Gå til innhold

Skumle drømmer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei, de 2 siste månedene har jeg hatt syke drømmer, jeg har drømt hver natt og de fleste handler om død. 

En drøm handlet om en stor brann og jeg reddet en person som hold på å Dø av luften.

En annen handlet om at lillebroren min ble drept av en ulv

Jeg har alltid drømt om død, men de to siste månedene har det vært utrolig skremmende og mye av det.

har noen det samme problemet eller hva tror du det betyr?

Anonymkode: aa6ee...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro at du har mye følelser generelt? Du har en følelse av å være maktesløs i hverdagen og det river litt i deg?

Det at du drømmer om en brann og at du redder en person sier at du vil overkomme en hindring, det at din bror ble drept av en ulv betyr at noe "skjer" med han... Kanskje han sliter økonomisk eller kanskje det er så enkelt som at han er stor i kjeften? Siden at han dør vil det være en endring som vil skje med han eller en endring mellom dere som søsken. Kanskje dere får en enda sterkere bånd dere imellom.

Det å drømme om døden skal ikke være ensbetydende med at noen snart dør. Det vil være et rop om endringer som er på vei, men det må ikke nødvendigvis være noe negativt.

Høres det kjent ut?

Anonymkode: 51acd...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer hele tiden at jeg har begynt på pilotutdanning og skal lande på den lille flystripen på Kjeller. Krasjer hver gang, så våkner jeg. Tror ikke drømmer betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer hele tiden at jeg har begynt på pilotutdanning og skal lande på den lille flystripen på Kjeller. Krasjer hver gang, så våkner jeg. Tror ikke drømmer betyr noe.

Hva er det du har gått og tenkt på at du ønsker å gjøre, men ikke har fått fingeren ut til å gjøre? 
Iflg din drøm er du godt likt sosialt, impulsiv og har drømmer om å oppnå en større kunnskap enn du har pr dags dato innen et eller annet.

Anonymkode: 51acd...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du har gått og tenkt på at du ønsker å gjøre, men ikke har fått fingeren ut til å gjøre? Iflg din drøm er du godt likt sosialt, impulsiv og har drømmer om å oppnå en større kunnskap enn du har pr dags dato innen et eller annet.

Anonymkode: 51acd...a41

Jeg har litt lyst å starte med storbil eller buss. Men klarer ikke å bestemme meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lyst å starte med storbil eller buss. Men klarer ikke å bestemme meg.

Hvilken type fly fløy du? Mulig det vil gi deg et hint om hva du har mest lyst til.

Skaff deg større kunnskap innen begge deler og prøv å ikke bestemme deg på impuls, da finner du ut av hva som er best. Ikke vent med å undersøke det, begynn på det nå med en gang og du vil se at du ikke lenger drømmer om å krasje fly på Kjeller.:fnise:

En flykrasj vil typisk bety enten at det at noe vil skje, evt er du typen som hopper i ting med en gang uten å tenke ting igjennom med en gang.
Å drømme om at du er en pilot vil være pga det sosiale og at du er godt likt.
At du drømmer om at du utdanner deg vil kanskje tyde på at du tenker på å utdanne deg eller at du trenger å oppnå større kompetanse innen noe.
Siden det er en begynnelse på en utdanning så vil underbevisstheten din si at du bør starte på det du har planlagt og ikke komme med unnskyldninger.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til...!

Anonymkode: 51acd...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*snip*

En flykrasj vil typisk bety enten at det at noe vil skje, evt er du typen som hopper i ting med en gang uten å tenke ting igjennom med en gang.
Å drømme om at du er en pilot vil være pga det sosiale og at du er godt likt.
At du drømmer om at du utdanner deg vil kanskje tyde på at du tenker på å utdanne deg eller at du trenger å oppnå større kompetanse innen noe.
Siden det er en begynnelse på en utdanning så vil underbevisstheten din si at du bør starte på det du har planlagt og ikke komme med unnskyldninger.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til...!

Anonymkode: 51acd...a41

Kan du tolke min drøm også? 

Jeg er i et stort hus, rikt med svær seng og mange rom, men lite "hjemmekoselig", upersonlig.  Det er kveld, helt mørkt og jeg er alene da noen med en svær grønnsakskniv begynner å jakte etter meg. Jeg springer igjennom alle rommene i mørket, gjemmer meg bak dører og springer videre, med hjertet i halsen, løper og gjemmer meg, og denne svartkledde mannen med finlandshette følger stadig etter meg, med kniven hold høyt. Til slutt ender jeg opp på soverommet, jeg legger meg i sengen, og får det til å se ut som ingen ligger der (og i drømmen funker det også, ingen kan se at jeg er der). Jeg holder pusten når han kommer inn i rommet, men selv om det er umulig å se at noen er i sengen, satser han mot den og knivstikker meg igjennom dyna og igjennom hele meg. I stedet for å våkne så ligger jeg der i skrekk, mens han fortsetter og fortsetter, kanskje 10 stikk, da våkner jeg. 

Anonymkode: fd94e...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du tolke min drøm også? 

Jeg er i et stort hus, rikt med svær seng og mange rom, men lite "hjemmekoselig", upersonlig.  Det er kveld, helt mørkt og jeg er alene da noen med en svær grønnsakskniv begynner å jakte etter meg. Jeg springer igjennom alle rommene i mørket, gjemmer meg bak dører og springer videre, med hjertet i halsen, løper og gjemmer meg, og denne svartkledde mannen med finlandshette følger stadig etter meg, med kniven hold høyt. Til slutt ender jeg opp på soverommet, jeg legger meg i sengen, og får det til å se ut som ingen ligger der (og i drømmen funker det også, ingen kan se at jeg er der). Jeg holder pusten når han kommer inn i rommet, men selv om det er umulig å se at noen er i sengen, satser han mot den og knivstikker meg igjennom dyna og igjennom hele meg. I stedet for å våkne så ligger jeg der i skrekk, mens han fortsetter og fortsetter, kanskje 10 stikk, da våkner jeg. 

Anonymkode: fd94e...57d

Forfølgelsesdrømmer er veldig vanlige å ha. Tror stort sett alle har blitt jaget av en mann kledd i svart en eller annen gang. Disse drømmene er litt vanskeligere å tolke (de er så personlige), men jeg skal prøve så godt det lar seg gjøre...!

Generelt vil drømmen tyde på at du har noen problemer med noe, det må ikke være noe nytt for det kan også være noe som har vært i tankene dine en stund.

Denne svartkledde mannen representerer problemet. Avstanden mellom dere og graden av voldlighet representerer hvor nært du er problemet, hendelsesforløp og hvordan du oppfatter problemet.
Huset forteller om hvordan du ser på deg selv. Du føler deg stor (personlighet eller str), du har blitt beriket med mange sider og evt med mange evner. Men innimellom kan du føle at det er en fasade i ditt liv, du legger merke til at alt er så upersonlig selv om det er flott. Det vil ikke være ensbetydende med at du er upersonlig av natur, men at du kanskje ønsker å være mer deg og mindre fasade.

Du blir knivstukket på soverommet, og soverommet representerer hjertet ditt. Det er der dine private hemmeligheter du ikke forteller til noen ligger og det er der intimiteten ligger. Siden vi bare er mennesker regner jeg med at du har åpnet deg opp for noen ang noen av disse tingene hva enn det måtte være.
Jeg vil tenke at du har åpnet deg for noen og du er nå veldig usikker på om det var det rette valget å ta..? Kanskje føler du at du må åpne deg for noen for å unngå å stå alene? Siden du ikke konkret oppfatter drømmens slutt som at du dør, vil jeg heller tenke at du har åpnet deg opp for noen fremfor at du vurderer det.

Drømmen KAN tyde på at du at du nettopp har opplevd eller vil oppleve et svik, men også at du kun er redd for å oppleve sviket.
Måten du vil reagere på er ved å prøve å flykte og ettersom drømmen sier, så uansett hvor god du er på å gjemme deg så gjemmer du deg ikke godt nok.

Skulle du oppleve å drømme drømmen igjen, så prøv å skriv det ned rett etter du våkner slik du får med detaljer som for deg har vært viktige. Minner angriperen deg om noen? hva er dine følelser? Hvordan blir stemningen etterhvert? Prøv å bruk litt av div forklaringer jeg har gitt deg. :)

 

Jeg hadde selv en slik drøm når jeg var 11-13 år. Min mann/skygge som fulgte etter meg var alltid så langt unna at jeg nesten ikke fikk sett personen, jeg løp først rundt på gården og endte opp i en skikkelig gammel låve med høy som lå til tørk og bjelker og tak var gammelt. Var som om jeg hadde hoppet tilbake 100-2000 år, jeg hører at han kommer opp stigen og jeg hopper ned lydløst gjennom en luke i gulvet. Plutselig er jeg ute i gårdsplassen og jeg løper med en gang bort til en GIGANTISK stor papirkopp, ser en stige bak som jeg bruker og hopper oppi før jeg skjønner det er en papirkopp med brus og isbiter oppi. Jeg ser over kanten og jeg ser at mannen ser seg rundt  og skjønner ikke hvor jeg er.
Sikkert papirkoppen som gjorde det, men jeg tok plutselig over min egen drøm. Jeg skjønte at dette ikke var virkelig og jeg kom meg ut av papirkoppen. Jeg ropte til mannen om "hva vil du?!" og hvis han ville ta meg så fikk han bare prøve seg. "Come on! Vis hva du har!". Han snudde seg og begynte å løpe vekk i redsel, og jeg begynte å løpe etter til jeg skjønte at mannen ikke ville slutte å løpe.

Denne perioden for meg var litt preget av at folk rundt meg ville prøve å ta meg. Ikke som i vold, men som utestengelse. Jeg var visst et lett offer fordi jeg var av den rolige typen som ikke gjorde stort vesen ut av meg.
Jeg husker at jeg sa til ene i klassen at hvis de skal være idioter for å føle seg bedre, så fikk de være idioter og komme til meg direkte i stedet for å være feige. De feiget ut og lot meg være.

Anonymkode: 51acd...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer ofte at ytterdøren ikke er låst, jeg går for å låse den - sjekker om den er låst, men den er åpen igjen. Sånn holder jeg på i en evighet. Ïnnimellom er det en eller to menn kledd i svart som skal ta meg/komme inn. Men våkner alltid før de kommer bort til døren. 

Dette har ført til at jeg har fått et angstforhold til ytterdøren min på kvelden, jeg sjekker og sjekker den hele tiden. 

Anonymkode: 9425a...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer ofte at ytterdøren ikke er låst, jeg går for å låse den - sjekker om den er låst, men den er åpen igjen. Sånn holder jeg på i en evighet. Ïnnimellom er det en eller to menn kledd i svart som skal ta meg/komme inn. Men våkner alltid før de kommer bort til døren. 

Dette har ført til at jeg har fått et angstforhold til ytterdøren min på kvelden, jeg sjekker og sjekker den hele tiden. 

Anonymkode: 9425a...d0a

Du er tilfeldigvis ikke den som startet tråden om at ytterdøren alltid var låst opp om morgenen selv om du dobbeltsjekket før du la deg?? Ts kom aldri tilbake til den tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tilfeldigvis ikke den som startet tråden om at ytterdøren alltid var låst opp om morgenen selv om du dobbeltsjekket før du la deg?? Ts kom aldri tilbake til den tråden...

Nei, det er ikke meg. Da hadde jeg dødd!!

Anonymkode: 9425a...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfølgelsesdrømmer er veldig vanlige å ha. Tror stort sett alle har blitt jaget av en mann kledd i svart en eller annen gang. Disse drømmene er litt vanskeligere å tolke (de er så personlige), men jeg skal prøve så godt det lar seg gjøre...!

Generelt vil drømmen tyde på at du har noen problemer med noe, det må ikke være noe nytt for det kan også være noe som har vært i tankene dine en stund.

Denne svartkledde mannen representerer problemet. Avstanden mellom dere og graden av voldlighet representerer hvor nært du er problemet, hendelsesforløp og hvordan du oppfatter problemet.
Huset forteller om hvordan du ser på deg selv. Du føler deg stor (personlighet eller str), du har blitt beriket med mange sider og evt med mange evner. Men innimellom kan du føle at det er en fasade i ditt liv, du legger merke til at alt er så upersonlig selv om det er flott. Det vil ikke være ensbetydende med at du er upersonlig av natur, men at du kanskje ønsker å være mer deg og mindre fasade.

Du blir knivstukket på soverommet, og soverommet representerer hjertet ditt. Det er der dine private hemmeligheter du ikke forteller til noen ligger og det er der intimiteten ligger. Siden vi bare er mennesker regner jeg med at du har åpnet deg opp for noen ang noen av disse tingene hva enn det måtte være.
Jeg vil tenke at du har åpnet deg for noen og du er nå veldig usikker på om det var det rette valget å ta..? Kanskje føler du at du må åpne deg for noen for å unngå å stå alene? Siden du ikke konkret oppfatter drømmens slutt som at du dør, vil jeg heller tenke at du har åpnet deg opp for noen fremfor at du vurderer det.

Drømmen KAN tyde på at du at du nettopp har opplevd eller vil oppleve et svik, men også at du kun er redd for å oppleve sviket.
Måten du vil reagere på er ved å prøve å flykte og ettersom drømmen sier, så uansett hvor god du er på å gjemme deg så gjemmer du deg ikke godt nok.

Skulle du oppleve å drømme drømmen igjen, så prøv å skriv det ned rett etter du våkner slik du får med detaljer som for deg har vært viktige. Minner angriperen deg om noen? hva er dine følelser? Hvordan blir stemningen etterhvert? Prøv å bruk litt av div forklaringer jeg har gitt deg. :)

Anonymkode: 51acd...a41

Wow, tusen takk! 

Det er skummelt hvor riktig dette er. 
Er det mulig at grunnen til at jeg ikke opplever det som at jeg dør er nettopp på grunn av i hvor ekstremt stor grad jeg opplever meg som en fasade? At hele meg er bare et skall, og derfor dør jeg ikke, for jeg er tross alt ikke i kroppen i sengen?

Hvordan har du lært å tyde drømmer, er dette noe man kan lese seg opp til? 
Jeg har også flere drømmer, som jeg hadde likt å få tydet, men føler det blir for mye å spørre om. Kunne du tenke deg å starte en tråd om drømmetyding?  Skal prøve å bruke det du allerede har skrevet. 

Anonymkode: fd94e...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, tusen takk! 

Det er skummelt hvor riktig dette er. 
Er det mulig at grunnen til at jeg ikke opplever det som at jeg dør er nettopp på grunn av i hvor ekstremt stor grad jeg opplever meg som en fasade? At hele meg er bare et skall, og derfor dør jeg ikke, for jeg er tross alt ikke i kroppen i sengen?

Hvordan har du lært å tyde drømmer, er dette noe man kan lese seg opp til? 
Jeg har også flere drømmer, som jeg hadde likt å få tydet, men føler det blir for mye å spørre om. Kunne du tenke deg å starte en tråd om drømmetyding?  Skal prøve å bruke det du allerede har skrevet. 

Anonymkode: fd94e...57d

Jeg vil tolke det at du ikke dør som at det ikke er en problemstilling som lager et nytt kapittel i livet ditt. Det vil heller være slik at du finner det sjokkerende og opprivende og veldig nært på. 
Det med at du ser på skallet ditt blir stort sett representert i forbinnelse med hvordan du ser på huset du er i.

 

Jeg ser litt på oppbyggingen av drømmen og får en følelse av hvordan du føler rundt drømmen. Så går jeg på nettet og finner typiske symbolikker, setter dem mot hverandre og så kommer selve handlingen av hva du drømmer om helt naturlig.
Jeg har i tillegg en naturlig fasinasjon når det kommer til psykologi, samfunn og menneskelig adferd... Kommer også godt med med en god 6. sans/god intuisjon (da tar det litt kortere tid).

Du kan stort sett lese deg opp til alt om du vil, så lenge du har interessen...! :)  

Har ikke tenkt på en slik tråd.. Tenker flere ville bruke det til å bare gjøre narr av og at det vil komme svært lite konstruktivt ut av det. 

Anonymkode: 51acd...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer ofte at ytterdøren ikke er låst, jeg går for å låse den - sjekker om den er låst, men den er åpen igjen. Sånn holder jeg på i en evighet. Ïnnimellom er det en eller to menn kledd i svart som skal ta meg/komme inn. Men våkner alltid før de kommer bort til døren. 

Dette har ført til at jeg har fått et angstforhold til ytterdøren min på kvelden, jeg sjekker og sjekker den hele tiden. 

Anonymkode: 9425a...d0a

Det handler ikke så mye om din ytterdør, som det handler om deg selv. Du drømmer om hvor mye du lukker deg selv inne for alle, spesielt 2 personer. Så siden du ikke ønsker at de skal komme tett på deg ser du på dem i din drøm som kriminelle som prøver å ta deg ved å bryte seg inn.

Siden døra hele tiden blir låst av deg og åpnet opp automatisk vil tyde på at du er klar for å invitere dem inn innerst inne.. Du er bare redd for å bli såret eller skuffet slik du ser på alt som en måte å beskytte deg på overfladisk.

Drømmen slutter nok hvis du åpner deg opp litt mer.

Anonymkode: 51acd...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tolke det at du ikke dør som at det ikke er en problemstilling som lager et nytt kapittel i livet ditt. Det vil heller være slik at du finner det sjokkerende og opprivende og veldig nært på. Det med at du ser på skallet ditt blir stort sett representert i forbinnelse med hvordan du ser på huset du er i.

 

Jeg ser litt på oppbyggingen av drømmen og får en følelse av hvordan du føler rundt drømmen. Så går jeg på nettet og finner typiske symbolikker, setter dem mot hverandre og så kommer selve handlingen av hva du drømmer om helt naturlig.
Jeg har i tillegg en naturlig fasinasjon når det kommer til psykologi, samfunn og menneskelig adferd... Kommer også godt med med en god 6. sans/god intuisjon (da tar det litt kortere tid).

Du kan stort sett lese deg opp til alt om du vil, så lenge du har interessen...! :)  

Har ikke tenkt på en slik tråd.. Tenker flere ville bruke det til å bare gjøre narr av og at det vil komme svært lite konstruktivt ut av det. 

Anonymkode: 51acd...a41

Jeg skjønner!
Jeg vet i alle fall at jeg ville satt pris på en slik tråd, har noen drømmer jeg kunne trengt å høre hva skulle bety. Føler jeg kupper denne med å spørre. Skjønner jo også at det kanskje er slitsomt for deg å tyde andres drømmer, men det du skrev var veldig rett på. Jeg tenker at det er jo selvsagt at det man drømmer om blir preget av noe man tenker mye på, og bekymrer seg mye over. Er dumt at andre vil ødelegge for muligheten til å bruke forumet til det man ønsker. 

Jeg kunne gjerne tenkt meg å lese litt om dette, men jeg aner liksom ikke hvor jeg skal begynne! 

Anonymkode: fd94e...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...