Gå til innhold

syke barn på sykebesøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min svigermor ligger på sykehus og er veldig kreftsyk. Min samboer vil ta ungene med på besøk i kveld ettersom dette er siste mulighet før hun blir sendt til sykehjemmet på hjemplassen. Ene ungen er syk (forkjøla) og jeg mener at man da ikke besøker en som er kreftsyk og ligger på det siste, mens min samboer tenker mer på at det kanskje er siste gang ungen får se bestemor. Jeg er selv forkjøla og holder meg unna. Hva mener dere?

Anonymkode: 7fd79...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring avdelingen hun ligger på og hør hva de tenker? 

Det er det enkleste. Helt enig.

Anonymkode: e025a...86d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Som kreftsyk har man som regel svært nedsatt immunforsvar og er mottakelig for infeksjoner. Det å utsette en allerede svært syk person for dette kan medføre belastninger som faktisk forkorter denne personens levetid ytterligere. Dessuten er ikke denne personen den eneste som er innlagt på sykehuset. Også andre pasienter vil kunne utsettes for smitte. En smittebærer har derfor ingen ting på sykebesøk å gjøre. Man må ta hensyn til pasienten(-e), ikke til seg selv!

På mitt lokalsykehus står det store oppslag om at man er velkommen på besøk, men ikke hvis man selv er syk, ved inngangen til trapper, heiser og alle avdelinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun likevel ligger på det siste... Hvilken rolle spiller det egentlig?   Jeg ville latt barna dra. 

Hun ligger på et sykehus fullt av andre syke mennesker også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Margit Spat

Hvis hun likevel ligger på det siste... Hvilken rolle spiller det egentlig?   Jeg ville latt barna dra. 

Herlig egoistisk tanke! Hva med de andre som er innlagt på sykehuset? Er det greit å utsette dem for smittefare? 

Og skal man risikere å utsette henne for en infeksjon som tar livet av henne, bare fordi hun skal dø likevel, og fordi man ønsker at barnet skal se henne før hun dør? :hakeslepp: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guttungen tok selv valget, han ville være hjemme. Han ville ikke utsette bestemoren for smitte.  TS

Anonymkode: 7fd79...5a5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kreftsyk har man som regel svært nedsatt immunforsvar og er mottakelig for infeksjoner. Det å utsette en allerede svært syk person for dette kan medføre belastninger som faktisk forkorter denne personens levetid ytterligere. Dessuten er ikke denne personen den eneste som er innlagt på sykehuset. Også andre pasienter vil kunne utsettes for smitte. En smittebærer har derfor ingen ting på sykebesøk å gjøre. Man må ta hensyn til pasienten(-e), ikke til seg selv!

På mitt lokalsykehus står det store oppslag om at man er velkommen på besøk, men ikke hvis man selv er syk, ved inngangen til trapper, heiser og alle avdelinger. 

Akkurat slik jeg tenker. Var selv på besøk en dag hos ei eldre dame som har hatt kreft i høst, hun var langtfra så syk, men var veldig obs på smittekilder og hadde sine rutiner med vask etc hver dag. (hun var hjemme) TS

Anonymkode: 7fd79...5a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Hvis barnet ikke løper rundt og tar på/hoster på alt og alle, så er ikke det et problem. 

Det er faktisk et problem der det er svært syke pasienter, eller pasienter med sterkt nedsatt immunforsvar. Det skal så mye mindre til i slike tilfeller.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.34 har helt åpenbart ikke peiling på hva hun snakker om. Heldigvis ble barnet hjemme, og eventuelle andre som lurer på noe tilsvarende senere får ikke et så idiotisk råd stående uimotsagt.

Blir som folk som kommer kjempesyke på fødestuen på flermannsrom fordi de bare MÅ se babyen og om en liten eller stor med nedsatt immunforsvar blir syke da, burde de tenkt på det før de ble innlagt på et sykehus i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wonder Woman

guttungen tok selv valget, han ville være hjemme. Han ville ikke utsette bestemoren for smitte.  TS

Anonymkode: 7fd79...5a5

Så bra, du har tydeligvis oppdratt en bra ansvarsfull gutt :)

Endret av Wonder Woman
k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk et problem der det er svært syke pasienter, eller pasienter med sterkt nedsatt immunforsvar. Det skal så mye mindre til i slike tilfeller.  

Det finnes jo andre syke mennesker på sykehuset som kan smitte dem??  

Anonymkode: 3d246...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Det finnes jo andre syke mennesker på sykehuset som kan smitte dem??  

Anonymkode: 3d246...e6a

Smittsomme personer som er innlagt på et sykehus blir lagt på isolat. 

Endret av Margit Spat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smittsomme personer som er innlagt på et sykehus blir lagt på isolat. 

Ikke folk med forkjølelse nei. Sykehus er vel et av de stedene man nesten kan garantere å bli smittet av noe, enten pga pasienter, men også syke personale eller urene prosedyrer. 

Mener ikke at man skal besøke syke folk, og da spesielt pasienter med nedsatt immunforsvar, hvis man selv er syk da må man nesten vente.

Anonymkode: aa0c7...d06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, du har tydeligvis oppdratt en bra ansvarsfull gutt :)

nå er jeg stemora da, men tar den til meg :-) (mora ble nemlig forbanna da jeg ikke besøkte svigermor tidligere fordi jeg var syk...)

Anonymkode: 7fd79...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Ikke folk med forkjølelse nei. Sykehus er vel et av de stedene man nesten kan garantere å bli smittet av noe, enten pga pasienter, men også syke personale eller urene prosedyrer. 

Mener ikke at man skal besøke syke folk, og da spesielt pasienter med nedsatt immunforsvar, hvis man selv er syk da må man nesten vente.

Anonymkode: aa0c7...d06

Mulig praksis er ulik avhengig av kapasiteten på sykehuset og hvilken diagnose en pasient ellers har, men jeg havnet på isolat med forkjølelse en gang jeg var innlagt på sykehus. Dette for ikke å smitte andre pasienter, men også for å beskytte meg, da mitt immunforsvar var dårlig. Det er dermed ikke slik at ingen forkjølede havner på isolat. Det avhenger av situasjonen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smittsomme personer som er innlagt på et sykehus blir lagt på isolat. 

bare tull. Åpenbart flere her som ikke aner hva de snakker om. Eller hva?   Forkjøla folk blir ytterst sjelden lagt på isolat.

Endret av Frk.34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...