Gå til innhold

Hvorfor tar så mange jenter dårlige valg når det gjelder menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

dette er alltid et tilbakevendede tema. kjekke gutter får damer og ikke så kjekke gutter må være single til langt oppe i 30 årene. jeg har ikke vært med på det spillet der, fordi min hovedinteresse i disse årene var narkotika. nå derimot kjenner jeg endel jenter/damer og snakker av og til med de om forhold etc. jeg tror ikke kvinner er så mye mer reflekterte enn oss, de vil ha en kjekk mann helst med penger. noen av mine venninner har sagt rett ut at de er sammen kjæresten sin fordi han er kjekk. ikke noe annet med han er særlig interessant . trist at det skal være sånn. en burde , både kvinner og menn være med på kles og sminkekurs (damer). virker som om det er det som er den avgjørende faktren dessverre.

med hilsen fra:

jon are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MadameDeRosa

Sorry men de fleste damene som bruker den unnskyldningen bruker den fordi de vet at de valgte å ikke se de signalene de egentlig fikk.. 

Det er mange smarte spørsmål man kan stille for å finne ut om en person er i kongruens (er ekte og ærlig og handler fremfor å bare snakke) eller ikke..

Og spørsmålene man da skal stille, er? Kom gjerne med tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke bare rasjonelle vesener, vi mennesker. Og irrasjonaliteten var er så til de grader ikke tilpasset kulturen.

Det virker på meg som om kvinner er opptatt av at en mann skal ha bestemte kvaliteter - og hvis de kvalitetene ikke er der, så er det ingen ting som sier henne at dette er mannen. Ikke alle disse kvalitetene - følelse av suverenitet, innstilling på å ha sine egne regler i stedet for å følge andres regler, kort sagt litt konge, er særlig ønskede av samfunnet. Oppfatning er at menn skal dempe seg og ikke ta plass. Dette er det problemet de "snille guttene" kommer ut for. Problemet for kvinnene er at "bad boys" lever ut mer av dette.

Tror jeg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og spørsmålene man da skal stille, er? Kom gjerne med tips!

Neeeei...ikke sett henne i gang!

Anonymkode: d38ba...179

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men de fleste damene som bruker den unnskyldningen bruker den fordi de vet at de valgte å ikke se de signalene de egentlig fikk.. 

Det er mange smarte spørsmål man kan stille for å finne ut om en person er i kongruens (er ekte og ærlig og handler fremfor å bare snakke) eller ikke..

Er ikke alle signaler man fanger opp om man er litt i forelskelsesmodus da, mange blir jo alt annet enn rasjonelle når de er betatt/forelsket.

Anonymkode: 4e6ad...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og spørsmålene man da skal stille, er? Kom gjerne med tips!

Det er mange ting man kan spørre om - poenget er å være konkret og spørre FØR man hiver seg til sengs med personen - hvis man er ute etter et langvarig forhold. Bli kjent med menneske og se om menneske faktisk innehar de kvalitetene du ser etter og ikke bare bestemmer deg for å å hive deg inn i noe fordi han sier fine ting til deg og tilbringer tid med deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke alle signaler man fanger opp om man er litt i forelskelsesmodus da, mange blir jo alt annet enn rasjonelle når de er betatt/forelsket.

Anonymkode: 4e6ad...d68

Det der er bare unnskyldning. Hvis du har bestemt deg for å ikke falle på feil grunnlag, så setter du opp en plan som gjør at du ikke lar deg selv forelske deg i en illusjon men i det menneske som faktisk er foran deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Ja, tittelen sier vel alt? 

Hvorfor roter så mange jenter seg bort i playere og drittsekker gang på gang, når de sier at de vil ha en snill og trofast fyr? Hvorfor går disse jentene konsekvent etter menn som de sier de ikke vil ha?

Anonymkode: 295a6...a6e

Men damene vil faktisk ha en snill og trofast fyr. Det at man er snill og trofast er bare ikke det som i utgangspunktet gjør at damer blir tiltrukket av en mann. Det som som gjør at damene blir tiltrukket i første omgang er enten, eller en kombinasjon av utseende, status/sosial status, sosial intelligens og sosiale ferdigheter.

Sant, møter en dame en veldig kjekk og snill mann, så er hun i utgangspunktet tiltrukket av han fordi han er kjekk. Det at han er snill gjør han til et ypperlig kjæresteemne. Møter hun en som hun ikke er tiltrukket av og han er snill, så har det ikke særlig stor betydning at han er snill. Man får ikke noe positivt ut av å være snill i denne sammenheng før etter at damen er tiltrukket.

Jeg slet med dette når  jeg var yngre fordi jeg var oppdratt til å være snill og ta hensyn. Det eneste jeg oppnådde med det var å guide meg selv rett inn i friendzone. Problemet til de typiske snille guttene er at det ikke vet hvordan de skal skape spenning, hvordan de skal flørte, og hvordan de skal eskalere. De er for forsiktige. 

Du blir en damemagnet om du lærer deg hvordan du tenner damer samtidig som du er snill.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men damene vil faktisk ha en snill og trofast fyr. Det at man er snill og trofast er bare ikke det som i utgangspunktet gjør at damer blir tiltrukket av en mann. Det som som gjør at damene blir tiltrukket i første omgang er utseende, status/sosial status, sosial intelligens og sosiale ferdigheter.

Sant, møter en dame en veldig kjekk og snill mann, så er hun i utgangspunktet tiltrukket av han fordi han er kjekk. Det at han er snill gjør han til et ypperlig kjæresteemne. Møter hun en som hun ikke er tiltrukket av og han er snill, så har det ikke særlig stor betydning at han er snill. Man får ikke noe positivt ut av å være snill i denne sammenheng før etter at damen er tiltrukket.

Jeg slet med dette når  jeg var yngre fordi jeg var oppdratt til å være snill og ta hensyn. Det eneste jeg oppnådde med det var å guide meg selv rett inn i friendzone. Problemet til de typiske snille guttene er at det ikke vet hvordan de skal skape spenning, hvordan de skal flørte, og hvordan de skal eskalere. De er for forsiktige. 

Du blir en damemagnet om du lærer deg hvordan du tenner damer samtidig som du er snill.

Hjelpes, siste fyr jeg var seriøst interessert i jobber som trailersjåfør, slike har som oftest ikke mye sosial status...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, siste fyr jeg var seriøst interessert i jobber som trailersjåfør, slike har som oftest ikke mye sosial status...

Nettopp.. men la menn bruke det som en unnskyldning kontra å faktisk sjekke hva som er den virkelige årsaken til at de ikke er populære blant damene.. for det er de jo ikke interessert i... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tittelen sier vel alt? 

Hvorfor roter så mange jenter seg bort i playere og drittsekker gang på gang, når de sier at de vil ha en snill og trofast fyr? Hvorfor går disse jentene konsekvent etter menn som de sier de ikke vil ha?

Anonymkode: 295a6...a6e

Jeg er en av de som vil ha en snill og trofast fyr,men ikke en tøffel som er klengete og selvmedlidende som jeg må snakke opp hver gang han er lei seg.Jeg orker ikke være "mamma" for en mann.

Anonymkode: f34a7...f54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men damene vil faktisk ha en snill og trofast fyr. Det at man er snill og trofast er bare ikke det som i utgangspunktet gjør at damer blir tiltrukket av en mann. Det som som gjør at damene blir tiltrukket i første omgang er utseende, status/sosial status, sosial intelligens og sosiale ferdigheter.

Sant, møter en dame en veldig kjekk og snill mann, så er hun i utgangspunktet tiltrukket av han fordi han er kjekk. Det at han er snill gjør han til et ypperlig kjæresteemne. Møter hun en som hun ikke er tiltrukket av og han er snill, så har det ikke særlig stor betydning at han er snill. Man får ikke noe positivt ut av å være snill i denne sammenheng før etter at damen er tiltrukket.

Jeg slet med dette når  jeg var yngre fordi jeg var oppdratt til å være snill og ta hensyn. Det eneste jeg oppnådde med det var å guide meg selv rett inn i friendzone. Problemet til de typiske snille guttene er at det ikke vet hvordan de skal skape spenning, hvordan de skal flørte, og hvordan de skal eskalere. De er for forsiktige. 

Du blir en damemagnet om du lærer deg hvordan du tenner damer samtidig som du er snill.

Status betyr ingenting for meg.Har selv høyere utdanning men de fleste menn jeg har datet har ikke hatt det,og jobbene deres har vært helt vanlige jobber.Kunne ikke brydd meg mindre,så lenge de trives med det de gjør og har ting på stell i livet ellers.Er imidlertid helt enig med deg i at sosiale ferdigheter,utseende og intelligens betyr mye for tiltrekningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, siste fyr jeg var seriøst interessert i jobber som trailersjåfør, slike har som oftest ikke mye sosial status...

Nettopp.. men la menn bruke det som en unnskyldning kontra å faktisk sjekke hva som er den virkelige årsaken til at de ikke er populære blant damene.. for det er de jo ikke interessert i... :P

Problemet er nok heller at menn bruker dette uttrykket langt videre enn kvinner. De mener ting som plass i vennegjengen, forhold til familie, evne til å bli godt likt blant fremmede, i tillegg til dette med inntekt, eiendom og "kvalitet" på omgangskretsen. Om trailersjåføren er morsom, populær og godt likt vil dette gå under sosial status.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp.. men la menn bruke det som en unnskyldning kontra å faktisk sjekke hva som er den virkelige årsaken til at de ikke er populære blant damene.. for det er de jo ikke interessert i... :P

Nemlig.

Problemet er nok heller at menn bruker dette uttrykket langt videre enn kvinner. De mener ting som plass i vennegjengen, forhold til familie, evne til å bli godt likt blant fremmede, i tillegg til dette med inntekt, eiendom og "kvalitet" på omgangskretsen. Om trailersjåføren er morsom, populær og godt likt vil dette gå under sosial status.

Vel, han var ingen "beta", for å si det sånn, men overhodet ikke en tulling heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Hjelpes, siste fyr jeg var seriøst interessert i jobber som trailersjåfør, slike har som oftest ikke mye sosial status...

 

Nettopp.. men la menn bruke det som en unnskyldning kontra å faktisk sjekke hva som er den virkelige årsaken til at de ikke er populære blant damene.. for det er de jo ikke interessert i... :P

:fnise: For man må jo være opptatt av alle punktene samtidig. Hjelpes, det går ikke ann å være vektlegge det ene fremfor det andre. Folk har ikke individuelle preferanser. Hvor er ironi flagget i smileybasen?

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

:fnise: For man må jo være opptatt av alle punktene samtidig. Hjelpes, det går ikke ann å være vektlegge det ene fremfor det andre. Folk har ikke individuelle preferanser... Hvor er ironi flagget i smileybasen?

Du kan jo søke etter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper

Status betyr ingenting for meg.Har selv høyere utdanning men de fleste menn jeg har datet har ikke hatt det,og jobbene deres har vært helt vanlige jobber.Kunne ikke brydd meg mindre,så lenge de trives med det de gjør og har ting på stell i livet ellers.Er imidlertid helt enig med deg i at sosiale ferdigheter,utseende og intelligens betyr mye for tiltrekningen.

Det burde stått "enten, eller en kombinasjon av" foran utseende, status/sosial status, sosial intelligens og sosiale ferdigheter. Da hadde det gitt mer mening :) Endret det nå. 

Jeg vet jo at status ikke er noe alle kvinner krever at mannen har, men se på de mennene som har status i samfunnet, altså kjendisene. Det er ikke ofte de er single, og er de single er det gjerne fordi de selv har bestemt at de vil være det i en periode. Grov generalisering, men alikavell en snev av sannhet i det. Felles nevneren til alle disse mennene er at alle disse har status og er vellykkede. Derfor er status en viktig faktor selv om ikke alle damer krever høy status av en mann for å være med han.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

:fnise: For man må jo være opptatt av alle punktene samtidig. Hjelpes, det går ikke ann å være vektlegge det ene fremfor det andre. Folk har ikke individuelle preferanser. Hvor er ironi flagget i smileybasen?

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde stått "enten, eller en kombinasjon av" foran utseende, status/sosial status, sosial intelligens og sosiale ferdigheter. Da hadde det gitt mer mening :) Endret det nå. 

Ja, ja, jeg vil fremdeles påstå at det eneste som interesserer en kvinne med smak er en manns talent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...