Gå til innhold

Hun fikk kalde føtter - kan jeg ta kontakt igjen senere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg holdt på med en jente rett etter sommerferien og ting var veldig bra mellom oss, og hun likte meg veldig godt.  Hun ble dumpet av kjæresten rett før sommeren, og når hun fikk inntrykk av at jeg var klar for et forhold (noe jeg ikke var) fikk hun kalde føtter, og ting døde ut mellom oss. Jeg sa det til henne, men det funket ikke og hun fikk kalde føtter uansett. Dette var i slutten av September, og jeg har ikke snakket med henne siden fordi jeg visste at jeg bare måtte la hun være.
Jeg likte hun veldig godt og merker vel at jeg savner henne, og her er spørsmålet mitt:
Vil hun for alltid ha kalde føtter når det kommer til meg? Eller kan jeg ta kontakt igjen feks etter jul da og spørre om hun vil møtes eller noe sånt? Hun likte meg godt før hun fikk kalde føtter, er det da mulighet for at hun kan like meg igjen? Takk for svar, og eventuelle andre tips. 

Anonymkode: 864a7...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde hun ombestemt seg hadde hun nok tatt kontakt med deg

Anonymkode: dda98...f17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa også til venninnen sin at hun håpet at det kunne bli noe mellom oss senere. Vet ikke om dette var for å "let me down easy" eller om hun faktisk mente det.

Anonymkode: 864a7...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader ikke å ta kontakt nei. Da får du på en måte et endelig svar. Men ville vært mer forberedt på at hun har gått videre, enn at hun er klar for å date videre, ikke gi deg selv forhåpninger.

Anonymkode: bf85d...46f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader ikke å ta kontakt nei. Da får du på en måte et endelig svar. Men ville vært mer forberedt på at hun har gått videre, enn at hun er klar for å date videre, ikke gi deg selv forhåpninger.

Anonymkode: bf85d...46f

Jo det skader med å ta kontakt, fordi det åpner opp for en mulighet uten at tanken fra hennes side har vært der. Dette er det kvinner gjør HELE tiden og så klager dem etterpå at de har blitt lurt. 

Hei. Jeg holdt på med en jente rett etter sommerferien og ting var veldig bra mellom oss, og hun likte meg veldig godt.  Hun ble dumpet av kjæresten rett før sommeren, og når hun fikk inntrykk av at jeg var klar for et forhold (noe jeg ikke var) fikk hun kalde føtter, og ting døde ut mellom oss. Jeg sa det til henne, men det funket ikke og hun fikk kalde føtter uansett. Dette var i slutten av September, og jeg har ikke snakket med henne siden fordi jeg visste at jeg bare måtte la hun være.
Jeg likte hun veldig godt og merker vel at jeg savner henne, og her er spørsmålet mitt:
Vil hun for alltid ha kalde føtter når det kommer til meg? Eller kan jeg ta kontakt igjen feks etter jul da og spørre om hun vil møtes eller noe sånt? Hun likte meg godt før hun fikk kalde føtter, er det da mulighet for at hun kan like meg igjen? Takk for svar, og eventuelle andre tips. 

Anonymkode: 864a7...5af

La det gå. Hun følte ikke nok for deg og sa dette på en fin måte til deg. Skulle hun ombestemme seg tar hun kontakt med deg og så får du vurdere om hun tar kontakt fordi hun er ensom eller fordi hun virkelig liker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det skader med å ta kontakt, fordi det åpner opp for en mulighet uten at tanken fra hennes side har vært der. Dette er det kvinner gjør HELE tiden og så klager dem etterpå at de har blitt lurt. 

La det gå. Hun følte ikke nok for deg og sa dette på en fin måte til deg. Skulle hun ombestemme seg tar hun kontakt med deg og så får du vurdere om hun tar kontakt fordi hun er ensom eller fordi hun virkelig liker deg.

Ikke enig. Hun kan være redd han har gått videre og vil derfor ikke ta kontakt. 

Jeg hadde i hvert fall tenkt slik. 

Anonymkode: 258f2...e81

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke enig. Hun kan være redd han har gått videre og vil derfor ikke ta kontakt. 

Jeg hadde i hvert fall tenkt slik. 

Anonymkode: 258f2...e81

Jeg er enig i dette. Det er bedre å ta kontakt og eventuelt finne ut at hun ikke er interessert, enn å "for alltid" gå rundt og lure på om det kunne blitt noe, så lenge man er forberedt og verner om sine egne følelser slik at man ikke tar en eventuell avvisning så hardt.

Anonymkode: abcf3...bea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig. Hun kan være redd han har gått videre og vil derfor ikke ta kontakt. 

Jeg hadde i hvert fall tenkt slik. 

Anonymkode: 258f2...e81

Ja men da får hun bare være redd! Det er den tankegangen der som gjør at sååååå mange havner i forhold som ikke er bra for dem. Hvorfor skal vi ta ansvar for andre mennesker og tenker at de sikkert sånn og sånn?? Folk må lære seg å ta ansvar for egne handlinger og egne følelser og få litt baller - ja både kvinner og menn! At vi ikke tør - gjør at vi aldri får det vi vil ha.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men da får hun bare være redd! Det er den tankegangen der som gjør at sååååå mange havner i forhold som ikke er bra for dem. Hvorfor skal vi ta ansvar for andre mennesker og tenker at de sikkert sånn og sånn?? Folk må lære seg å ta ansvar for egne handlinger og egne følelser og få litt baller - ja både kvinner og menn! At vi ikke tør - gjør at vi aldri får det vi vil ha.. 

At folk er pysete er jeg helt enig i. Alt for mange tar den feige utveien uten å prøve. 

Men innimellom skal det bare et bittelite dytt i riktig retning før enkelte tør å ta en sjans. 

Anonymkode: 258f2...e81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk er pysete er jeg helt enig i. Alt for mange tar den feige utveien uten å prøve. 

Men innimellom skal det bare et bittelite dytt i riktig retning før enkelte tør å ta en sjans. 

Anonymkode: 258f2...e81

Ja,  men samtidig er det verdt det hvis det går andre veien og man selv sitter igjen såret og lei seg? 

Hvorfor ikke bare gå videre og finne noen som virkelig ser verdien av en og ikke er ett gram i tvil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,  men samtidig er det verdt det hvis det går andre veien og man selv sitter igjen såret og lei seg? 

Hvorfor ikke bare gå videre og finne noen som virkelig ser verdien av en og ikke er ett gram i tvil?

Fordi det er så utrolig få å velge i. 

Anonymkode: 258f2...e81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er så utrolig få å velge i. 

Anonymkode: 258f2...e81

Er det det? Eller er man bare kresen?

Anonymkode: dda98...f17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er så utrolig få å velge i. 

Anonymkode: 258f2...e81

Så da skal  man ta til takke med da? 

Er det det? Eller er man bare kresen?

Anonymkode: dda98...f17

Nettopp.. Kresen på de feil tingene ofte...  

http://linnogane.no/har-du-disse-kravene-nar-du-leter-etter-en-potensiell-partner-det-kan-gjore-det-vanskeligere-for-deg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i en slik situasjon der det var jeg som fikk kalde føtter når det kom til alvorets time. Han prøvde å ta kontakt i senere tid, men det gjorde meg ikke mere klar av den grunn. Hadde heller anbefalt deg å la HENNE kontakte deg. Ved å kontakte henne så vil du mest sannsynlig bare "pushe" henne mer vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel så skyldes kalde føtter feil person. Hadde du vært den riktige hadde ikke disse følelsene dominert de gode. 

You are not the one. Kom deg videre, det er nok av andre jenter som både fortjener deg og du fortjener de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nærmere våren så kan du ta kontakt. Sannynligheten for at det passer bedre for henne å holde på med deg da, enn nå, er større, og siden det er mot våren så vil hun nok også være gladere og kåtere og reagere mere positivt på at du plutselig dukker opp igjen, enn om du skal mase nå etter bare et par måneder (om hun orket deg allerede, ville hun tatt kontakt) som i værstefall virker frastøtende og pressende.

Anonymkode: cd475...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja,  men samtidig er det verdt det hvis det går andre veien og man selv sitter igjen såret og lei seg? 

Hvorfor ikke bare gå videre og finne noen som virkelig ser verdien av en og ikke er ett gram i tvil?

så det er bedre om begge sitter på hver sin kant og tenker "hen ville sikkert tatt kontakt om hen var interessert"?

Anonymkode: 29cdb...1f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det skader med å ta kontakt, fordi det åpner opp for en mulighet uten at tanken fra hennes side har vært der. Dette er det kvinner gjør HELE tiden og så klager dem etterpå at de har blitt lurt. 

La det gå. Hun følte ikke nok for deg og sa dette på en fin måte til deg. Skulle hun ombestemme seg tar hun kontakt med deg og så får du vurdere om hun tar kontakt fordi hun er ensom eller fordi hun virkelig liker deg.

Jeg er enig med Nettinettet. Hun er/var ikke interessert nok.. Eller var litt nysgjerrig i starten, men fant ut at det kanskje ikke var det hun så for seg.

Grunnen til at jeg sier det er for at jeg er i akkurat samme situasjon som jenta du prater om.. Mulig det er litt feil og pysete vei å gå, eller å fortelle, men det føles litt "mildere" mot personen enn å si at man ikke er interessert nok, eller at man ikke fikk de riktige følelsene...

La henne gå :) Hun tar kontakt selv hvis hun føler seg klar, og er interessert nok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er bedre om begge sitter på hver sin kant og tenker "hen ville sikkert tatt kontakt om hen var interessert"?

Anonymkode: 29cdb...1f6

Sannsynligheten for at de gjør det er minimal. Hun vet jo at han var/er imeteressert - hadde hun ombestemt seg hadde hun tatt kontakt.  

Å ta kontakt er noe man gjør i begynnelsen, ikke når den andre har avsluttet. Da er det opp til den som avsluttet å ta kontakt.

Hvis flere fulgte den regelen hadde det vært mange færre som hadde tullet seg inn ii relasjoner hvor de bare gir og ikke får noe igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det ligge. Tar du kontakt igjen over jul, så får hun bekreftet at du kanskje var hakket mer interessert enn hun var. Opplevd det selv, det er ganske gjennomskuelig at han har trukket seg tilbake og talt dagene til når det kan passe å komme med et mest mulig avslappet "hallaisen" og en invitasjon til noe som virker minst mulig romantisk for å ikke skremme meg bort igjen.

Beste måten å få henne tilbake er å begynne å date noen andre :fnise: Hvis hun var interessert, så vil hun kanskje kjenne litt anger og mild panikk når hun innser at toget er på vei til å gå. 

I mangel på noen andre å date, så hold deg unna og ha ditt eget liv og håp på samme effekt. Kanskje hun bare trenger litt mer tid også. Eller kanskje hun bare ikke var interessert nok og aldri kommer til å bli det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...