Gå til innhold

Hjelp vær så snill. Gravid med blødninger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sluttet på p piller den 30 september, gått på det i mange år. Regnet med at mensen kom til å være rar etter pille slutt, men vet ikke om dette er normalt. Rundt 3 uker etter pille slutt fikk jeg en kraftig blødning som varte i rundt 11 dager. Her snakker vi ikke litt blod, men store mengder. Vurderte å reise på legevakt, men det ble gradvis mindre og mindre.

 

Jeg pleier alltid å ha sterke menssmerter, også når jeg har gått på pillen. Men denne gangen hadde jeg 0 smerter til tross for mye blod. Så gikk jeg ei stund uten blødninger, men i forrige uke blødde jeg smått igjen.

 

Bare 3 dager eller noe, og 0 smerter nå også. Føles på en måte ikke som mensen. Mer det at det bare blør litt. Jeg har jo lurt på graviditet (har ikke brukt kondom) men da blør man vel ikke på den måten?

 

Tok en test på søndag, men den må ha vært defekt, for det kom opp en klar strek og ved siden av kom det opp en tydelig prikk. Aner ikke hva det betyr!? Spurte her og folk mente den var defekt..

Nå innbiller jeg meg jo at jeg er gravid. Er oppblåst i magen og føler at jeg har et press nederst i magen. Ikke vondt, bare en diffus, merkelig følelse. Og er trøtt som en dupp. Ikke vært opplagt på mange uker.

 

Er det bare kroppen som er rar etter pille slutt? Flere her som har hatt helt merkelige blødninger like etterpå? Og kan man virkelig blø så mye om man er gravid? Unnskyld rotete innlegg. Men håper noen orker å svare!

 

Jente - 23

Anonymkode: b7fe9...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er sikkert klar over at ingen her egentlig kan svare deg sikkert på noe som helst ang. graviditet. Du må nesten bare gå og kjøpe deg en grav.test til og teste. Hvis dere ikke har brukt prevensjon, er det så klart sjanse for at du er gravid, til tross for blødningsforstyrrelser o.l.

Det er forøvrig normalt at menstruasjonen er litt surrete og varierer etter flere år på p-piller. Det kan ta månedsvis før kroppen kommer i normal gjenge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er jo klar over det. Skal kjøpe en test til. Men kanskje noen har opplevd det samme. På noen måter tenker jeg at jeg kan jo selvfølgelig ikke være gravid når jeg har blødd så kraftig. Men kanskje det er mer normalt enn jeg tror? I tillegg skulle jeg likt å visst hva den prikken på forrige test betydde. Finner ikke noen som har opplevd det samme.. Er bare litt bekymra, og får ikke kjøpt ny test før om et par dager. Så hadde vært greit med litt svar fra noen som har opplevd det samme. 

Anonymkode: b7fe9...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var neppe gravid da du blødde så kraftig, men du kan jo ha blitt gravid etter den kraftige blødningen. Eller mensen kan være på bærtur. Ta en test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...