Gå til innhold

Uskrevne regler - treningssenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uskreven regel:

Synes det er viktig at man faktisk bruker de apparatene man okkuperer. DVS sitte og jabbe med kompisen i 10 min før neste sett er ikke effektiv bruk. Gjerne dele på apparatene slik at andre slipper til.

For GUDS skyld ikke trø på mitt område når jeg strekker ut. Hadde tre tupper som bare tok seg til rette når jeg la bort vektene på tross av at håndkle og bag lå på matta mi. jeg gir beskjed - de tenkte nok sitt.

Når det gjelder dere som sier ikke gjør hipthrust med knebøy stativ - hva når man faktisk bruker stanga til hipthrust - er mye å dra på 60 kg for min del når jeg skal gjøre det en annen plass..... :)

Beklager avsporing, men hvordan tar du hip thrust med et knebøystativ? Det er jo ingen benk der? Hip thrust er jo at ryggen skal være strak og derfor må man ha overkroppen inntill en benk. Selv bruker jeg benkpressbenk når jeg trener hip thrust. 

Anonymkode: f5cfa...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager avsporing, men hvordan tar du hip thrust med et knebøystativ? Det er jo ingen benk der? Hip thrust er jo at ryggen skal være strak og derfor må man ha overkroppen inntill en benk. Selv bruker jeg benkpressbenk når jeg trener hip thrust. 

Anonymkode: f5cfa...070

oEhmmm du tar stanga av knebøy stativet tar en benk bort og  så har du stanga med x antall vekter oppå hoftene så man bruker stanga. Jeg kjører tyngre på så da er jo faktisk apparatet i bruk  :)

Stativet er for øvelser hvor man trenger stativ. Det er ikke vanskeligere enn å ta med stanga som veier maks 20 kg til benken og der legge på vekt. De fleste treningssenter har flere stenger enn de har stativ.

Anonymkode: fe130...e8c

Der hvor jeg trener går maks vekt på fristenger oppt il 25 kg - de ter for lite for meg som kjører på med mellom 60-70 kg. Da bruker jeg glatt det området, men treningssentre er forskjellige og jeg kan kun uttale meg om hvordan det er hvor jeg trener :)

Endret av Piiiip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oEhmmm du tar stanga av knebøy stativet tar en benk bort og  så har du stanga med x antall vekter oppå hoftene så man bruker stanga. Jeg kjører tyngre på så da er jo faktisk apparatet i bruk  :)

Der hvor jeg trener går maks vekt på fristenger oppt il 25 kg - de ter for lite for meg som kjører på med mellom 60-70 kg. Da bruker jeg glatt det området, men treningssentre er forskjellige og jeg kan kun uttale meg om hvordan det er hvor jeg trener :)

Haha, jeg må ha en benk som står i ro jeg, hvis ikke flytter jeg hele benken. Derfor bruker jeg kortsiden på benkpressbenken, for da kan den andre kortsiden stå inntill veggen. Men merker det kanskje dunker litt i gulvet siden jeg tar 50 kg med 12 reps og 4 sett. Men knebøystativet her har heller ingen forsterkning i gulvet, så det spiller vel ingen rolle her jeg trener.

Anonymkode: f5cfa...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha, jeg må ha en benk som står i ro jeg, hvis ikke flytter jeg hele benken. Derfor bruker jeg kortsiden på benkpressbenken, for da kan den andre kortsiden stå inntill veggen. Men merker det kanskje dunker litt i gulvet siden jeg tar 50 kg med 12 reps og 4 sett. Men knebøystativet her har heller ingen forsterkning i gulvet, så det spiller vel ingen rolle her jeg trener.

Anonymkode: f5cfa...070

Har ikke hatt noen særlige problemer - jeg har en tjukk matte hvor jeg setter benken på og da går det greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager avsporing, men hvordan tar du hip thrust med et knebøystativ? Det er jo ingen benk der? Hip thrust er jo at ryggen skal være strak og derfor må man ha overkroppen inntill en benk. Selv bruker jeg benkpressbenk når jeg trener hip thrust. 

Anonymkode: f5cfa...070

Folk drar med seg benken "inn" i knebøystativet. Poenget er at det er tull å å gjøre dette "i" knebøystativet da man jo ikke verken trenger eller bruker det, og dermed at opp unødvendig plass.

Anonymkode: fe130...e8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oEhmmm du tar stanga av knebøy stativet tar en benk bort og  så har du stanga med x antall vekter oppå hoftene så man bruker stanga. Jeg kjører tyngre på så da er jo faktisk apparatet i bruk  :)

Der hvor jeg trener går maks vekt på fristenger oppt il 25 kg - de ter for lite for meg som kjører på med mellom 60-70 kg. Da bruker jeg glatt det området, men treningssentre er forskjellige og jeg kan kun uttale meg om hvordan det er hvor jeg trener :)

Stanga som er i knebøystativet skal være nettopp i knebøystativet. Som jeg sa, de fleste treningssenter har ekstra stenger (ala den typen man bruker til knebøy) - ta med deg denne til en benk du ikke har plassert i knebøystativet og gjør øvelsen din der slik at de som ønsker å bøye kan få gjøre det.

Anonymkode: fe130...e8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stanga som er i knebøystativet skal være nettopp i knebøystativet. Som jeg sa, de fleste treningssenter har ekstra stenger (ala den typen man bruker til knebøy) - ta med deg denne til en benk du ikke har plassert i knebøystativet og gjør øvelsen din der slik at de som ønsker å bøye kan få gjøre det.

Anonymkode: fe130...e8c

Stativet her er forøvrig både til chins, mark etc. så dette er multi stativ. Prøver å si at der jeg trener så har de IKKE stenger som går lenger enn til 25 kg - det er for lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stativet her er forøvrig både til chins, mark etc. så dette er multi stativ. Prøver å si at der jeg trener så har de IKKE stenger som går lenger enn til 25 kg - det er for lett.

Det finnes ikke vektskiver der du trener?

Anonymkode: fe130...e8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Stativet her er forøvrig både til chins, mark etc. så dette er multi stativ. Prøver å si at der jeg trener så har de IKKE stenger som går lenger enn til 25 kg - det er for lett.

Det er ingen sentere som har stenger som går over 25. Det disse folkene prøver å si er at de synes du egoistisk som ikke tar med stanga og de vektene du skal ha bort fra stativet for å gjøre hip-thrust. Jeg har ikke noe problem med at folk gjør hipthrust i stativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke vektskiver der du trener?

Anonymkode: fe130...e8c

Det var da voldsomt - jo vektskriver, men ikke som man kan feste på de andre stengene. Men føler ikke jeg bør måtte forsvare meg her. 3 stativer og jeg bruker et av dem hvorav den ene har fastmontert stang hvor de som vil ta knebøy. Når PT og styrke coacher gjør omtrent det samme som meg og de andre som jobber der så gjør jaggu meg jeg også det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen sentere som har stenger som går over 25. Det disse folkene prøver å si er at de synes du egoistisk som ikke tar med stanga og de vektene du skal ha bort fra stativet for å gjøre hip-thrust. Jeg har ikke noe problem med at folk gjør hipthrust i stativet.

Hehe ja jeg skjønte at de mente jeg var ego :):) Men men jeg forsetter som jeg gjør jeg. Og TAKK :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt - jo vektskriver, men ikke som man kan feste på de andre stengene. Men føler ikke jeg bør måtte forsvare meg her. 3 stativer og jeg bruker et av dem hvorav den ene har fastmontert stang hvor de som vil ta knebøy. Når PT og styrke coacher gjør omtrent det samme som meg og de andre som jobber der så gjør jaggu meg jeg også det :)

Mener du smith-maskin?

Anonymkode: 63d0e...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Ikke-ikke-IKKE barber underlivet i dusjen! Nei, nei, neineineineinei. 

Egentlig synes jeg ikke du trenger å barbere deg i fellesdusj uansett, ikke på leggene en gang. 

(Ser at dette ikke gjelder deg TS, men uansett.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da voldsomt - jo vektskriver, men ikke som man kan feste på de andre stengene. Men føler ikke jeg bør måtte forsvare meg her. 3 stativer og jeg bruker et av dem hvorav den ene har fastmontert stang hvor de som vil ta knebøy. Når PT og styrke coacher gjør omtrent det samme som meg og de andre som jobber der så gjør jaggu meg jeg også det :)

Smithmaskin? Det er i så fall ikke hva jeg sikter til.

Anonymkode: fe130...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt - jo vektskriver, men ikke som man kan feste på de andre stengene. Men føler ikke jeg bør måtte forsvare meg her. 3 stativer og jeg bruker et av dem hvorav den ene har fastmontert stang hvor de som vil ta knebøy. Når PT og styrke coacher gjør omtrent det samme som meg og de andre som jobber der så gjør jaggu meg jeg også det :)

Hva er det du snakker om, egentlig? Tror det er en misforståelse her ute og går... Fastmontert stang = smithmaskin, ikke knebøystativ.

Så da har dere 2 stativer. Og dere har altså kun to stenger som kan brukes med vektskiver? Da er det jo ett fett om du okkuperer stativet eller ikke, hvis du uansett må okkupere 1 av 2 stenger. Men de aller, aller fleste sentre har flere stenger enn stativer. og med stang mener vi altså en fristang som man kan sette vektskiver på. Høres ut som senteret ditt er utrolig dårlig utstyrt hvis det bare er to vektstenger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du snakker om, egentlig? Tror det er en misforståelse her ute og går... Fastmontert stang = smithmaskin, ikke knebøystativ.

Så da har dere 2 stativer. Og dere har altså kun to stenger som kan brukes med vektskiver? Da er det jo ett fett om du okkuperer stativet eller ikke, hvis du uansett må okkupere 1 av 2 stenger. Men de aller, aller fleste sentre har flere stenger enn stativer. og med stang mener vi altså en fristang som man kan sette vektskiver på. Høres ut som senteret ditt er utrolig dårlig utstyrt hvis det bare er to vektstenger der.

Kjære deg jeg vet ikke hvem som misforstår hvem her, men jeg skrev først at jeg bruker vektstanga som står på knebøystativet (som også er samme som brukes til markløft) når jeg trener hipthrust - tar med en benk bort og får satt på mine 60 kg!!! IGJEN ikke noe problem om man skal max opp til 25 kg på hipthrust, men som IGJEN nevnt - jeg bruker vektstanga der. 

2-3 stativer har vi så ikke noe problem. Stang er jo det jeg også mener da, men tror misforståelsen er komplett her 
:ph34r: Så har man også litt mindre vektstenger, men der er maxgrensa 25 kg - noe som nå er for lite for min del.

Jeg tror jeg er ferdigsnakka her for dette skled jo helt ut. Lag gjerne en egen tråd om saken .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære deg jeg vet ikke hvem som misforstår hvem her, men jeg skrev først at jeg bruker vektstanga som står på knebøystativet (som også er samme som brukes til markløft) når jeg trener hipthrust - tar med en benk bort og får satt på mine 60 kg!!! IGJEN ikke noe problem om man skal max opp til 25 kg på hipthrust, men som IGJEN nevnt - jeg bruker vektstanga der. 
2-3 stativer har vi så ikke noe problem. Stang er jo det jeg også mener da, men tror misforståelsen er komplett her 
:ph34r: Så har man også litt mindre vektstenger, men der er maxgrensa 25 kg - noe som nå er for lite for min del.

Jeg tror jeg er ferdigsnakka her for dette skled jo helt ut. Lag gjerne en egen tråd om saken .)

Hæææ? Hvorfor er det et problem om du skal ha mer enn 25 kg? Du tar jo bare med deg 25 kg stang, og x antall kilo med vektskiver bort fra stativet...? Eller er du avhengig av stativ for å sette på vektskivene (det er i så fall kun en vanesak)? Skjønner ingenting, jeg, av problemet du skaper. :klo: Hvor mye stanga veier har jo ingenting å si så lenge du har vektskiver!?

Edit: Igjen - er det slik at dere KUN har TO vektstenger som det går an å ha vektskiver på???

Endret av Sisti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæææ? Hvorfor er det et problem om du skal ha mer enn 25 kg? Du tar jo bare med deg 25 kg stang, og x antall kilo med vektskiver bort fra stativet...? Eller er du avhengig av stativ for å sette på vektskivene (det er i så fall kun en vanesak)? Skjønner ingenting, jeg, av problemet du skaper. :klo: Hvor mye stanga veier har jo ingenting å si så lenge du har vektskiver!?

Men hun har jo skrevet at vektskivene ikke passer med de stengene!

Anonymkode: f42e9...648

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg gir meg over ende. Så du mener at jeg skal dra 2 x20 kg vektskiver + stanga på 20 kg over halve salen bare for å ta hipthrust? Er det dere som lager problemer eller jeg? Ikke vet jeg. Men jeg gjør det som jeg sier - hva er problemet med å forstå ? Stativet kan ikke brukes da jeg har stanga som hører til knebøy stativet.....

Endret av Piiiip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blikk er seksuell trakassering? Isåfall ville jeg blitt rik for folk glor meg ned overalt jeg går. Ifølge deg blir lommeboka mi ganske feit av oppreisninger om jeg skulle anmeldt de?

Eller eventuelt at du ikke vet hva seksuell trakassering er. Alt ettersom ;)

1) ubehagelig nistirring er seksuell trakassering. 2) hahaha ok.. ;) 

Anonymkode: afe3c...82c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...