Gå til innhold

Navn som passer med mellomnavnet Marie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle fine! 

Trenger litt hjelp her, for vi har funnet ut at vi skal få en jente og da begynner vi å surre litt med navn.

Vi har bestemt oss for å ha mellomnavnet Marie, uten bindestrek. Dette fordi det er "tradisjon" i vår familie, jeg heter det til mellomnavn, min mor gjør det, hans mor gjør det, begge besteforeldrene gjør det osv.

(Ja, fant en mann som har akkurat de samme mellomnavnene som vi har, hehe!)

Og vi har lyst til å føre dette videre. Jeg har alltid vært veldig stolt av mellomnavnet mitt når vi kan "spore" det tilbake ganske så langt i vår familie, og jeg syntes det er veldig stas.

Jeg er ikke sikker på om vi kommer til å "bruke" mellomnavnet til daglig, jeg gjør hvertfall ikke det hos meg. Altså om jeg heter Hilde Marie så pleier vi bare å si Hilde, men bruker begge navnene hvis det er flere som har samme navn eller hvis det er i spesielle anledninger.

Så har noen noe forslag til navn som passer? Det jeg har tenkt på er:

Mia Marie
Olivia Marie
Victoria Marie
Marlie Marie
Stella Marie

Men vet ikke helt om de passer... Noen forslag? :) 

(Vi vil ikke ta vekk mellomnavnet)

 

Anonymkode: 35215...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle navn passer sammen med Marie, garantert, det er bare å finne et navn dere liker.

Anonymkode: 3093a...8ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at Marie kan settes bak hvilket som helst navn. Men Marli Marie? Det var tungt...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at Marie kan settes bak hvilket som helst navn. Men Marli Marie? Det var tungt...

TS her!

Er ganske enig, men har alltid elsket navnet. I tillegg snakker samboeren min Kristiansand dialekt, og måten han uttaler det på er så utrolig fin. Blir skarre-R, og det høres faktisk utrolig fint ut. (Vi bor i Kristiansand området, så mest sannsynlig er det dialekten hun kommer til å få :) )

 

Anonymkode: 35215...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være mellom navn? Det kan ikke navn før Marie?

Anonymkode: e7aa9...3a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Olivia og Victoria Marie ble for tunge og lange kombinasjoner etter min smak. Jeg vet ikke hvorfor, men synes ikke navn passer godt sammen når det første fornavnet har flere stavelser enn det andre. Jeg ville holdt meg til et navn med to stavelser. Er heller ingen stor fan av at begge fornavnene begynner på samme forbokstav, men det er kanskje en tradisjon der nede hos dere? (Anekdotisk bevis: Mette Marit :fnise:

Navn som jeg personlig synes passer godt sammen med Marie er f.eks Siri, Sigrid, Ingrid, Thea, Clara, Guro, Tiril eller Frida. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må det være mellom navn? Det kan ikke navn før Marie?

Anonymkode: e7aa9...3a5

Etter skulle det stå.

Anonymkode: e7aa9...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest klassiske navn som Oda Marie, Stine Marie og Ida Marie er fine jeg :)

Anonymkode: 4bc8b...6e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

(...)


Så har noen noe forslag til navn som passer? Det jeg har tenkt på er:

Mia Marie
Olivia Marie
Victoria Marie
Marlie Marie
Stella Marie

Men vet ikke helt om de passer... Noen forslag? :) 

(Vi vil ikke ta vekk mellomnavnet)

 

Anonymkode: 35215...b6e

Marie er et veldig pent navn i seg selv, av disse synes jeg kanskje Stella er det som funker best, men det er ingen inntertier det heller i mine ører. Hva med Silje Marie, Kaja Marie, Ida Marie, Marte Marie eller Vilde Marie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig syntes korte navn blir finest! Mia Marie, Tea Marie, Lily Marie osv. 

Marie går startsett til alt.

Anonymkode: 9537b...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eehm...Marlie Marie? What?

Anonymkode: 3d1a4...09f

Jeg syntes ikke det var noe ille. Er faktisk et veldig vanlig dansk navn fra gammelt av. 

Ts skriver jo at mellomnavnet ikke blir brukt så mye til hverdags, så selv om Marlie Marie er litt tungt så er det virkelig ikke noe å reagere på, egentlig.. Man uttaler ikke -e, så man sier jo Marli Marie.

Syntes Marlie Marie passet bedre enn Victoria Marie, for det ble litt for tungt :) 

Anonymkode: 54595...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Marie IKKE er et mellomnavn, det er et fornavn. 

Hilsen ei som også heter Marie til andre fornavn. :)

Støtter andre her med å si at Marie passer til det meste. 

Anonymkode: 838ed...f42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det var noe ille. Er faktisk et veldig vanlig dansk navn fra gammelt av. 

Ts skriver jo at mellomnavnet ikke blir brukt så mye til hverdags, så selv om Marlie Marie er litt tungt så er det virkelig ikke noe å reagere på, egentlig.. Man uttaler ikke -e, så man sier jo Marli Marie.

Syntes Marlie Marie passet bedre enn Victoria Marie, for det ble litt for tungt :) 

Anonymkode: 54595...85f

Helt uenig. Det høres helt latterlig ut med to så like navn. Blir som en gutt som heter Peder Petter. 

Fornavn og mellomnavn med samme bokstav er ikke fint.

Anonymkode: 3d1a4...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To fornavn med samme forbokstav ER pent. Jeg liker det veldig godt.

Marlie Marie var kult!

Anonymkode: 838ed...f42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...