Gå til innhold

Uskrevne regler - treningssenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud jeg gir meg over ende. Så du mener at jeg skal dra 2 x20 kg vektskiver + stanga på 20 kg over halve salen bare for å ta hipthrust? Er det dere som lager problemer eller jeg? Ikke vet jeg. Men jeg gjør det som jeg sier - hva er problemet med å forstå ? Stativet kan ikke brukes da jeg har stanga som hører til knebøy stativet.....

Ja, jeg synes egentlig at det høres nokså rimelig ut forutsatt at noen har ønske om å faktisk bruke stativet og det finnes flere stenger.

Anonymkode: fe130...e8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hun har jo skrevet at vektskivene ikke passer med de stengene!

Anonymkode: f42e9...648

Det er jo det som er hele kilden til forvirrelsen her, for jeg kan ikke forstå hvorfor skivene kan passe når de er ved knebøystativet, men plutselig ikke passe når man tar med stanga noen meter bort. Det er derfor jeg spør om de kun har to stenger på senteret.

Herregud jeg gir meg over ende. Så du mener at jeg skal dra 2 x20 kg vektskiver + stanga på 20 kg over halve salen bare for å ta hipthrust? Er det dere som lager problemer eller jeg? Ikke vet jeg. Men jeg gjør det som jeg sier - hva er problemet med å forstå ? Stativet kan ikke brukes da jeg har stanga som hører til knebøy stativet.....

Så med andre ord - dere har kun to stenger (som kan brukes vektskiver på)? En stang til hvert stativ og ingen flere stenger? Da er jo saken grei, da må man gjøre som du gjør... Men du har altså fått det til å høres ut som du okkuperer et knebøystativ selv om det er mulig å gjøre hip thrust andre steder. Det er veldig sjelden at et senter kun har to stenger, nemlig, og du har jo nektet å svare på om det kun er de to stengene (som man kan ha skiver på) som finnes.

Jeg ser ikke helt problemet med å å dra noen vektskiver noen meter nei. Du trenger jo ikke dra veldig langt unna stativet. Men herregud, hvis du aldri opplever at folk venter på å bruke stativet mens du tar thrusts (dvs det er få folk der) så må du jo bare kjøre på. Jeg ble bare litt opphengt i denne misforståelsen, for det du sa hang ikke på greip. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes egentlig at det høres nokså rimelig ut forutsatt at noen har ønske om å faktisk bruke stativet og det finnes flere stenger.

Anonymkode: fe130...e8c

Jaja deg om det :) Heldigvis ikke noen som har kommentert og ei har det vært et problem. De venter på tur akkurat som jeg venter på tur. Er ikke som om jeg bruker 20 minutter bare på det.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er hele kilden til forvirrelsen her, for jeg kan ikke forstå hvorfor skivene kan passe når de er ved knebøystativet, men plutselig ikke passe når man tar med stanga noen meter bort. Det er derfor jeg spør om de kun har to stenger på senteret.

Så med andre ord - dere har kun to stenger (som kan brukes vektskiver på)? En stang til hvert stativ og ingen flere stenger? Da er jo saken grei, da må man gjøre som du gjør... Men du har altså fått det til å høres ut som du okkuperer et knebøystativ selv om det er mulig å gjøre hip thrust andre steder. Det er veldig sjelden at et senter kun har to stenger, nemlig, og du har jo nektet å svare på om det kun er de to stengene (som man kan ha skiver på) som finnes.

Jeg ser ikke helt problemet med å å dra noen vektskiver noen meter nei. Du trenger jo ikke dra veldig langt unna stativet. Men herregud, hvis du aldri opplever at folk venter på å bruke stativet mens du tar thrusts (dvs det er få folk der) så må du jo bare kjøre på. Jeg ble bare litt opphengt i denne misforståelsen, for det du sa hang ikke på greip. 

Siste gang jeg skriver nå for jeg gidder rett og slett ikke bruke tid på noe så meningsløst:

2-3 stativer  m/tilhørende vektstenger - på disse kan du lasse oppå så mange vekter man bare vil

4 Vanlige stenger hvor man kan kun kan sette vektskiver opp mot 25 kg.....forstått - dette er små stenger. 

Jeg bruker stengene til 1 av de 3 stativene og der kan jeg sette på såpass mye vekter. Det er faktisk ganske langt å dra mange vekter over halve salen når det er mange vekter.  Jeg har ikke nektet å svare på det jeg har jo svart om og om igjen at det er mange stenger, men de går ikke høyt nok opp i vektklasse (ergo man kan ikke sette frivekter på dem) - til det er det 2-3 stativene hvor man har tilhørende stenger. 

Er det forståelig nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg gir meg over ende. Så du mener at jeg skal dra 2 x20 kg vektskiver + stanga på 20 kg over halve salen bare for å ta hipthrust? Er det dere som lager problemer eller jeg? Ikke vet jeg. Men jeg gjør det som jeg sier - hva er problemet med å forstå ? Stativet kan ikke brukes da jeg har stanga som hører til knebøy stativet.....

Rart at dere bare har to stenger på hele treningssenteret du kan bruke vektskiver på. Vi har 8 20kilosstenger og er ikke så stort der jeg trener. 3 stenger til benkpress, 3 stenger til mark og 2 til knebøy. Treningssenteret ditt må jo være knøttlite

Anonymkode: f5cfa...070

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste gang jeg skriver nå for jeg gidder rett og slett ikke bruke tid på noe så meningsløst:
2-3 stativer  m/tilhørende vektstenger - på disse kan du lasse oppå så mange vekter man bare vil

4 Vanlige stenger hvor man kan kun kan sette vektskiver opp mot 25 kg.....forstått - dette er små stenger. 

Jeg bruker stengene til 1 av de 3 stativene og der kan jeg sette på såpass mye vekter. Det er faktisk ganske langt å dra mange vekter over halve salen når det er mange vekter.  Jeg har ikke nektet å svare på det jeg har jo svart om og om igjen at det er mange stenger, men de går ikke høyt nok opp i vektklasse (ergo man kan ikke sette frivekter på dem) - til det er det 2-3 stativene hvor man har tilhørende stenger. 

Er det forståelig nå?

Ja. Det hadde vært så mye enklere om du bare hadde svart med en gang jeg spurte om dere bare hadde 2 stenger som det går an å ha vektskiver på. Du har formulert deg veldig uklart, det er jo derfor vi er flere som reagerer. I din situasjon har du jo ikke noe valg, da det kun er 1 stang pr stativ (noe som er ganske dårlig, ville oppfordret senteret til å fikse flere stenger for å hindre at folk må "vente på tur"!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart at dere bare har to stenger på hele treningssenteret du kan bruke vektskiver på. Vi har 8 20kilosstenger og er ikke så stort der jeg trener. 3 stenger til benkpress, 3 stenger til mark og 2 til knebøy. Treningssenteret ditt må jo være knøttlite

Anonymkode: f5cfa...070

Vi har sikkert 20-25 stenger på mitt senter, halvparten 15 kg, og halvparten 20. Så en uskreven regel for de som driver senter er - ha ALLTID flere stenger enn stativer, for å unngå kø og venting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå giiid beklager at jeg ikke formulerte meg så klart. Jeg trener ikke på noe kjede senter så forholdene er nok mindre enn Elixia/sats betyr ikke at et senter som er mindre er dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sikkert 20-25 stenger på mitt senter, halvparten 15 kg, og halvparten 20. Så en uskreven regel for de som driver senter er - ha ALLTID flere stenger enn stativer, for å unngå kø og venting.

Mitt senter er som sagt ikke så stort. Det er altså ikke plass til å trene særlig utenom stativene, og derfor er det ikke vits å ha flere stenger enn apparater hos oss. Jeg har aldri måttet vente i kø :)  Derfor har da nok stenger og stativer i forhold til hvor mange så trener der, så blir det ingen irritasjon. 

Anonymkode: f5cfa...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å diskutere off topic da.. Da kan dere heller lage dere en egen tråd og diskutere der. 

Anonymkode: 3bdca...0b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå giiid beklager at jeg ikke formulerte meg så klart. Jeg trener ikke på noe kjede senter så forholdene er nok mindre enn Elixia/sats betyr ikke at et senter som er mindre er dårligere.

En uskreven regel for kommunikasjon er vel å være minst sånn passe tydelig.

Anonymkode: fe130...e8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legg opp til den type program som krever at du okkuperer fler typer vekter, en benk, en matte og ei trinse samtidig, kjør øvelsene en etter en i stedet. 

Vask treningstøyet ditt.

Hvis du bare skal pille på mobilen, ikke oppta apparater og benker mens du gjør det. Egentlig trenger du ikke å komme og oppta plass på senteret i det hele tatt hvis du ikke skal trene (det er faktisk en del sånne).

Anonymkode: 105b5...9c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trener er det dessverre ikke skap :/ 

Anonymkode: 3bdca...0b4

Nei men da gjelder jo ikke det punktet deg da....?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å urinere i dusjen ble ikke mottatt godt. Ingen liker det når du barberer ballene i garderoben.

..eller musa. 

Anonymkode: 0aa52...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Eneste som irriterte meg var å bli stirret ned av menn i 40-50-åra. Altså, greit at man ser på hverandre, men her var det snakk om ordentlig stirring, i laang tid, på ræva mi. Jeg så han i speilet... Veldig ubehagelig å trene når noen prøver å stirre deg i senk, eller på rumpa. Men men, ikke verdens undergang.

Nå prøver jeg å trene regelmessig (=omtrent aldri) hjemme. Mye mer behagelig for min del, å være i mitt eget selskap. Hehe! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingenting er verre enn de som okkuperer apperater, utstyr eller generelt plass for å ikke trene, men bare mase med venner.

Jeg er ikke engang allergisk mot parfyme, men det er veldig ubehagelig å inhalere andres sterke parfyme når man trener. Jeg har flere ganger vært nødt til å avbryte det jeg har holdt på med for å flytte meg vekk, slik at jeg fikk puste ordentlig igjen. 

De som svetter veldig mye / sterk svettelukt bør hvertfall være mer påpasselig på å tørke opp etter seg av respekt for omverden. 

Anonymkode: 97ed4...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...