Gå til innhold

Passiv røyking på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg røyker ikke selv, men det er ofte jeg må være med ut når brukere som må ha følge ut for å røyke. Hvordan lure seg unna dette uten å si at du er gravid? Og hvis man må, hvordan får jeg i meg minst røyk som mulig.

Anonymkode: a7d62...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg røyker ikke selv, men det er ofte jeg må være med ut når brukere som må ha følge ut for å røyke. Hvordan lure seg unna dette uten å si at du er gravid? Og hvis man må, hvordan får jeg i meg minst røyk som mulig.

Anonymkode: a7d62...ec1

ikke bli med ut. Nå har du jo grunnen at det er jævlig kaldt ute.

Anonymkode: 204b9...92f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at noen må være med ut, da det er rømningsfare.

Anonymkode: a7d62...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at noen må være med ut, da det er rømningsfare.

Anonymkode: a7d62...ec1

Hva slags jobb er du har? Det er ganske vesentlig å vite hvis man skal gi råd. Spesielt når du høres ut som du ikke har en "typisk" jobb..

Anonymkode: 204b9...92f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg synes ikke du har noen grunn til å la være selv om du er gravid. Hvor mye røyk mener du at du blir eksponert for ute i fri luft?

Makan til sutring.

Anonymkode: 7bc53...fff

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk sagt ifra til medarbeidere og sjef at du er gravid og dermed ikke vil følge brukere ut når de røyker. 

Anonymkode: 204b9...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, røyk kan være farlig og man skal unngå det under svangerskap, men dette her er på grensen til hysteri altså. 

Litt passiv røyking noen ganger, de dagene du er på jobb, har ingen betydning. Herregud. Du er da ute!

Anonymkode: acb30...f87

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg synes ikke du har noen grunn til å la være selv om du er gravid. Hvor mye røyk mener du at du blir eksponert for ute i fri luft?

Makan til sutring.

Anonymkode: 7bc53...fff

Kan ikke du overta jobben hennes du da, siden du ikke har noe imot røyking?

Jeg er vant til temperaturer godt under -30 celcius om vinteren og aktivitet ute i harskt vær, skal jeg da kalle alle som mener at det er kalt når gradestokken kryper under 0 for pingler og pyser? Skjerp deg, alle har rett på et godt arbeidsmiljø.

Ta dette opp med ledelsen, du har krav til å ikke bli utsatt for passiv røyking i jobbsammenheng. Enten får noen andre lufte personen eller så må dere få til et system der de ikke får røke når de vil eller at de får gjøre dette alene.

Anonymkode: 8a7ae...fc2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er seriøst redd for passiv røyking utendørs? Hvor tett opptil brukeren må du egentlig stå?

Men ok, du virker seriøst bekymret, så.... Sjekk hvor vinden blåser fra, og still deg på motsatt side. Røyken kan ikke "hoppe" inn i munnen din mot vindretningen, så ingen fare.

Anonymkode: d39d8...cb9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte ikke om å bli dømt, bare etter tips. Har du ingen tips trenger du ikke svare :) takk for meg 

Anonymkode: a7d62...ec1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du overta jobben hennes du da, siden du ikke har noe imot røyking?

Jeg er vant til temperaturer godt under -30 celcius om vinteren og aktivitet ute i harskt vær, skal jeg da kalle alle som mener at det er kalt når gradestokken kryper under 0 for pingler og pyser? Skjerp deg, alle har rett på et godt arbeidsmiljø.

Ta dette opp med ledelsen, du har krav til å ikke bli utsatt for passiv røyking i jobbsammenheng. Enten får noen andre lufte personen eller så må dere få til et system der de ikke får røke når de vil eller at de får gjøre dette alene.

Anonymkode: 8a7ae...fc2

Jeg synes argumentasjonen om passiv røyking og graviditet faller litt sammen når det viser seg at problemet EGENTLIG er at hun må ut i kulden med brukeren.

Ingen tar skade av å følge en bruker ut for å røyke. Verken mor eller barn. 

Passiv røyking skjer i situasjoner hvor man faktisk må puste inn røyk, slik det var før røykeloven kom og hvis man sitter i samme rom som en som røyker. Å bli med noen som røyker ut er IKKE passiv røyking.

Anonymkode: 7bc53...fff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en jobb som innebærer å ta med brukerne ut på lufteturer så har du en sånn jobb. Tviler sterkt på at ungen blir skadet av passiv røyking på jobben. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ta dette opp med ledelsen, du har krav til å ikke bli utsatt for passiv røyking i jobbsammenheng. Enten får noen andre lufte personen eller så må dere få til et system der de ikke får røke når de vil eller at de får gjøre dette alene.

Anonymkode: 8a7ae...fc2

Kan hende hun jobber på en type avdeling hvor brukere må følges ut for å røyke? Da får hun pent be kolleger om å gjøre dette, men ærlig talt. Det er ikke et problem for en gravid kvinne å stå utendørs ved siden av noen som røyker.

Anonymkode: 7bc53...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes argumentasjonen om passiv røyking og graviditet faller litt sammen når det viser seg at problemet EGENTLIG er at hun må ut i kulden med brukeren.

Ingen tar skade av å følge en bruker ut for å røyke. Verken mor eller barn. 

Passiv røyking skjer i situasjoner hvor man faktisk må puste inn røyk, slik det var før røykeloven kom og hvis man sitter i samme rom som en som røyker. Å bli med noen som røyker ut er IKKE passiv røyking.

Anonymkode: 7bc53...fff

Beklager, men dersom du skal argumentere får du i det minste holde deg til fakta. Å stå vedsiden av noen som røyker er faktisk definert som passiv røyking. Slå det opp om du lurer. Både mor og barn kan ta skade av passiv røyking, du skjønner kansje at det er grunner til at røyking har blitt forbudt så mange steder?

Du missforstår nok hele saken og hisser deg opp over at du tror hun vil skulke å stå ute i kulden. Hvordan du får til det aner jeg ikke, fordi det står ganske greit at hun vil ikke ha passiv røyking (noe jeg forstår godt, når jeg blir utsatt for passiv røyking får jeg skikkelige luftveisproblemer) og et av FORSLAGENE har vært at hun kan LATE SOM om grunnen er kulden.

Anonymkode: 8a7ae...fc2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg så mye så lenge du står ute. Bare stå i motsatt vindretning og gjerne 2-3 meter på avstand, så tror jeg det skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men dersom du skal argumentere får du i det minste holde deg til fakta. Å stå vedsiden av noen som røyker er faktisk definert som passiv røyking. Slå det opp om du lurer. Både mor og barn kan ta skade av passiv røyking, du skjønner kansje at det er grunner til at røyking har blitt forbudt så mange steder?

Du missforstår nok hele saken og hisser deg opp over at du tror hun vil skulke å stå ute i kulden. Hvordan du får til det aner jeg ikke, fordi det står ganske greit at hun vil ikke ha passiv røyking (noe jeg forstår godt, når jeg blir utsatt for passiv røyking får jeg skikkelige luftveisproblemer) og et av FORSLAGENE har vært at hun kan LATE SOM om grunnen er kulden.

Anonymkode: 8a7ae...fc2

Hvis hun ikke ønsker å fortelle at hun er gravid, hva annet skal hun gjøre da?

Enten så må hun fortelle at hun er gravid eller bruke andre grunner om å ikke ville gå ut-som å late at det er pga kulden

Anonymkode: 204b9...92f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis hun ikke ønsker å fortelle at hun er gravid, hva annet skal hun gjøre da?

Enten så må hun fortelle at hun er gravid eller bruke andre grunner om å ikke ville gå ut-som å late at det er pga kulden

Anonymkode: 204b9...92f

Akkurat det er jeg helt enig med. Det er et svært dårlig argument at hun ikke vil ut i kulden og vil da bære preg av sutring. Hun  bør ta opp at hun er gravid (hvis hun er det? trodde det bare var et av forslagene for å slippe unna) eller si ifra at hun ikke liker passiv røyking og derved ikke ønsker å gå ut og bli utsattt for dette.

-Det står definitivt ikke i arbeidsbeskrivelsen hennes!

Anonymkode: 8a7ae...fc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg så mye så lenge du står ute. Bare stå i motsatt vindretning og gjerne 2-3 meter på avstand, så tror jeg det skal gå bra :)

Hun må følge brukerne ut pga rømmnings fare. Vet ikke helt om det går, da kan hun jo like gjerne stå inne ved vinduet og titte ut.

Anonymkode: 204b9...92f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er jeg helt enig med. Det er et svært dårlig argument at hun ikke vil ut i kulden og vil da bære preg av sutring. Hun  bør ta opp at hun er gravid (hvis hun er det? trodde det bare var et av forslagene for å slippe unna) eller si ifra at hun ikke liker passiv røyking og derved ikke ønsker å gå ut og bli utsattt for dette.

-Det står definitivt ikke i arbeidsbeskrivelsen hennes!

Anonymkode: 8a7ae...fc2

Jeg skrev det forslaget siden hun skrev HI at hun ikke ville fortelle at hun var gravid :)

Anonymkode: 204b9...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...