Gå til innhold

Vaske jakke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vasket nylig min nye ytterjakke i vaskemaskinen på 40* (etter instruks på vaskelappen), men jeg innser at jeg kanskje brukte for mye vaskepulver, for nå har det seg slik at det er veldig hvitt i "snittene" på jakka, altså der den er sydd sammen da for å si det slik.

Jeg lurer på om noen har opplevd det samme og om det er bare å vaske jakka på nytt uten vaskepulver for å få det vekk? 

Jeg prøvde å skrape vekk litt med en nål, men det gikk ikke noe særlig vekk.

Noen som har opplevd det samme?

 

Anonymkode: 424c8...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vasket nylig min nye ytterjakke i vaskemaskinen på 40* (etter instruks på vaskelappen), men jeg innser at jeg kanskje brukte for mye vaskepulver, for nå har det seg slik at det er veldig hvitt i "snittene" på jakka, altså der den er sydd sammen da for å si det slik.

Jeg lurer på om noen har opplevd det samme og om det er bare å vaske jakka på nytt uten vaskepulver for å få det vekk? 

Jeg prøvde å skrape vekk litt med en nål, men det gikk ikke noe særlig vekk.

Noen som har opplevd det samme?

 

Anonymkode: 424c8...97c

Om du fukter en klut og tørker av på et av de hvite områdene, finner du fort ut om det er vaskepulver som har satt seg der, og da er det bare å vaske jakken en gang til, uten pulver

Anonymkode: 35d7f...5ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vasket nylig min nye ytterjakke i vaskemaskinen på 40* (etter instruks på vaskelappen), men jeg innser at jeg kanskje brukte for mye vaskepulver, for nå har det seg slik at det er veldig hvitt i "snittene" på jakka, altså der den er sydd sammen da for å si det slik.

Jeg lurer på om noen har opplevd det samme og om det er bare å vaske jakka på nytt uten vaskepulver for å få det vekk? 

Jeg prøvde å skrape vekk litt med en nål, men det gikk ikke noe særlig vekk.

Noen som har opplevd det samme?

 

Anonymkode: 424c8...97c

Legg den i maskina igjen, kjør et SKYLLEprogram, og se hvordan det er etterpå. Lett å finne ut av etter at du har tatt en ekstra skylling. Hopp over vaskeprogrammet, og rett på skylle med den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skylleprogram burde holde. 

Tja, dersom vaskepulveret ikke krever oppvarmet vann for å løse seg opp? Jeg vet ikke

Anonymkode: 35d7f...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, dersom vaskepulveret ikke krever oppvarmet vann for å løse seg opp? Jeg vet ikke

Anonymkode: 35d7f...5ef

Ja, kanskje det er like greit å kjøre et kortprogram uten såpe :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...