Gå til innhold

Forelsket i annen enn samboer! Hva gjør jeg?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært samboer med en flott mann i 3 år. Jeg elsker han utrolig høyt, og vi har hatt ett bra forhold. Men ting har begynt å dø ut, og kommunikasjonen er ikke eksisterende. Har skrevet om dette her på kg før, at han alltid bare svarer meg med korte svar, og at vi aldri finner på noen ting sammen lenger. Det er som om vi har vokst fra hver andre, og vi sitter for det meste i hvert våres rom. Så det siste året har jeg vært ganske usikker, med hensyn til at jeg mangler noe i forholdet. Jeg føler meg ikke mentalt stimulert. Jeg har også pratet med samboer om dette flere ganger, men ingen bedring skjer. Sexlivet har også begynt å bli ganske kjedelig, og jeg tenner ikke noe særlig på han lenger, med hensyn til at ny-forelskelsen er borte, og at han ikke har noen interesse i å trene, gå ned i vekt, for at jeg skal finne han attraktiv. Vi har aldri forspill lenger, og jah...

Men jeg elsker denne mannen utrolig høyt, og det siste jeg vill i verden, er å såre han. Jeg har prøvd igjen og igjen og igjen, men ting blir ikke bedre, selvom han gjør alt for meg og stiller opp for meg på daglig basis. Har jeg dessverre lyst til å gjøre det slutt. Men jeg klarer ikke da jeg elsker han, og jeg føler litt at jeg er i følelses gjeld til han, siden han er så god mot meg. Jeg føler at jeg skylder han MEG. 

Nå vil han også vi skal kjøpe hus sammen, men jeg er ikke sikker. Hva skal vi gjøre der lissom? Vi gjør jo aldri noe sammen? Pusse opp og bo der, sier han.. Jeg vet ikke jeg. Er det at man elsker hverandre et bra nok grunnlag til å være sammen? Om vi kjøper hus, så kommer vi jo bare til å sitter der, i hvert våres rom, i stedet for leiligheten.. Vi gjør lite sammen, og han gjør lite alene, derfor er det ikke mye å prate om. Så det går mest i hverdagslige ting, og diskusjoner og irritasjon på hverandre over ting i hjemmet. 

Åhh jeg føler meg som en forferdelig person som har en så flott mann, og så har jeg ingen interesse i å være med han lenger. Selvom jeg heller ikke vil miste han. 

Nå har det seg også sånn at jeg begynner å få følelser for en annen. Jeg har så klart ikke vært utro, og skal ikke være det. Men vet ikke om det at jeg har følelser for en annen person-  og han har det også for meg, er verdt det å ødelegge mitt forhold til han jeg elsker for? Selvom det ikke er noe bra forhold? Hva ville dere ha gjort i min situasjon? 

Anonymkode: 9ec04...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke mulighet til å reise vekk en uke eller to da? kjenne litt på det er å leve uten hverandre.

Men før du drar tar du en alvorsprat og sier at du må ha en endring i forholdet for at dette skal fungere fremover. Samtidig gi han en sjanse til å fortelle om det er noen endringer han ønsker fra deg.  Et slags ultimatum, men et for begge - siden man er to i et forhold mener jeg. Ikke nødvendigvis at han er fornøyd med alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke komme med en begrunnelse for ditt svar?

Anonymkode: 9ec04...87f

Du har følt på det ei stund at du ikke lenger trives med din samboer, men du tenker faktisk ikke alvorlig på å dra før du har et sikkerstikk å gå til. Det blir for uselvstendig for meg, du er ikke til å stole på rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke mulighet til å reise vekk en uke eller to da? kjenne litt på det er å leve uten hverandre.

Men før du drar tar du en alvorsprat og sier at du må ha en endring i forholdet for at dette skal fungere fremover. Samtidig gi han en sjanse til å fortelle om det er noen endringer han ønsker fra deg.  Et slags ultimatum, men et for begge - siden man er to i et forhold mener jeg. Ikke nødvendigvis at han er fornøyd med alt.

Jaaa jeg har tatt det opp flere gange før, og da skal vi endre det, men jeg føler ingen endring uansett dessverre. Men vi kunne jo tatt noen uker fra hverandre kanskje. Men da vet jeg ikke hvor den ene av oss skulle bodd? Hmm

Anonymkode: 9ec04...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du har tatt det opp, men tydelig at han ikke har tatt det seriøst nok. Derfor bør du gå til han å si at nå tar vi et par uker fra hverandre for en liten tankepause. Når vi møtes igjen så bør ting bli sånn og sånn.. 

men viktig at du tar din del av oppgaven og hører om han ønsker noen forandringer. Du får si at når du kommer tilbake og hvis ting fortsetter slik som før, så går dere fra hverandre da dere tydeligvis ikke passer sammen i det lange løp.

Viktig at du opprettholder en god tone og ikke går over i kjefting og krangling.  

du har ikke familie/venner du eller han kan bo hos?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du egentlig spør om er om det er greit at du bare kutter ut samboeren og blir ilag med han andre sånn på rappen. Ingen som kan nekte deg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du egentlig spør om er om det er greit at du bare kutter ut samboeren og blir ilag med han andre sånn på rappen. Ingen som kan nekte deg det. 

Er dessverre ikke så enkelt. Står ingenting mellom linjene i teksten min. 

Bra at du har tatt det opp, men tydelig at han ikke har tatt det seriøst nok. Derfor bør du gå til han å si at nå tar vi et par uker fra hverandre for en liten tankepause. Når vi møtes igjen så bør ting bli sånn og sånn.. 

men viktig at du tar din del av oppgaven og hører om han ønsker noen forandringer. Du får si at når du kommer tilbake og hvis ting fortsetter slik som før, så går dere fra hverandre da dere tydeligvis ikke passer sammen i det lange løp.

Viktig at du opprettholder en god tone og ikke går over i kjefting og krangling.  

du har ikke familie/venner du eller han kan bo hos?

Anonymkode: 9ec04...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre ikke så enkelt. Står ingenting mellom linjene i teksten min. 

 

Anonymkode: 9ec04...87f

Nei vel...

Men det er jo bra at det ikke er så enkelt da, voksne folk skal gjøre det som er rett de, ikke det som er enkelt for seg.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du har tatt det opp, men tydelig at han ikke har tatt det seriøst nok. Derfor bør du gå til han å si at nå tar vi et par uker fra hverandre for en liten tankepause. Når vi møtes igjen så bør ting bli sånn og sånn.. 

men viktig at du tar din del av oppgaven og hører om han ønsker noen forandringer. Du får si at når du kommer tilbake og hvis ting fortsetter slik som før, så går dere fra hverandre da dere tydeligvis ikke passer sammen i det lange løp.

Viktig at du opprettholder en god tone og ikke går over i kjefting og krangling.  

du har ikke familie/venner du eller han kan bo hos?

Hans familie bor en kjøretur unna, min bor flere timer. Og er vanskelig å finne plass å bo i byen vi bor i. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Han kunne jo dratt til familien, men jeg vet svigermor ikke er så fan av meg fra før av, så vil helst ikke ha henne blandet inn i dette, i tilfelle vi ikke skal skille lag.. 

 

TS

Anonymkode: 9ec04...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hans familie bor en kjøretur unna, min bor flere timer. Og er vanskelig å finne plass å bo i byen vi bor i. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Han kunne jo dratt til familien, men jeg vet svigermor ikke er så fan av meg fra før av, så vil helst ikke ha henne blandet inn i dette, i tilfelle vi ikke skal skille lag.. 

 

TS

Anonymkode: 9ec04...87f

Hvorfor er hun ikke en fan av deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ber du han flytte ut i 2 uker. null kontakt i tidsrommet. Ta alvorspraten før han reiser bort slik at dere begge har litt å tenke på. flytt sammen igjen og se om det blir forandring. Ikke nødvendigvis forvent gull og grønne skoger fra dag èn. Det viktigste er at man viser vilje til å tilpasse seg hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er hun ikke en fan av deg da?

Det er en annen historie. Men har ikke gjort henne noe, er bare den typiske "ingen er bra nok for sønnen min, om jeg ikke har plukket henne ut" historien :P 

Anonymkode: 9ec04...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

men gi klart utrykk for at blir det ikke bedre etter dette så blir det slutt.

Ellers hold deg langt unna andre mannfolk i mellomtiden. Hvis respekt for din kjæreste og se om det er ting du selv kan gjøre annerledes i forholdet : ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen du får følelser for en annen, så er det på høy tid å forlate den første. Elsker du den første høyt nok, så hadde du ikke fått følelser for nummer 2.

Dermed, så vet du nok hva du må gjøre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...