Gå til innhold

Mor blander seg i julegavehandel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sunflower-Delight

Du har spurt om mitt råd, jeg har gitt deg-jeg synes du overdriver. Spesielt hvis dette er noen 15 åringen ønsker seg. noe jeg fikk inntrykk av. Hva du gjør er opptil deg,men pass på at du ikke skal dra ting unødvendig for langt. Altfor langt. Denne dama må du forholdet deg til i minst 3 år til. Og hvorfor er det ikke barne faren som tar dette opp? Det er han så må ta opp disse tingene,  ikke du som stemor.

Anonymkode: 89191...e1c

Og her får du lese hva gutten ønsker seg fra stemor og far denne julen:

 

Hos oss har han sagt at han ønsker seg nye fotballsko og iwatch..

Ser man det, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stusser mer over at tenåringen skal ha en pc i hvert hjem. Ganske uøkonomisk og lite miljøvennlig.

Anonymkode: e3df5...897

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her får du lese hva gutten ønsker seg fra stemor og far denne julen:

 

Ser man det, ja. :)

Jeg står fortsatt på rådet mitt, så unødvendig at folk hele tiden skal sette seg i respekt og lage makt kamp over små ting.  Spesielt med folk man kommer til å ha i livet i lang tid. Jeg sier ikke at man skal godta hva som helst,men velge sine kamper med omhu og denne synes jeg blir å lage storm i vannglass.

Og dette kunne ha vært løst på en enkel måte ved å si at vi har allerede kjøpt gaven(e) til barnet. Også latt det være med det.

Anonymkode: 89191...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også viktig å huske på at barn som har skilte foreldre og to hjem ser på det som to hjem og at det ikke er noen automatikk i at foreldrene plutselig skal ses på som en enhet når det gjelder gaver. På samme måte som bestemor ikke går til tante Kari og onkel Per og sier at de skal gi f eks et dataspill til gutten som han skal ha hjemme hos henne når han er der. 

Anonymkode: 3385d...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere er urimelige eller ikke kommer vel an på om han ønsker seg pc eller ikke. Det er ganske smålig å nekte å gi barnet det det ønsker seg (innenfor rimelighetens grenser) bare fordi det skal være hos den andre forelderen. Det er jo tross alt en gave til barnet.

Anonymkode: ce0c1...b64

Fordi julen bare handler om materialisme og gaver... :filer:

Kjøp det dere har planlagt, med god samvittighet. Jeg synes det høres unødvendig mye ut med fotballsko OG iWatch, men...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begriper ikke hvorfor en laptop ikke kan bringes frem og tilbake. Dette er en ikke-situasjon i min verden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begriper ikke hvorfor en laptop ikke kan bringes frem og tilbake. Dette er en ikke-situasjon i min verden.

Vi har aldri sagt at pcn MÅ være hos oss. Mor mener at 15 åringen MÅ ha ny pc hos henne..

Anonymkode: d936e...c5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Hvert hjem har sine egne regler og hva de synes passer best hos dem. Skal det være et godt forhold mellom to forskjellige familier så er det også viktig med høflighet og respekt fra begge sider. Hvis ene parten oppfører seg surt eller ønsker å bestemme over den andre familien's situasjon, så er ikke dette noe som burde bli godtatt. Det er viktig å sette ned grenser, noe som begge familier må lære seg å akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri sagt at pcn MÅ være hos oss. Mor mener at 15 åringen MÅ ha ny pc hos henne..

Anonymkode: d936e...c5d

Du skriver selv at ungen ønsker seg PC hos mor, Jeg er helt enig i at måten Mor reagerte på ikke var bra,men jeg kan se får meg at du heller ikke oppfører deg så bra ovenfor henne utifra hva og hvordan du skriver. Tenker det er begge to som må skjerpe seg. Og da kan du velge å være litt ydmykt og ta "the high road" eller lage makt kamp.

Anonymkode: 89191...e1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver selv at ungen ønsker seg PC hos mor, Jeg er helt enig i at måten Mor reagerte på ikke var bra,men jeg kan se får meg at du heller ikke oppfører deg så bra ovenfor henne utifra hva og hvordan du skriver. Tenker det er begge to som må skjerpe seg. Og da kan du velge å være litt ydmykt og ta "the high road" eller lage makt kamp.

Anonymkode: 89191...e1c

Dette har ingenting med maktkamp å gjøre. Gutten HAR PC hos oss. Hvorfor skal vi bidra til PC hos mor når

1. Han ikke trenger det. Fordi han HAR PC.

2. han har ønsket seg noe annet hos oss når vi har spurt.

Anonymkode: d936e...c5d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingenting med maktkamp å gjøre. Gutten HAR PC hos oss. Hvorfor skal vi bidra til PC hos mor når

1. Han ikke trenger det. Fordi han HAR PC.

2. han har ønsket seg noe annet hos oss når vi har spurt.

Anonymkode: d936e...c5d

Selvinnsikt er greit å ha. men det kommer å tydelig fram at du ønsker ikke å høre andres synspunkter og råd, Du vil bare at folk skal jatte med deg og si ja fy faen så urimelig hun er. Greit. Du har allerede bestemt deg, så hvorfor du laget denne tråden skjønner jeg ikke. Lykke til! Jeg håper det ordner seg, og ha en riktig god jul :)

Anonymkode: 89191...e1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvinnsikt er greit å ha. men det kommer å tydelig fram at du ønsker ikke å høre andres synspunkter og råd, Du vil bare at folk skal jatte med deg og si ja fy faen så urimelig hun er. Greit. Du har allerede bestemt deg, så hvorfor du laget denne tråden skjønner jeg ikke. Lykke til! Jeg håper det ordner seg, og ha en riktig god jul :)

Anonymkode: 89191...e1c

Neida. Leser hva dere skriver. MEN, jeg mener jo fortsatt det jeg mener. Og de fleste her skjønner nok hvorfor. Jeg verner jo om mine penger og "gir ikke" bort penger for at mor skal få en klapp på skulderen av sønnen sin altså. JA, er kanskje litt bitter der, men det tror jeg de fleste hadde tenkt. 

Takker for råd. Riktig god jul til deg også :)

Anonymkode: d936e...c5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Leser hva dere skriver. MEN, jeg mener jo fortsatt det jeg mener. Og de fleste her skjønner nok hvorfor. Jeg verner jo om mine penger og "gir ikke" bort penger for at mor skal få en klapp på skulderen av sønnen sin altså. JA, er kanskje litt bitter der, men det tror jeg de fleste hadde tenkt. 

Takker for råd. Riktig god jul til deg også :)

Anonymkode: d936e...c5d

Er det jeg mener med selvinnsikt og lese hva folk skriver! Hvor har jeg skrevet at du skal gi deg og gi penger i julegave til moren slik at hun skal kjøpe PC?? Ingen steder! Ja, du høres ut som en jævla bitter kjerring!

Anonymkode: 89191...e1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det jeg mener med selvinnsikt og lese hva folk skriver! Hvor har jeg skrevet at du skal gi deg og gi penger i julegave til moren slik at hun skal kjøpe PC?? Ingen steder! Ja, du høres ut som en jævla bitter kjerring!

Anonymkode: 89191...e1c

OK. Ta deg en beroligende.

Anonymkode: d936e...c5d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som mener at han heller kan ta med seg laptopen når han reiser til mor.

Anonymkode: 94ace...719

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som mener at han heller kan ta med seg laptopen når han reiser til mor.

Anonymkode: 94ace...719

Jamen nå handler ikke om det, men hvor STOR sak stemor skal lage ut av saken.

Anonymkode: 89191...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jamen nå handler ikke om det, men hvor STOR sak stemor skal lage ut av saken.

Anonymkode: 89191...e1c

Nei. Det handler om hvor vidt gutten trenger ny PC. Og hvem som i tilfellet skal betale for den, under "tvang", om mor skal få viljen sin.

Anonymkode: d936e...c5d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke noen STOR sak, utenom at mor surmuler fordi hun ikke fikk den, viljen sin. Vi har fortsatt planer om å kjøpe det vi har tenkt. Sur mor eller ikke, urettferdig eller ikke.

Anonymkode: d936e...c5d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det handler om hvor vidt gutten trenger ny PC. Og hvem som i tilfellet skal betale for den, under "tvang", om mor skal få viljen sin.

Anonymkode: d936e...c5d

Det kan løses ved en setning-vi har allerede kjøp gavene.

Anonymkode: 89191...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan løses ved en setning-vi har allerede kjøp gavene.

Anonymkode: 89191...e1c

Ja, men det er vell i seneste laget når jeg har sagt meningen min. Vi ble litt tatt på senga midt i kjøpesenterstresset, kan du si.

Anonymkode: d936e...c5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...