Gå til innhold

Thanksgiving-middagen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en newbie, så trenger litt råd. Har kjøpt kalkun, men skal ut og kjøpe resten av ingrediensene nå...

- Beste tips på hvordan steke kalkunen for å få den saftig?

- Best oppskrift på stuffing?

- Søtpoteter med eller uten marshmellows?

- Beste tilbehør ellers? Tror ikke vi kjører full pakke siden jeg er newbie, men greit å ha noe grønnsaker.

- Pumpkinpien har jeg allerede i boks! Lagde den da vi gravde ut pumpkin til halloween og frøs ned pien :)

Anonymkode: 793bd...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er best å spørre på et amerikansk forum.

Anonymkode: 78c7e...d6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite erfaring med amerikanske thanksgiving tradisjoner, men søtpotet med marshmellows høres fryktelig søtt ut

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal du feire en amerikansk helligdag? Feirer du 4th of July også?

Anonymkode: cbdf3...2a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi begynt å feire det også her på berget? Det er snart fullt av all verdens skikker. :)

Anonymkode: a7546...547

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stuffing finner du masse oppskrifter av på nett. Jeg styrer unna sviskene. 

Kalkunen skal steke langsomt på middels varme, prior har mange gode tips.

Tilbehør, tranbær saus (ikke prøv gele, det er bare ekkelt), potetstappe (uten marshmellows, den er for søt for oss nordmenn), asparges, gulerøtter, brun saus, sopp, osv

 

Husk krem til paien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Skal vi feire Thanksgiving også nå?? :rolleyes:

Anonymkode: a1f3a...9c7

Det kan finnes 1001 grunner til at noen ønsker å feire Thanksgiving. Jeg vil tro to av de vanligste og mest innlysende er at de enten har amerikanske venner og/eller slektninger de har lyst til å glede, eller at de rett og slett gjør det for matens skyld. Et realt festmåltid i høstmørket er ikke å kimse av, uansett hva man kaller det. :) 

Og til Ennasus som reagerte på søtpoteter med marshmallows: Ja, det høres helt forferdelig søtt, malplassert og ekkelt ut. Men det er faktisk overraskende godt sammen med alt det andre, bare man har vett til å begrense inntaket litt. 

Anonymkode: 6cd25...444

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshmallows og søtpotet høres 'rart' ut for nordmenn ja, - og samtidig har vi brunost i sausen vi lager til reinsdyr... 

Pick and choose ;)

Anonymkode: 0b9fd...1d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan finnes 1001 grunner til at noen ønsker å feire Thanksgiving. Jeg vil tro to av de vanligste og mest innlysende er at de enten har amerikanske venner og/eller slektninger de har lyst til å glede, eller at de rett og slett gjør det for matens skyld. Et realt festmåltid i høstmørket er ikke å kimse av, uansett hva man kaller det. :) 

Anonymkode: 6cd25...444

Dette. Jeg fikk meg nettopp en amerikansk svigerinne. Dvs, hun har vært i familien i noen år, men de giftet seg nylig. Hun feirer amerikanske høytider, vil feire med familien i Norge, siden hennes amerikanske er litt langt borte. Og du verdens så mye god mat de har og vet å lage :sikle: Så det er slett ikke så rart at noen i Norge faktisk feirer disse høytidene.

Endret av Cershae
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Obi-Wan Kenobi

Med mindre man er Amerikaner i Norge er det totalt idiotisk å feire Thanksgiving. 

Denne overdreven USA besettelsen nordmenn har er direkte idiotisk. Må folk virkelig herme etter alt de gjør i USA. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å nyte maten som typisk brukes i slike middager, skjønne jeg godt at man vil. Og det er jo aldri feil å invitere til store middager for familie og/eller venner. 

Men å kalle det "thanksgiving" i Norge.. Det blir bare rart, om man ikke faktisk er amerikaner.

Anonymkode: 679fd...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...