Gå til innhold

Mor blander seg i julegavehandel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes du oppførte deg urimelig. For barnets beste er det best du holder deg unna slike diskusjoner med mor. Jatt med og la henne seile sin egen sjø, det er til barnets beste. Om mor setter i gang noe utover dette er det mor som ikke velger barnets beste. Men her var det du som prioriterte feil.

Velg dine kamper med omhu, var dette en sak som for deg var viktig å vinne? For du "vant", mor ga seg.

Enig!

Anonymkode: 89191...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du oppførte deg urimelig. For barnets beste er det best du holder deg unna slike diskusjoner med mor. Jatt med og la henne seile sin egen sjø, det er til barnets beste. Om mor setter i gang noe utover dette er det mor som ikke velger barnets beste. Men her var det du som prioriterte feil.

Velg dine kamper med omhu, var dette en sak som for deg var viktig å vinne? For du "vant", mor ga seg.

Er det en kamp å gi en 15 åring en julegave han ønsker seg? Falt litt av her, jeg. Hva har TS gjort som er å forsøke å "vinne" noe som helst?

Anonymkode: 8ec97...803

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en kamp å gi en 15 åring en julegave han ønsker seg? Falt litt av her, jeg. Hva har TS gjort som er å forsøke å "vinne" noe som helst?

Anonymkode: 8ec97...803

Det handler ikke om å gi julegaven mor ønsker å gi sønnen, men det handler om hvordan stemor taklet saken og oppførte seg og hvor stor sak hun skal lage av det nå, når mor faktisk har gitt seg.

Anonymkode: 89191...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å gi julegaven mor ønsker å gi sønnen, men det handler om hvordan stemor taklet saken og oppførte seg og hvor stor sak hun skal lage av det nå, når mor faktisk har gitt seg.

Anonymkode: 89191...e1c

Ok. Hun "taklet saken" ved å fortelle mor at de allerede hadde en plan for julegave. Hva var feil med det? Trodde ærlighet og kommunikasjon var tingen jeg :)

Og hvordan har hun forsøkt å lage en sak i det hele tatt i ettertid? Da må du ha informasjon som ikke fremgår av tråden, da jeg ikke kan se å ha lest at TS har foretatt seg noe som helst etter samtalen på kjøpesenteret.

Anonymkode: 8ec97...803

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hun "taklet saken" ved å fortelle mor at de allerede hadde en plan for julegave. Hva var feil med det? Trodde ærlighet og kommunikasjon var tingen jeg :)

Og hvordan har hun forsøkt å lage en sak i det hele tatt i ettertid? Da må du ha informasjon som ikke fremgår av tråden, da jeg ikke kan se å ha lest at TS har foretatt seg noe som helst etter samtalen på kjøpesenteret.

Anonymkode: 8ec97...803

På en meget ufin måte. Og ja er jeg enig at mor taklet ikke sitausjonen så bra heller.

Anonymkode: 89191...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en meget ufin måte. Og ja er jeg enig at mor taklet ikke sitausjonen så bra heller.

Anonymkode: 89191...e1c

Igjen har du åpenbart informasjon som ikke fremgår av tråden. På hvilken måte var TS ufin?

Anonymkode: 8ec97...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen har du åpenbart informasjon som ikke fremgår av tråden. På hvilken måte var TS ufin?

Anonymkode: 8ec97...803

Ved å lese HI og tråden,men nå har jeg og andre sagt vår mening om det. Jeg må ikke vinne denne diskusjonen :)

Anonymkode: 89191...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å lese HI og tråden,men nå har jeg og andre sagt vår mening om det. Jeg må ikke vinne denne diskusjonen :)

Anonymkode: 89191...e1c

Jeg har også lest HI, og lurer fremdeles på hvorfor du mener TS var ufin?

Anonymkode: 8ec97...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere er urimelige eller ikke kommer vel an på om han ønsker seg pc eller ikke. Det er ganske smålig å nekte å gi barnet det det ønsker seg (innenfor rimelighetens grenser) bare fordi det skal være hos den andre forelderen. Det er jo tross alt en gave til barnet.

Anonymkode: ce0c1...b64

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ærlig talt; far og stemor har allerede kjøpt julegaver som GUTTEN ønsket seg, og hva er da poenget med å spleise på en julegave til? Et annet poeng er at dette er en gave fra mor som skal stå hos mor, der gutten allerede har en pc, og i tillegg har han en pc hos far....

Man kan gjerne velge sine kamper med omhu, men dette er urimelig

Jeg har da ikke argumentert for mors ønske. Jeg ser absolutt ikke noe hensikt i å spleise på gave eller å kjøpe en pc til. Du argumenterer ikke mot mine argumenter, bare fordi jeg synes stemor var urimelig betyr det ikke at jeg mener mor hadde rett.

Jeg er enig med stemor at mor var urimelig. Men hvem vinner på at stemor forteller mor hvor skapet skal stå? Er det ikke bare å kjøpe det de selv ønsker å gi og drite i hva mor ønsker? Istede for å konfrontere mor med dette? Morra til barnet hørest skakkjørt ut fra før av, hvorfor da fyre henne enda mer opp? Så mor kan gå å irritere seg over stemor? Vinner barnet på dette? Stemor trenger ikke å synke ned på mors nivå. Stemor vet godt at hun har kjøpt rett gave til stesønn, å hvorfor måtte hun gni det inn i ansiktet på morra? Stemor/mor-forhold er som regel veldig skjøre, man trenger ikke utnytte enhver anledning til å lage bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke argumentert for mors ønske. Jeg ser absolutt ikke noe hensikt i å spleise på gave eller å kjøpe en pc til. Du argumenterer ikke mot mine argumenter, bare fordi jeg synes stemor var urimelig betyr det ikke at jeg mener mor hadde rett.

Jeg er enig med stemor at mor var urimelig. Men hvem vinner på at stemor forteller mor hvor skapet skal stå? Er det ikke bare å kjøpe det de selv ønsker å gi og drite i hva mor ønsker? Istede for å konfrontere mor med dette? Morra til barnet hørest skakkjørt ut fra før av, hvorfor da fyre henne enda mer opp? Så mor kan gå å irritere seg over stemor? Vinner barnet på dette? Stemor trenger ikke å synke ned på mors nivå. Stemor vet godt at hun har kjøpt rett gave til stesønn, å hvorfor måtte hun gni det inn i ansiktet på morra? Stemor/mor-forhold er som regel veldig skjøre, man trenger ikke utnytte enhver anledning til å lage bråk.

Gni inn og fortelle hvor skapet skal stå?? Hvor og når har TS gjort dettte?

Hun fortalte at de hadde en annen gaveplan. Å ikke fortelle det, ville jo vært villedende, man må jo kunne svare ærlig.

Jeg fatter fremdeles ikke hvordan enkelt leser ut av TS sin innlegg at hun har vært ufin eller konfronterende eller gnidd noe som helst inn.

Hva skulle hun gjort? NIkket og sagt at de skulle kjøpe gavekort, når de ikke hadde tenkt det? Eller som en annen foreslo; løyet og sagt at de allerede hadde kjøpt gave?

Anonymkode: 8ec97...803

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke argumentert for mors ønske. Jeg ser absolutt ikke noe hensikt i å spleise på gave eller å kjøpe en pc til. Du argumenterer ikke mot mine argumenter, bare fordi jeg synes stemor var urimelig betyr det ikke at jeg mener mor hadde rett.

Jeg er enig med stemor at mor var urimelig. Men hvem vinner på at stemor forteller mor hvor skapet skal stå? Er det ikke bare å kjøpe det de selv ønsker å gi og drite i hva mor ønsker? Istede for å konfrontere mor med dette? Morra til barnet hørest skakkjørt ut fra før av, hvorfor da fyre henne enda mer opp? Så mor kan gå å irritere seg over stemor? Vinner barnet på dette? Stemor trenger ikke å synke ned på mors nivå. Stemor vet godt at hun har kjøpt rett gave til stesønn, å hvorfor måtte hun gni det inn i ansiktet på morra? Stemor/mor-forhold er som regel veldig skjøre, man trenger ikke utnytte enhver anledning til å lage bråk.

Helt enig!!

Anonymkode: 89191...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Leser hva dere skriver. MEN, jeg mener jo fortsatt det jeg mener. Og de fleste her skjønner nok hvorfor. Jeg verner jo om mine penger og "gir ikke" bort penger for at mor skal få en klapp på skulderen av sønnen sin altså. JA, er kanskje litt bitter der, men det tror jeg de fleste hadde tenkt. 

Takker for råd. Riktig god jul til deg også :)

Anonymkode: d936e...c5d

Men hvorfor sa du ikke bare at "vi skal kjøpe noe annet" eller "vi har kjøpt"? Du tråkka jo mor på tærne. Greit at mor var urimelig, men må du være det også da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marillia

Jeg har da ikke argumentert for mors ønske. Jeg ser absolutt ikke noe hensikt i å spleise på gave eller å kjøpe en pc til. Du argumenterer ikke mot mine argumenter, bare fordi jeg synes stemor var urimelig betyr det ikke at jeg mener mor hadde rett.

Jeg er enig med stemor at mor var urimelig. Men hvem vinner på at stemor forteller mor hvor skapet skal stå? Er det ikke bare å kjøpe det de selv ønsker å gi og drite i hva mor ønsker? Istede for å konfrontere mor med dette? Morra til barnet hørest skakkjørt ut fra før av, hvorfor da fyre henne enda mer opp? Så mor kan gå å irritere seg over stemor? Vinner barnet på dette? Stemor trenger ikke å synke ned på mors nivå. Stemor vet godt at hun har kjøpt rett gave til stesønn, å hvorfor måtte hun gni det inn i ansiktet på morra? Stemor/mor-forhold er som regel veldig skjøre, man trenger ikke utnytte enhver anledning til å lage bråk.

Far og stemor har allerde kjøpt en julegave til gutten, en julegave som gutten ønsket seg. Hvordan kan det da være rimelig å være med på mors gave? En ting var det om mor luftet dette før far og stemor hadde kjøpt gaven, men hvorfor i all verden skal de bli med på enda en gave? Forøvrig så er det ingenting som tilsier at far og mor skal samkjøre gaver alltid. Barn har både egne ønsker og egne behov i sine hjem. Synes ikke at ts har fyrt mor, ei heller hvor skapet skal stå.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor sa du ikke bare at "vi skal kjøpe noe annet" 

Var det ikke AKKURAT det hun gjorde?

Igjen; hvor har dere all denne informasjonen om TS sin påståtte ufine oppførsel fra? 

Anonymkode: 8ec97...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en kamp å gi en 15 åring en julegave han ønsker seg? Falt litt av her, jeg. Hva har TS gjort som er å forsøke å "vinne" noe som helst?

Anonymkode: 8ec97...803

Nei, beklager at det sto litt utydelig :) Ikke ang gaven, men å tråkke mor på tærne. Si "vi har kjøpt gave" da får ikke mor gjort noe mer med det. Men å konfrontere mor slik som TS gjorde er urimelig. Det var en kamp hun ikke trengte å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, beklager at det sto litt utydelig :) Ikke ang gaven, men å tråkke mor på tærne. Si "vi har kjøpt gave" da får ikke mor gjort noe mer med det. Men å konfrontere mor slik som TS gjorde er urimelig. Det var en kamp hun ikke trengte å ta.

For femte gang (eller noe sånt); hvor har du det fra at TS tråkket mor på tærne? Var ikke det å si at de hadde en annen plan for gave nøyaktig det hun gjorde? Jeg kan ikke verken se eller lese disse tingene  du av en eller annen grunn er helt sikker på at TS har gjort. 

Anonymkode: 8ec97...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For femte gang (eller noe sånt); hvor har du det fra at TS tråkket mor på tærne? Var ikke det å si at de hadde en annen plan for gave nøyaktig det hun gjorde? Jeg kan ikke verken se eller lese disse tingene  du av en eller annen grunn er helt sikker på at TS har gjort. 

Anonymkode: 8ec97...803

Hvis du leser tråden her det en hel del som har fått det samme inntrykket-min har vært pga av hva som har blitt skrevet og hvordan TS har utrykk seg på.

Anonymkode: 89191...e1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser tråden her det en hel del som har fått det samme inntrykket-min har vært pga av hva som har blitt skrevet og hvordan TS har utrykk seg på.

Anonymkode: 89191...e1c

Kan du være litt mer konkret, slik at det er mulig å følge tankegangen? For meg fremstår dette som totalt hentet fra løse luften, så jeg hadde satt stor pris på konkrete eksempler på hva dere reagerer på.

Anonymkode: 8ec97...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke AKKURAT det hun gjorde?

Igjen; hvor har dere all denne informasjonen om TS sin påståtte ufine oppførsel fra? 

Anonymkode: 8ec97...803

"Samboerens eks ble svart i øynene og tydelig forbannet før hun sa at vi bare fikk styre selv, før de gikk." Da mener jeg at noen har håndtert situasjonen feil. Av innlegget til TS så synes jeg TS satte mor på plass. Rett og rimelig stort sett det, men vinner noen på dette i denne situasjonen? "Begynn med deg selv", hva kunne TS gjort? Det var TS som spurte. 

Regel nr om du skal få mor sur: Stemor setter henne på plass. Det er nærmest en generell regel ang alle mor/stemor-forhold. Min oppfatning da er at stemor bør blande seg så lite som mulig når mor er til stede. Som i denne situasjonen, der stemor tok over roret istede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...