Gå til innhold

Bidrag fra far eller nav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det virkelig et brudd mellom meg og bf.  Det er snakk om vold inni bildet og da har han ikke rett på samvær på lang lang tid.  Det er tre barn.  Hvor mye bidrag kan jeg kanskje regne med å få?  Om det blir fra han hvor mye kan det være? Og maks fra nav? Mvh nysgjerrig 

Anonymkode: a9a81...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få NAV til å regne det ut for deg og få de også til å kreve det inn fra barnefaren. Da får du nemlig pengene du har krav på. NAV kan faktisk kreve trekk rett fra lønnen til barnefaren hvis han ikke betaler😊

Anonymkode: b5f38...128

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt umulig å si noe sum uten å vite hva dere begge tjener og hvor gamle barna er. Legg inn på bidragskalkulatoren. Det er ikke NAV du får fra (med mindre far ikke er bidragsdyktig og du har lav inntekt), men NAV kan fastsette og ev. kreve inn bidraget fra far. 

Du har nok kanskje også rett på overgangsstønad, en ekstra barnetrygd og ev. stønad til barnetilsyn. Ev. også bostøtte (men dette er ikke NAV som styrer med). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det virkelig et brudd mellom meg og bf.  Det er snakk om vold inni bildet og da har han ikke rett på samvær på lang lang tid.  Det er tre barn.  Hvor mye bidrag kan jeg kanskje regne med å få?  Om det blir fra han hvor mye kan det være? Og maks fra nav? Mvh nysgjerrig 

Anonymkode: a9a81...8c6

Det skal veldig mye til før han ikke har rett på samvær. Det er ikke noe du kan bestemme. 

Jeg har en datter som har blitt utsatt for alvorlige overgrep fra far over flere år. Han har fortsatt rett på samvær med de to yngste, med vanlige betingelser, samt samvær med hun det gjelder under tilsyn. 

Dette er bestemt av retten og de sakkyndige. 

Anonymkode: 5f0d6...700

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal veldig mye til før han ikke har rett på samvær. Det er ikke noe du kan bestemme. 

Jeg har en datter som har blitt utsatt for alvorlige overgrep fra far over flere år. Han har fortsatt rett på samvær med de to yngste, med vanlige betingelser, samt samvær med hun det gjelder under tilsyn. 

Dette er bestemt av retten og de sakkyndige. 

Anonymkode: 5f0d6...700

Ja det er vanligvis som du beskriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du klarer å prate fornuft med denne mannen så kan du jo prøve å få han til å skrive under på en veldig streng samværsavtale som du får en advokat til å skrive for deg. Det gjorde jeg med min eks, klarte fint å få han til å skrive under på den. Min har ikke overholdt samvær hver tredje måned heller så nå har vi sluppet unna mannen hele året, forhåpentligvis så holder det seg slik. Er ikke alle fedre som er i stand til å bidra positivt til barnas liv. Beklager at det ble litt off topps. :) Jeg ville fått bidrag gjennom Nav, da er det de som må ta seg av maset.

Anonymkode: 55aa9...9cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen rett til å nekte han å se barna sine, det er opp til andre instanser en hevnlystne kvinner.

Anonymkode: e700b...7b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det virkelig et brudd mellom meg og bf.  Det er snakk om vold inni bildet og da har han ikke rett på samvær på lang lang tid.  Det er tre barn.  Hvor mye bidrag kan jeg kanskje regne med å få?  Om det blir fra han hvor mye kan det være? Og maks fra nav? Mvh nysgjerrig 

Anonymkode: a9a81...8c6

Synes det virker litt spekulativt å fokusere på størrelsen på bidraget. Det er snakk om vold og en skilsmisse for barna, og du snakker om størrelsen på bidraget i samme setning. Altså tenker du at du får mer bidrag fordi far ikke får samvær.
Er dette noe som er bestemt? Det er veldig vanskelig å frata far samværsrett, bare så det er sagt.
Og hvis far er voldelig mot barna, hadde jeg bekymret meg langt mer over det enn størrelsen på bidraget. 
Men for å svare deg på det med størrelsen, så kommer jo det an på hvor mye mannen tjener.

Anonymkode: 88c81...db2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen rett til å nekte han å se barna sine, det er opp til andre instanser en hevnlystne kvinner.

Anonymkode: e700b...7b5

Nei, for det finnes bare hevnlystne kvinner, og aldri menn som faktisk er voldelige.

Og jo, hvis det er grunn til å tro at denne faren kan skade barna så har man vel rett til det. Det er ens plikt faktisk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke vurdere å motta bidrag rett fra far i en slik situasjon. 

Bruk kalkulatoren ja. Men far vil jo ha rett på samvær med tilsyn om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra nysgjerrig. 

Til andre nysgjerrigper. Må nok forklare hvorfor jeg spør.  Det er fordi jeg er på et hemmelig sted og bf som har besøksforbud mot alle oss bryter den stadig. Barnevernet og politi er i bildet. Jeg som prøver å tenke fremover spør dere som har erfart slik før. Samvær gir jeg meg ikke på fordi han er en uberegnelig drittsekk. Disse spørsmålene gir meg andre ting å tenke på enn selve volden han har gitt meg og barna. Til ettertanke. 

Anonymkode: a9a81...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra nysgjerrig. 

Til andre nysgjerrigper. Må nok forklare hvorfor jeg spør.  Det er fordi jeg er på et hemmelig sted og bf som har besøksforbud mot alle oss bryter den stadig. Barnevernet og politi er i bildet. Jeg som prøver å tenke fremover spør dere som har erfart slik før. Samvær gir jeg meg ikke på fordi han er en uberegnelig drittsekk. Disse spørsmålene gir meg andre ting å tenke på enn selve volden han har gitt meg og barna. Til ettertanke. 

Anonymkode: a9a81...8c6

Men likevel spør du hva du vil få i bidrag fra han? Du mente kanskje fra ham via nav?

Anonymkode: 33a0a...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke helt de ytelsene derfor spør jeg. Det blir vel fra nav da. 

Anonymkode: a9a81...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker litt spekulativt å fokusere på størrelsen på bidraget. Det er snakk om vold og en skilsmisse for barna, og du snakker om størrelsen på bidraget i samme setning. Altså tenker du at du får mer bidrag fordi far ikke får samvær.
Er dette noe som er bestemt? Det er veldig vanskelig å frata far samværsrett, bare så det er sagt.
Og hvis far er voldelig mot barna, hadde jeg bekymret meg langt mer over det enn størrelsen på bidraget. 
Men for å svare deg på det med størrelsen, så kommer jo det an på hvor mye mannen tjener.

Anonymkode: 88c81...db2

Jeg stusset også over denne. Jeg har en grusom far til mitt barn, og jeg hadde med glede betalt han fullt bidrag for å holde seg unna barnet mitt.

Anonymkode: 3f1e6...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra nysgjerrig. 

Til andre nysgjerrigper. Må nok forklare hvorfor jeg spør.  Det er fordi jeg er på et hemmelig sted og bf som har besøksforbud mot alle oss bryter den stadig. Barnevernet og politi er i bildet. Jeg som prøver å tenke fremover spør dere som har erfart slik før. Samvær gir jeg meg ikke på fordi han er en uberegnelig drittsekk. Disse spørsmålene gir meg andre ting å tenke på enn selve volden han har gitt meg og barna. Til ettertanke. 

Anonymkode: a9a81...8c6

Du har ikke noe valg. Han vil med stor sannsynlighet få samvær med tilsyn. Nekter du, kan barna bli tatt fra deg. 

Anonymkode: 97c70...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har ikke noe valg. Han vil med stor sannsynlighet få samvær med tilsyn. Nekter du, kan barna bli tatt fra deg. 

Anonymkode: 97c70...7e3

Dette er sludder og vås ;)  Det finnes noen rare netttroll der ute som tror de kan lure andre med tullprat!

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gir informasjon om hva du tjener, hvor gamle barna er og hvor mye han tjener så kan vi svare deg på det du lurer på. Både hva du kan få i bidrag (fornuftig å ta det gjennom nav, men pengene kommer likevel ikke fra nav, de kommer fra faren) og hva du ev. kan få i andre stønader (fra nav). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...