Gå til innhold

Mor blander seg i julegavehandel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min samboer har to barn fra før.. Som jeg har ett godt forhold til, og vi fungerer godt som familie. På lørdag var vi på julegavehandel, min samboer og jeg, da vi møtte barnas mor og samboeren hennes.

Hun sier "klart fra" at vi burde gi 15 åringen penger/gavekort til jul, da hun har tenkt å gi han gavekort som han kan bruke på pc som skal være hos henne. Dersom vi ikke gjør det, blir det ikke nok penger til pc, sa hun.

Hun har vert litt kontrollerende og frekk i det siste, så jeg sto frem å da meningen min om dette. 15 åringen har en relativt ny pc hos oss som han fikk til jul i fjor, og at vi kom til å gi han en gave istedet. Vi har planlagt å kjøpe nye fotballsko og iwatch lenge nå.

Samboerens eks ble svart i øynene og tydelig forbannet før hun sa at vi bare fikk styre selv, før de gikk.

Er vi urimelige her? 15 åringen har jo en ganske bra pc hos oss som han bruker. Hvorfor skal vi spytte inn i en gave som i utgangspunktet skal være fra henne??

Anonymkode: d936e...c5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om dere er urimelige eller ikke kommer vel an på om han ønsker seg pc eller ikke. Det er ganske smålig å nekte å gi barnet det det ønsker seg (innenfor rimelighetens grenser) bare fordi det skal være hos den andre forelderen. Det er jo tross alt en gave til barnet.

Anonymkode: ce0c1...b64

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger jo kanskje en pc hos mor, og jeg regner ikke med at dere lar han ta med seg pc "sin" når han reiser hjem. Merkverdige mennesker... 

Anonymkode: 87f50...549

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere er urimelige eller ikke kommer vel an på om han ønsker seg pc eller ikke. Det er ganske smålig å nekte å gi barnet det det ønsker seg (innenfor rimelighetens grenser) bare fordi det skal være hos den andre forelderen. Det er jo tross alt en gave til barnet.

Anonymkode: ce0c1...b64

Han ønsker seg pc, hos mor. Hos oss har han sagt at han ønsker seg nye fotballsko og iwatch..

Han trenger jo kanskje en pc hos mor, og jeg regner ikke med at dere lar han ta med seg pc "sin" når han reiser hjem. Merkverdige mennesker... 

Anonymkode: 87f50...549

Han har hatt en pc hos mor som han har kunnet bruke til skolearbeid og slikt, men nå vil mor gi han en ny pc. Å ta med seg pcn fra oss frem og tilbake har aldri vert omsnakket.  Men det kunne jo vert ett alternativ. Men dette har ikke mor foreslått.. Hun har bare "bestemt" at han skal få ny pc til jul, og at vi skal bidra.

Anonymkode: d936e...c5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Nei, jeg synes ikke at dere er urimelige. Det er tross alt deres valg. Hadde ho kanskje spurt pent om dere kunne være med å spleise på gave sammen med dem så kunne jo det ha vært en mulighet, men fortsatt måtte ho ha tålt det om dere ikke ville ha vært med på dette og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gutten selv kan da komme med ønsker? Hvis han ønsker seg penger går det for det samme om han bruker dem på pc, mobil, klær eller andre ting. Da bidrar dere  til at gutten får kjøpt noe han ønsker seg, ikke et bidrag til at mor får finansiert sin gave slik jeg ser det.

Men hvis han ønsker seg noe annet, så gir dere selvfølgelig det uavhengig av hva mor mener.

Endret av GørilB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis gutten er klar på hva han ønsker seg fra dere så forholder dere dere til det, ikke hva mor sier. Er gutt på femten år er stor nok til å komme med egne ønsker, han trenger ikke mamma til å si hva han ønsker seg til jul. Uansett så er ikke julegaver noe man "bestiller".

Anonymkode: 3385d...77b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Om dere er urimelige eller ikke kommer vel an på om han ønsker seg pc eller ikke. Det er ganske smålig å nekte å gi barnet det det ønsker seg (innenfor rimelighetens grenser) bare fordi det skal være hos den andre forelderen. Det er jo tross alt en gave til barnet.

Anonymkode: ce0c1...b64

smålig? Hahaha. Dummeste jeg har hørt. Vet du hva jeg ønska meg da jeg var liten? Playstation. Fikk jeg det? Nei. BUHUUU så smååålig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud om du overdriver!! Hva er viktisk ha ett godt forhold med svigermoren eller stå på smålige prinsiper?

Jeg synes du er veldig urimelig, selv om ja kanskje svigermor burde å sagt ifra på en bedre måte.

Anonymkode: 89191...e1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Han trenger jo kanskje en pc hos mor, og jeg regner ikke med at dere lar han ta med seg pc "sin" når han reiser hjem. Merkverdige mennesker... 

Anonymkode: 87f50...549

trenger pc. Hm. Da får MOR kjøpe en pc. Sånn er det å ha unger. Og sånn heeelt ærlig, ingen trenger pc hjemme. 

Biblioteket har pcer man kan låne, i verste fall. Og ekstremt mange kommuner gir faktisk skoleungdom gratis pcer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud om du overdriver!! Hva er viktisk ha ett godt forhold med svigermoren eller stå på smålige prinsiper?

Jeg synes du er veldig urimelig, selv om ja kanskje svigermor burde å sagt ifra på en bedre måte.

Anonymkode: 89191...e1c

Det er ikke snakk om svigermor. Men om barnas mor. Samboerens eks.

Anonymkode: d936e...c5d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om svigermor. Men om barnas mor. Samboerens eks.

Anonymkode: d936e...c5d

Det samme rådet står jeg ved for det, Er du sikker på at det ikke handler om noe annet?

Anonymkode: 89191...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud om du overdriver!! Hva er viktisk ha ett godt forhold med barne moren eller stå på smålige prinsiper?

Jeg synes du er veldig urimelig, selv om ja kanskje barne mor burde å sagt ifra på en bedre måte.

Anonymkode: 89191...e1c

Sikker på at det egentlig ikke handler om noe annet?

Anonymkode: 89191...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det samme rådet står jeg ved for det, Er du sikker på at det ikke handler om noe annet?

Anonymkode: 89191...e1c

Vi har hatt en plan på hva han skal få til jul hele tiden. Hva slags rett har hun til å bestemme hva vi skal gi? Og spesiellt når det gjelder en gave som 15 åringen skal ha hjemme hos henne. OG, 15 åringen har allerede en pc, hos oss.

Anonymkode: d936e...c5d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får heller "diktere" sin egen familie til å gi bidrag til PC. gi det dere har bestemt dere for å gi, dette er jo noe han ønsker seg, så da er det helt i orden. Og nei, jeg er ikke stemor selv. 

Anonymkode: 3385d...77b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det egentlig ikke handler om noe annet?

Anonymkode: 89191...e1c

TS skriver jo at gutten har ønsket seg noe annet fra dem.

TS;  gutten ønsker seg ikke pc fra dere, da kjøper dere noe annet null problem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har hatt en plan på hva han skal få til jul hele tiden. Hva slags rett har hun til å bestemme hva vi skal gi? Og spesiellt når det gjelder en gave som 15 åringen skal ha hjemme hos henne. OG, 15 åringen har allerede en pc, hos oss.

Anonymkode: d936e...c5d

Du har spurt om mitt råd, jeg har gitt deg-jeg synes du overdriver. Spesielt hvis dette er noen 15 åringen ønsker seg. noe jeg fikk inntrykk av. Hva du gjør er opptil deg,men pass på at du ikke skal dra ting unødvendig for langt. Altfor langt. Denne dama må du forholdet deg til i minst 3 år til. Og hvorfor er det ikke barne faren som tar dette opp? Det er han så må ta opp disse tingene,  ikke du som stemor.

Anonymkode: 89191...e1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er selvfølgelig ikke urimelige. Mor har ingenting med hva dere velger å gi til barna. Hun kan komme med en henstilling og hadde denne vært godt begrunnet kunne dere jo selvfølgelig vurdert å etterkomme hennes ønske, men så lenge hun faktisk krever er det bare å overhøre henne. Dessuten er gutten så gammel at han fint klarer å formidle sine gaveønsker selv, så gi han det han ønsker seg hvis det er økonomisk mulig.

Trenger gutten ny PC hos mor er dette hennes ansvar å skaffe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har spurt om mitt råd, jeg har gitt deg-jeg synes du overdriver. Spesielt hvis dette er noen 15 åringen ønsker seg. noe jeg fikk inntrykk av. Hva du gjør er opptil deg,men pass på at du ikke skal dra ting unødvendig for langt. Altfor langt. Denne dama må du forholdet deg til i minst 3 år til. Og hvorfor er det ikke barne faren som tar dette opp? Det er han så må ta opp disse tingene,  ikke du som stemor.

Anonymkode: 89191...e1c

Ok. takk for rådet ditt.

Far er enig med meg om dette. jeg er ett kvinnfolk og tar problemet opp på KG.. :P Sånn er livet..

Anonymkode: d936e...c5d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kjøper det dere vil til barnet. Om mor ønsker å spleise på gave, så får hun gå frem på en litt annen måte.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...