Gå til innhold

Passiv røyking på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun må følge brukerne ut pga rømmnings fare. Vet ikke helt om det går, da kan hun jo like gjerne stå inne ved vinduet og titte ut.

Anonymkode: 204b9...92f

Åh snakk om å bomme, jeg leste at hun måtte følge de ut rømningsveien og måtte derfor være der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får be om tilrettelagt arbeid pga graviditeten da, hvis det er så enormt farlig som du skal ha det til.

Anonymkode: de631...707

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh snakk om å bomme, jeg leste at hun måtte følge de ut rømningsveien og måtte derfor være der :fnise:

:)

Anonymkode: 204b9...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det skal være så inni hampen vanskelig å forstå at passiv røyking er skadelig også utendørs!! 

Anonymkode: ccabc...069

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, røyk kan være farlig og man skal unngå det under svangerskap, men dette her er på grensen til hysteri altså. 

Litt passiv røyking noen ganger, de dagene du er på jobb, har ingen betydning. Herregud. Du er da ute!

Anonymkode: acb30...f87

nå vet jeg ikke hva TS jobber med, men jeg jobber i hjemmesykepleien i ett belastet område. Alle brukerne mine røyker og jeg må oppholde meg i deres hjem store deler av min arbeidsdag. Hadde jeg blitt gravid i dag hadde jeg sykemeldt meg tvert. Hadde hg fått lungekreft hadde jeg saksøkt arbeidsgiver.

Anonymkode: 3b49e...bfe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet jeg ikke hva TS jobber med, men jeg jobber i hjemmesykepleien i ett belastet område. Alle brukerne mine røyker og jeg må oppholde meg i deres hjem store deler av min arbeidsdag. Hadde jeg blitt gravid i dag hadde jeg sykemeldt meg tvert. Hadde hg fått lungekreft hadde jeg saksøkt arbeidsgiver.

Anonymkode: 3b49e...bfe

ts sier selv hun må UT med brukerne for å røyke. Det er langt i fra det samme som at du oppholder deg i deres forrøykte hjem flere timer daglig. 

Du har likevel valgt den jobben du har, og du jobber der enda selv om du vet du blir utsatt for sigarettrøyk. Et søksmål ville ikke kommet noen vei, allefall ikke i Norge.

Anonymkode: acb30...f87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ts sier selv hun må UT med brukerne for å røyke. Det er langt i fra det samme som at du oppholder deg i deres forrøykte hjem flere timer daglig. 

Du har likevel valgt den jobben du har, og du jobber der enda selv om du vet du blir utsatt for sigarettrøyk. Et søksmål ville ikke kommet noen vei, allefall ikke i Norge.

Anonymkode: acb30...f87

jeg har valgt å jobbe i hjemmesykepleien, så da fortjener jeg å dø av kreft? Nice! 

Anonymkode: 3b49e...bfe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har valgt å jobbe i hjemmesykepleien, så da fortjener jeg å dø av kreft? Nice! 

Anonymkode: 3b49e...bfe

Det var virkelig ikke det den AB skrev.

Anonymkode: 204b9...92f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg røyker ikke selv, men det er ofte jeg må være med ut når brukere som må ha følge ut for å røyke. Hvordan lure seg unna dette uten å si at du er gravid? Og hvis man må, hvordan får jeg i meg minst røyk som mulig.

Anonymkode: a7d62...ec1

Du snakker her om ute i friluft? I så fall: Ta deg sammen. Makan til sutring og fjas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har valgt å jobbe i hjemmesykepleien, så da fortjener jeg å dø av kreft? Nice! 

Anonymkode: 3b49e...bfe

Ikke meg du siterte.

Men du vrir jo på hele greia! Du visste jo hva jobben innebar, og du skal inn i folk sitt hjem hvor de har lov til å gjøre som de vil, også røyke. Har du et problem med det får du bytte jobb.

Blir som at en som jobber som kjøreskolelærer skal si; "Jeg har valgt å jobbe som kjørelærer, så da fortjener jeg at eleven bulker bilen min? Nice!"
Blir akkurat det samme, er noe man helst vil unngå men som man er klar over at er en stor sannsynlighet for at man kommer over i jobben :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å disse gravide, disse jævla gravide og alle nykkene deres! Still deg en meter unna i den retningen røyken ikke blåser, verre er det ikke. 

Anonymkode: c9ad6...d6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts sier selv hun må UT med brukerne for å røyke. Det er langt i fra det samme som at du oppholder deg i deres forrøykte hjem flere timer daglig. 

Du har likevel valgt den jobben du har, og du jobber der enda selv om du vet du blir utsatt for sigarettrøyk. Et søksmål ville ikke kommet noen vei, allefall ikke i Norge.

Anonymkode: acb30...f87

herre Gud! Du har virkelig ikke peiling. Røyking kan beviselig føre til lungekreft, får noen som jobber i ett slikt miljø lungekreft, så er det klart at de har en sak. Dette er en skade/sykdom/lyte påført av arbeidsgiver. Det spiller ingen rolle at arbeidstaker på forhånd var klar over at passiv røyking er skadelig.

Anonymkode: c74d2...e88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å disse gravide, disse jævla gravide og alle nykkene deres! Still deg en meter unna i den retningen røyken ikke blåser, verre er det ikke. 

Anonymkode: c9ad6...d6a

Røyk slutter ikke å være skadelig i friluft, og røyken blåser i både hit og dit. 

Anonymkode: ccabc...069

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke meg du siterte.

Men du vrir jo på hele greia! Du visste jo hva jobben innebar, og du skal inn i folk sitt hjem hvor de har lov til å gjøre som de vil, også røyke. Har du et problem med det får du bytte jobb.

Blir som at en som jobber som kjøreskolelærer skal si; "Jeg har valgt å jobbe som kjørelærer, så da fortjener jeg at eleven bulker bilen min? Nice!"
Blir akkurat det samme, er noe man helst vil unngå men som man er klar over at er en stor sannsynlighet for at man kommer over i jobben :) 

det er virkelig ikke det samme nei. Hvis du setter undersøkelses/informasjonsplikten til en enslig arbeidstaker så høyt så kan du bare tenke deg hvor stort ansvar en profesjonell part ( staten, fylket, kommunen) har. Selvsagt holdes de ansvarlig for skader de påfører sine ansatte.

Anonymkode: c74d2...e88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS.

Hvis du jobber på en type arbeidsplass der du etterhvert (eller snart) kan komme opp i situasjoner, eller ha oppgaver som du ikke bør utføre for å ikke sette fosteret i fare, da bør du fortelle de du jobber sammen med om graviditeten.

Passiv røyking ved å stå utendørs sammen med en som røyker setter ikke fosteret ditt i fare.

Prøv heller å fokusere på å identifisere hvilke ting og situasjoner du virkelig bør unngå ila svangerskapet, hvis ikke kommer dette til å bli noen svært slitsomme måneder for deg.

 

Anonymkode: e40a7...03f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du jobber med det jeg tror du jobber med, TS, så har sannsynligvis arbeidsgiveren din rutiner for hvorledes både gravide arbeidstagere og helsehensyn i forbindelse med røykende innsatte håndteres.

Det urovekkende er at du gir et inntrykk av å ikke ville informere arbeidsgiver om din graviditet, noe du er nødt til å gjøre av helse- og sikkerhetshensyn.

Passiv røyking er antageligvis den minste av de risikofaktorene du utsetter ditt ufødte barn for.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det er virkelig ikke det samme nei. Hvis du setter undersøkelses/informasjonsplikten til en enslig arbeidstaker så høyt så kan du bare tenke deg hvor stort ansvar en profesjonell part ( staten, fylket, kommunen) har. Selvsagt holdes de ansvarlig for skader de påfører sine ansatte.

Anonymkode: c74d2...e88

Men herligheten da, du har jo valgt en jobb hvor du VET at du skal inn i folk sitt hjem! Da VET man jo at du kan støte på noen som røyker inne, noen som har husdyr, noen som har det støvete, etc. 

Blir akkurat det samme, du kan ikke saksøke jobben din for noe du vet at du må utsettes for. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du jobber med det jeg tror du jobber med, TS, så har sannsynligvis arbeidsgiveren din rutiner for hvorledes både gravide arbeidstagere og helsehensyn i forbindelse med røykende innsatte håndteres.

Det urovekkende er at du gir et inntrykk av å ikke ville informere arbeidsgiver om din graviditet, noe du er nødt til å gjøre av helse- og sikkerhetshensyn.

Passiv røyking er antageligvis den minste av de risikofaktorene du utsetter ditt ufødte barn for.

Så enig og jeg håper virkelig TS ser dette!

Anonymkode: 204b9...92f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herligheten da, du har jo valgt en jobb hvor du VET at du skal inn i folk sitt hjem! Da VET man jo at du kan støte på noen som røyker inne, noen som har husdyr, noen som har det støvete, etc. 

Blir akkurat det samme, du kan ikke saksøke jobben din for noe du vet at du må utsettes for. 

ja det vet jeg som privatperson. Kommnen som arbeidsgiver vet dette x1000. Deres ansvar er helt klart større enn mitt. En snekker vet også at deg å jobbe som snekker er en økt risiko for å ødelegge rygg og knær, deg betyr ikke at deg ikke ansees som en arbeidsskade når de ødelegger kroppen. 

Anonymkode: 3b49e...bfe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det vet jeg som privatperson. Kommnen som arbeidsgiver vet dette x1000. Deres ansvar er helt klart større enn mitt. En snekker vet også at deg å jobbe som snekker er en økt risiko for å ødelegge rygg og knær, deg betyr ikke at deg ikke ansees som en arbeidsskade når de ødelegger kroppen. 

Anonymkode: 3b49e...bfe

*kommunen

Anonymkode: 3b49e...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...