

Kan jeg låne Iphonen din og ringe?

Iphone er sååå mye bedre enn mobil

Og den beste: På Iphone når du skal lagre nummeret til en person og det ved siden av står hvordan nummer det er (hjem, arbeid etc). så kan du velge mellom Iphone og mobil. Iphone er også en mobil er det ikke? Det er bare et annet merke enn Samsung og HTC... Jeg skjønner ikke hvorfor noen foretrekker å si Iphone isteden for å si mobil bare? 

Er det jeg som er langt etter, eller er Iphone også mobil?

Anonymkode: 5c8dd...62f

Ser ikke helt hva som er idiotisk med den setningen der..? 

Anonymkode: 5187b...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergtekjen

Eg vil ikkje sei det er heilt det same, sidan iPhone er ein type mobil, altså ein underinndeling.

Så ja, iPhone er også ein mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig

Dette er en bevisst del av Apple sin markedsførsingsstrategi. Som om ikke iPod er en MP3-spiller. Og en Mac er liksom ikke en "Personal Computer" da? Er det kanskje en "Public Computer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig greie det der.

Om venninna mi har en samsung og jeg spør om å få låne den, så sier jeg ikke "Kan jeg låne Samsungen din?" :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt idiotisk ut.

Og det verste er at flere av de som har iPhone helt seriøst tror at den kan helt andre ting enn andre mobiler. Jeg får stadig overraskede "men kan du det med en vanlig mobil" utsagn. Enkelte tror vist at alt annet enn iPhone er som nokia fra 90 tallet eller noe sånt. Ikke rart de blir I-fans når de er så lite oppdatert om verden utenfor boblen sin .

Anonymkode: 3f9e6...9c4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt hva som er idiotisk med den setningen der..? 

Anonymkode: 5187b...95f

Ikke? Det er forskjell mellom å og og. Det korrekte ville være å si: "Kan jeg låne iPhonen din for å ringe?" Setningen som TS skrev er umulig å tyde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snerk1234

Jeg velger å kalle min iPhone for telefon, iPad for nettbrett og Mac for PC. Dette er små valg en kan ta for å gjøre verden mindre materialistisk og samtidig fremstå som en ydmyk person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg velger å kalle min iPhone for telefon, iPad for nettbrett og Mac for PC. Dette er små valg en kan ta for å gjøre verden mindre materialistisk og samtidig fremstå som en ydmyk person. 

Det er et smart valg for å fremstå som du vet at merkevare ikke er en korrekt betegnelse på en type gjenstand.

Hva det har med materialisme og ydmykhet, kan jeg ikke se.. ?? Det er da ikke mer materialistisk å ha iPad enn et annet nettbrett? Eller mer ydmykt å ringe med en Samsung enn en iPhone?

Anonymkode: 3f9e6...9c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer jeg med noen eksempler på idiotiske ting folk har sagt:

Har du Iphone eller mobil?

Kan jeg låne Iphonen din og ringe?

Iphone er sååå mye bedre enn mobil

Og den beste: På Iphone når du skal lagre nummeret til en person og det ved siden av står hvordan nummer det er (hjem, arbeid etc). så kan du velge mellom Iphone og mobil. Iphone er også en mobil er det ikke? Det er bare et annet merke enn Samsung og HTC... Jeg skjønner ikke hvorfor noen foretrekker å si Iphone isteden for å si mobil bare? 

Er det jeg som er langt etter, eller er Iphone også mobil?

Anonymkode: 5c8dd...62f

ikke lett å være 14 år :(

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke lett å være 14 år :(

Du mener det er typisk 14 åringer å være forvirret mhp merkevare og betegnelse på type gjenstand? 

Anonymkode: 3f9e6...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med boblebad og Yakuzi?

Vet også om noen som bruker Farris som fellesbetegnelse for vann med kullsyre.

Potetgull da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig folk spør om de har iPhone for å vite om man kan sende imessage til hverandre osv. iPhone er en mobil ja, jeg har for vane å si "kan du gi meg iphonen min?" hvis noen sitter ved den, vet ikke helt hvorfor. :) Skjønner ikke hvorfor noen skal bli irritert av den grunn da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier det bare for å skryte. Skjønner det egentlig ikke, overprisa ræl som ryker eller bøyer seg bare man ser på den.

Anonymkode: 27cbf...c4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...