Gå til innhold

Hvordan modner du avokado?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pleide å kjøpe spisemoden avokado på Kiwi, men når jeg fant ut at den koster 21 kroner(!), så tenker ejg at det ikke er verd det. De fra first price koster 5 (de er mindre, men likevel). Disse er steinharde og må modnes. Legger jeg de bare på benken så rottner de ofte før de modnes. Noen tips? Har hørt at å legge dem i papirpose (type soppose skal hjelpe, har noen prøvd?

Anonymkode: c534d...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper også de fra First Price, men jeg tar aldri de heelt grønne. Leter jeg litt finner jeg nok som er begynt å bli litt mykere - fortsatt ikke modne, men begynt å få brunskjær. Legger dem i bollen på benken sammen med løken.

Har hatt to stk der siden igår morges og nå er de snart spiseklare. 

Anonymkode: 099d9...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke vanskelig for den som er glad i tomater.

Legger dem i en liten kurv på kjøkkenbenken, sammen med tomatene.

Der får de ligge til de er spiseklare.

Aldri vært borti at de råtner før de er modne...  Husk at det finnes avokado som blir rødbrune i skallet/skinnet når de modner, - og det finnes grønn avokado som ikke bytter farge når de modner 😏

Om en grønn avokado får ligge til den blir rødbrun så har den nok passert stadiet for å bli spist ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det virkelig an at de råtner før de er modre? Tror heller du må ha trodd de er umodne også var de egentlig modne også råtna de under ventinga..

 

Anonymkode: 3d66b...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...