Gå til innhold

Tror dere at det blir verdenskrig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg blir litt bekymret for alt som skjer i verden for tiden, også i vestlige land. Tror dere at det blir 3.verdenskrig? Hvorfor, hvorfor ikke i såfall? 

 

Anonymkode: 7d698...84b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen "hatefulle ekstremister" mener at tredje verdenskrig allerede er i gang og er en krig mellom sivilisasjoner. Så får du sette deg ned å gjøre deg opp din egen mening. Det blir i hvert fall ikke Spitfire og skyttergraver i Verdun for å si det sånn...Alle kriger er forskjellige, men de har den likhet at man ikke vet at det er krig før man står midt oppe i den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IS er en terroristgruppe med begrenset midler, og Russland er lite interessert i å møte NATO i en krig. Nei, vi er ikke på vei inn i en tradisjonell verdenskrig med 10-60 millioner drepte og krigshandlinger i alle involverte land. Den eneste måten vi kan si at det er en "verdenskrig" er at store deler av verden bekjemper en krig mot terror, men å sammenligne dette med første og andre verdenskrig blir helt feil. 

Anonymkode: 3c933...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykter ikke noen tredje verdenskrig, for jeg tror de som trekker i trådene er for sindige og kalkulerende til å ville ha en global atomkrig. Det er ikke nok penger å tjene på slike kriger, så derfor finner de ikke sted. Det vi derimot får mer av er nok borgerkrig og borgerkrigslignende tilstander mange steder. Konflikter med lav intensitet, terror, proxykriger som varer i mange år, etc. Det er der pengene ligger for militærindustrialistene, globalistene og banksterne som trekker i trådene, så derfor er det den typen konflikter vi kommer til å se enda mer av. De som styrer her i verden (og som også eier mediehusene og nyhetsbyråene), bryr seg ikke om land. De bryr seg ikke om USA, Russland, etc. De bruker disse landene for å tjene penger. Landene og statslederne er redskaper. 

Det er plenty av folk som har spådd dommedag, og alle har tatt feil. Selv har jeg alltid sagt at vi ikke får noen økonomisk armageddon, og at vi ikke får noen atomkrig eller tredje verdenskrig — og jeg har alltid hatt rett.
 

Jeg skal spå litt mer selv, siden jeg har vist meg å være en god spåmann:

Russland kommer ikke til å gjøre noe spesielt mot Tyrkia. Tyrkia kommer, ansporet av USA, til å skyte ned minst ett russisk fly til, hvorpå Russland stille og rolig trekker seg ut av Syria og overlater landet til IS og andre USA-finansierte terrorister. Samtidig fortsetter den langsomme ødeleggelsen av Syria, og flyktningstrømmen til Europa øker. Sverige kollapser, men det gjør ikke så mye, for asylsøkerne deres kommer til Norge i stedet, og vi har plenty av ressurser. Det hangler og går på et vis, og etterhvert får vi en teknologisk singularitet hvor maskinene basically tar over kontrollen og avgjør menneskehetens skjebne.

 

Endret av Psilocybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer bekymret for terroranslag enn full global krig. Jeg er også mer bekymret for dagens innvandringspolitikk i Europa og hva denne politikken vil føre til av fattigdom,lidelse og uro enn full global krig.

Det er ingen nasjonale stater som har noen interesse av å krige mot hverandre over Syria, så mye er ikke det landet verdt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er redd den allerede har begynt, men jeg tror ikke vi ender opp med atomkrig. Da kommer rett og slett vi alle til å bli utryddet. Biologiske våpen og tulling med kommunikasjonsmidler og internett tror jeg blir det mest brukte

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall vil den komme like ut av det blå som Syria-konflikten. Jeg tror det farligste vi kan gjøre er å slå oss til ro med at det "helt sikker ikke skjer med oss" . Vi må jobbe hardt for å unngå at det skjer. 

Anonymkode: ca696...ddd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere at det blir 3.verdenskrig? Hvorfor, hvorfor ikke i såfall? 

 

Nei, det blir ingen 3. verdenskrig. Ingen av stormaktene ønsker å ta i bruk atomvåpen mot hverandre, siden det betyr total ødeleggelse for begge parter. Men vi kan få mye terror framover, og på sett og vis kan "krigen mot terror" kanskje bli en slags 3. verdenskrig - dersom den drar ut i tid og omfatter store deler av verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skal spå litt mer selv, siden jeg har vist meg å være en god spåmann:

Russland kommer ikke til å gjøre noe spesielt mot Tyrkia. Tyrkia kommer, ansporet av USA, til å skyte ned minst ett russisk fly til, hvorpå Russland stille og rolig trekker seg ut av Syria og overlater landet til IS og andre USA-finansierte terrorister. Samtidig fortsetter den langsomme ødeleggelsen av Syria, og flyktningstrømmen til Europa øker. Sverige kollapser, men det gjør ikke så mye, for asylsøkerne deres kommer til Norge i stedet, og vi har plenty av ressurser. 

 

Angående spådommen din: Computer says no...    :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående spådommen din: Computer says no...    :fnise:

Litle Britain:fnise:

Anonymkode: 40151...b2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vesten og Øst-Europa mot islam er en verdenskrig. Vil si at vi er godt i gang. Stakkars muslimene.

Ikke mot islam, men mot ekstremisme. Og det blir ikke synd på moderate moderne mennesker med muslimsk opphav for det (men de kan godt jobbe mer med å bli mer sekulære, synes jeg, det er alt for mye fokus på religion blant muslimer)

Anonymkode: ce3a5...8c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...