Gå til innhold

Navn som passer med mellomnavnet Marie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle fine! 

Trenger litt hjelp her, for vi har funnet ut at vi skal få en jente og da begynner vi å surre litt med navn.

Vi har bestemt oss for å ha mellomnavnet Marie, uten bindestrek. Dette fordi det er "tradisjon" i vår familie, jeg heter det til mellomnavn, min mor gjør det, hans mor gjør det, begge besteforeldrene gjør det osv.

(Ja, fant en mann som har akkurat de samme mellomnavnene som vi har, hehe!)

Og vi har lyst til å føre dette videre. Jeg har alltid vært veldig stolt av mellomnavnet mitt når vi kan "spore" det tilbake ganske så langt i vår familie, og jeg syntes det er veldig stas.

Jeg er ikke sikker på om vi kommer til å "bruke" mellomnavnet til daglig, jeg gjør hvertfall ikke det hos meg. Altså om jeg heter Hilde Marie så pleier vi bare å si Hilde, men bruker begge navnene hvis det er flere som har samme navn eller hvis det er i spesielle anledninger.

Så har noen noe forslag til navn som passer? Det jeg har tenkt på er:

Mia Marie
Olivia Marie
Victoria Marie
Marlie Marie
Stella Marie

Men vet ikke helt om de passer... Noen forslag? :) 

(Vi vil ikke ta vekk mellomnavnet)

 

Anonymkode: 35215...b6e

Beklager altså.. Men av alle de utallige navnene som kan kombineres med Marie, så synes jeg du har kun har funnet navn som ikke gjør det. :P Med unntak av Stella Marie. Det synes jeg var fint. Mine favoritter;

Ida Marie

Karen Marie

Kristie Marie

Tale Marie

Tiril Marie

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle navn passer foran Marie, foruten Marie, Maria, Mari og lignende :P

Anonymkode: f3e66...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle navn passer foran Marie, foruten Marie, Maria, Mari og lignende :P

Anonymkode: f3e66...f5f

Var en som bodde her vi bodde som det gikk rykter het (vi var vel rundt enn 13-14 år så en 20 år siden )

Kristin Kristine :fnise:

What the fuck!

Anonymkode: e7aa9...3a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle fine! 

Trenger litt hjelp her, for vi har funnet ut at vi skal få en jente og da begynner vi å surre litt med navn.

Vi har bestemt oss for å ha mellomnavnet Marie, uten bindestrek. Dette fordi det er "tradisjon" i vår familie, jeg heter det til mellomnavn, min mor gjør det, hans mor gjør det, begge besteforeldrene gjør det osv.

(Ja, fant en mann som har akkurat de samme mellomnavnene som vi har, hehe!)

Og vi har lyst til å føre dette videre. Jeg har alltid vært veldig stolt av mellomnavnet mitt når vi kan "spore" det tilbake ganske så langt i vår familie, og jeg syntes det er veldig stas.

Jeg er ikke sikker på om vi kommer til å "bruke" mellomnavnet til daglig, jeg gjør hvertfall ikke det hos meg. Altså om jeg heter Hilde Marie så pleier vi bare å si Hilde, men bruker begge navnene hvis det er flere som har samme navn eller hvis det er i spesielle anledninger.

Så har noen noe forslag til navn som passer? Det jeg har tenkt på er:

Mia Marie
Olivia Marie
Victoria Marie
Marlie Marie
Stella Marie

Men vet ikke helt om de passer... Noen forslag? :) 

(Vi vil ikke ta vekk mellomnavnet)

 

Anonymkode: 35215...b6e

Mitt navn Lina Marie ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle fine! 

Trenger litt hjelp her, for vi har funnet ut at vi skal få en jente og da begynner vi å surre litt med navn.

Vi har bestemt oss for å ha mellomnavnet Marie, uten bindestrek. Dette fordi det er "tradisjon" i vår familie, jeg heter det til mellomnavn, min mor gjør det, hans mor gjør det, begge besteforeldrene gjør det osv.

(Ja, fant en mann som har akkurat de samme mellomnavnene som vi har, hehe!)

Og vi har lyst til å føre dette videre. Jeg har alltid vært veldig stolt av mellomnavnet mitt når vi kan "spore" det tilbake ganske så langt i vår familie, og jeg syntes det er veldig stas.

Jeg er ikke sikker på om vi kommer til å "bruke" mellomnavnet til daglig, jeg gjør hvertfall ikke det hos meg. Altså om jeg heter Hilde Marie så pleier vi bare å si Hilde, men bruker begge navnene hvis det er flere som har samme navn eller hvis det er i spesielle anledninger.

Så har noen noe forslag til navn som passer? Det jeg har tenkt på er:

Mia Marie
Olivia Marie
Victoria Marie
Marlie Marie
Stella Marie

Men vet ikke helt om de passer... Noen forslag? :) 

(Vi vil ikke ta vekk mellomnavnet)

 

Anonymkode: 35215...b6e

mia og stella passer til marie. Ikke de andre du nevner. Ellers funker f.eks Anne, Lise, Lisa, Karen. Stort sett slike korte navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa Marie

Maya Marie

Else Marie

Pia Marie

Lill Marie

Ine Marie

Eva Marie

Anne Marie

 

Vil du at begge navnene skal brukes bruker man bindestrek, da hører navnene mer sammen.

Hilsen Lisa-Marie ;)

Endret av Lisa-Marie
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mia og stella passer til marie. Ikke de andre du nevner. Ellers funker f.eks Anne, Lise, Lisa, Karen. Stort sett slike korte navn

mia marie? Nei. For mange m-er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt navn Lina Marie ☺️

Wow, det var dritfint!:hjerte: Hvorfor har jeg ikke hørt det før?

 

Haha, nå fikk jeg inspirasjon til navn for min framtidige datter. Mitt andre navn er Marie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle fine! 

Trenger litt hjelp her, for vi har funnet ut at vi skal få en jente og da begynner vi å surre litt med navn.

Vi har bestemt oss for å ha mellomnavnet Marie, uten bindestrek. Dette fordi det er "tradisjon" i vår familie, jeg heter det til mellomnavn, min mor gjør det, hans mor gjør det, begge besteforeldrene gjør det osv.

(Ja, fant en mann som har akkurat de samme mellomnavnene som vi har, hehe!)

Og vi har lyst til å føre dette videre. Jeg har alltid vært veldig stolt av mellomnavnet mitt når vi kan "spore" det tilbake ganske så langt i vår familie, og jeg syntes det er veldig stas.

Jeg er ikke sikker på om vi kommer til å "bruke" mellomnavnet til daglig, jeg gjør hvertfall ikke det hos meg. Altså om jeg heter Hilde Marie så pleier vi bare å si Hilde, men bruker begge navnene hvis det er flere som har samme navn eller hvis det er i spesielle anledninger.

Så har noen noe forslag til navn som passer? Det jeg har tenkt på er:

Mia Marie
Olivia Marie
Victoria Marie
Marlie Marie
Stella Marie

Men vet ikke helt om de passer... Noen forslag? :) 

(Vi vil ikke ta vekk mellomnavnet)

 

Anonymkode: 35215...b6e

Jeg synes alle alternativene dine var kjempefine! Marlie har jeg ikke hørt før, men jeg syntes det var pent.

Om det hadde vært min datter, hadde jeg enten valgt Olivia Marie eller Victoria Marie. Rett og slett fordi jeg liker navnene Olivia og Victoria veldig godt. Som noen her sier kan f.eks. Victoria Marie bli litt tungt, men mest sannsynlig vil kun Victoria bli brukt i dagligtalen, og da har det lite å si. Hva med i Sverige, hvor barnet ofte får 3 fornavn. Deeet blir tungt, om man skal bruke alle. :fnise:

Lykke til med navnevalg!

Anonymkode: a2afe...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte kjempegodt Marlie Marie :nigo: 

Et annet navn jeg synes er flott og som jeg ikke kan

se er nevnt her er 

Elise Marie :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Eller rett og slett Marie Antoinette :)

Rett og slett navnet på ei forhatt dronning som ble halshogd. Hvorfor ikke. 

Anonymkode: 3d1a4...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Mette Marit Marlie Marianne Marie. Mer white trash får du det ikke.

Anonymkode: 3d1a4...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...