Gå til innhold

Kun det ene barnet eksponeres. Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En jeg gikk på videregående sammen med har blitt pappa. Visst nok til to barn. 

Det eldste barnet har jeg aldri sett (visst nok 4-5 år gammelt) og det andre kom i fjor. Snakker med han på facebook en gang i blant, det er alltid han som tar kontakt. Typ "Hvordan går det?", "Ta en kaffe sammen en dag" osv. Og en gang spurte jeg "Venter dere nr. 2?" og han svarte ja. Dette spurte jeg rett og slett fordi jeg lurte oppriktig på om de hadde et barn fra før av. Var mange graviditetsbilder som florerte facebook og instagram, samt ultralydbilder. Men det var det aldri med den første, har ikke sett snurten av dette barnet.

Med den yngste nå så er det bilder og statuser hele tiden. Dåp, bursdag, krabbing osv osv. 

Hva tror dere er grunnen? kjenner jeg er så nysgjerrig at jeg sprekker, men siden jeg ikke kjenner han (aldri hatt særlig kontakt på vgs heller, kun bekjente) så føler jeg ikke for å spørre. Hva om noe er galt? 

Kan det første barnet være tatt fra de og de likevel får beholde nr 2? Er det mulig? Kanskje barnet er sykt, men synes det er merkelig at det aldri nevnes likevel.

Anonymkode: b0e72...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har barna samme mor? En jeg gikk på skolen med gjør nemlig det motsatte. Det blir lagt ut bilde og oppdateringer om barn nr 1 hver eneste dag, og det har hun gjort siden hun var gravid. ungen går nå på skolen. Men det var helt tilfeldig at jeg fikk med med at hun har fått et barn til i år. For av dette barnet er det ikke et eneste bilde eller status. Barna har forskjellige fedre så jeg regner med at det er faren til den siste ungen som nekter henne å legge ut noe om dette barnet på sosiale medier.

Anonymkode: b5e96...22a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være alt i fra barnets eget ønske, fysiske skader, barnevern situasjoner osv. Uansett grunn så er det lite du har noe med. 

Forøvrig så er vel alltid det nyeste mest spennende - for å sette det skikkelig på spissen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, barna har samme mor. 

Så tilbake på facebookchatten mellom meg og faren nå og HAHA.. Han virker som han prøver seg på meg. Har ikke lest alt sammenhengende før. Og dette i årevis. Var han som sa hei første gang for mange år siden og så fortalte meg at han skulle bli pappa ser jeg. så ja, de har absolutt to barn ja.

Profilbildene til moren er kun av kun og det yngste barnet. Åååå så nysgjerrig jeg er 

Anonymkode: b0e72...687

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg har to barn med samme far. Det kan se ut som hun også har ett barn, for det legges nesten aldri ut bilder av eldstesønnen, kun 3-åringen. I det tilfellet er det nok dessverre sånn at det er mer spennende å ha en liten en som ikke krever så mye, for storebroren har en diagnose og trenger litt ekstra oppfølging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, barna har samme mor. 

Så tilbake på facebookchatten mellom meg og faren nå og HAHA.. Han virker som han prøver seg på meg. Har ikke lest alt sammenhengende før. Og dette i årevis. Var han som sa hei første gang for mange år siden og så fortalte meg at han skulle bli pappa ser jeg. så ja, de har absolutt to barn ja.

Profilbildene til moren er kun av kun og det yngste barnet. Åååå så nysgjerrig jeg er 

Anonymkode: b0e72...687

Lurer på hvorfor du er så nysgjerrig :fnise:

Det kan være mange grunner til at det ikke publiseres mye av barn nummer 1. Det trenger ikke nødvendigvis å være noe med barnevernet å gjøre. Barnet kan ha en medfødt sykdom, og foreldre kan ha tatt valget om at barnet skal skjermes fra sosiale medier på grunn av dette. Eller hundre andre grunner. Ikke kan vi vite,og ikke har vi noe med det å gjøre.

Det at en mann er hyggelig betyr forresten ikke alltid at han ''prøver seg''. Det går an å spørre om å ta en kaffe uten noen andre baktanker enn en hyggelig samtale og en kaffe. Det at han sier hei først betyr heller ikke at han prøver seg. Det er lett å være litt for selvgod når noen er hyggelig og tro at de prøver seg, men det er ikke alltid tilfellet. På samme måte som om jeg kan snakke til en mann først og spørre om vi skal ta en kaffe en dag uten noen andre tanker enn kaffe, kan en mann gjøre det samme mot en kvinne. Sier ikke at du er innbilsk, sier bare at det -kan- være tilfellet. Lurt å ikke trekke konklusjoner for fort.

Hvorfor er du så nysgjerrig på dette egentlig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Broren min fikk unge nr 1 12 årsiden og unge nr 2 for 8 årsiden de er det  da mange bilder av på Facebook,men siste mann som ble født får 4 årsiden er ikke på facebook. Grunnen til det er fordi han seg lært seg nettvett.

Anonymkode: ca859...b78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du ikke finne på, siden dere ikke kjennner hverandre godt-er det sinsykt frekt!

Anonymkode: ca859...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer har lagt ut masse bilder av sin første sønn som nå er 5 år men ingen bilder av vårt felles barn. Han mener at grunnen er at Facebook ikke er like stas lenger.

Anonymkode: ca57f...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...