Gå til innhold

Kan jeg nekte en eksepsjonelt sur kunde servering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ille er han, da? Skjeller han dere ut, er han uhøflig og spydig?

Anonymkode: e712a...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver litt lite om hvordan han faktisk er. Alle har lov å ha en dårlig dag, noen er ikke så flinke med folk og fremstår mutte, osv. Men er det riktig ille, så synes jeg du kan si fra på en eller annen måte. Har selv jobbet mye på kafé/restaurant, og hadde elsket å ha en sjef som satte foten ned for ufordragelige kunder. Selv om man er i et serviceyrke så bør det ikke være forventet å bli tråkket på, hersjet med, og være drittfolks mentale boksebag. Jeg ble helt nedpsyka av alle de småpsykopatiske kundene som var innom, og vil for all del ikke tilbake til sånn jobb. Da måker jeg heller møkk, naken, midtvinters, med Britney Spears på full guffe. Enkelte trenger oppdragelse, så er han ufin er det bare på sin plass at du tar grep. Du kan jo evt. gi han en advarsel, ta det opp med han, si at om han ikke behandler deg og dine ansatte med mer respekt, så vil han ikke være velkommen der, du er nemlig opptatt av trivsel for både kunder og ansatte, eller noe slikt. Det er du som har møtt han, så du vet nok best hva som kan være passende.

 

Anonymkode: 02cf9...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Jeg synes ikke du kan nekte noen servering på grunnlag av at de er sure og sier "kaffe latte!" i stedet for "jeg vil gjerne ha en kaffe latte." Er han ufin mot dere eller andre kunder, er det selvfølgelig en annen sak. 

Jeg jobber i en klesbutikk, og dersom vi skulle nektet alle sure kunder å handle der, hadde det ikke vært mange kunder igjen...  Det har skjedd én gang at en kunde har blitt utvist fra butikken, og det var fordi hun rett og slett var skikkelig ufin mot alle oss som var ansatt. Hun kalte oss dumme og stygge, anorektiske og feite (alt etter hvilket humør hun var i), og skapte bare trøbbel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...