Gå til innhold

8 Mnd og ammer opptil 4 ggr for natten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vi skal jo trappe ned ammingen men her skjer det ikke noe. Hun roer seg rett og slett ikke med mindre hun får pupp. Vi kan amme opp til fire ganger for natten og det er mye synes jeg. Hun får en stor porsjon grøt tiø kvelds etterfulgt av melk. 

 

Problemet blir nå i julebordsesongen hvor mor skal ut å farte litt med tidligere jobb osv. Da kan det også bli et vinglass eller to. Men flaske tror jeg er et problem på denne lille ... Hjelpes ! 

Anonymkode: 2dcd5...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis babyen ikke vil ta flaske og er avhengig av puppen, så får du heller utsette vindrikkingen til julebordet neste år. 

Øv masse med flaske og færre amminger frem mot julebordet, men har dere ikke fått inn en ny rutine til da så får du kjøre alkoholfritt og dra hjem til første amming. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen er jo fortsatt liten, så er jo ikke nødt til å kutte nattammingen enda. 
Om julebord er såpass viktig så burde du startet for en god stund siden med å avvenne barnet. 
Ellers kan du prøve å gi vann eller banan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve det ene glasset med vin hadde jeg ikke brydd meg om. (Ett glass da) Hvis du ikke er hjemme (hun våkner tidlig på natten?), skjønner jeg mer problemstillingen. Men vanskelig å gi råd... Hvis det er så viktig så kan du kanskje benytte anledningen til å nattavvenne? Hvertfall på de tidlige ammingene, så kan du gi pupp mer på sennatten? Bare tanker, ingen egen erfaring å øse av her... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så å si fullammet det ene barnet mitt til han var rundt 9 mnd, og det var utrolig slitsomt. Han tok ikke flaske og vi fikk ikke i ham fast føde utenom noen små smaksprøver. Jeg var både søvnløs og begynte å bli ganske tynn og sliten, og lurte på hvor det hele skulle ende. Men så plutselig, uten at jeg vet hvorfor, begynte han å spise fast føde. I løpet av ganske kort tid rundt 9-10 mnd alder, var han oppe i tre gode måltider per dag, og da nattavvente vi uten problem. Så det kan plutselig snu. Men behovet for nattmat henger jo ofte sammen med hvor mye de spise på dagen, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun ammes siste gang rundt 6-7 tiden. hun spiser en god porsjon med grøt til frokost sammen med vann rundt 09-10 tiden. 

Så er det lunsj - litt amming hvis hun er Intr. Det er ikke alltid. Så litt frukt som er most. Gjerne eple og bære eller banan. Ev en yoghurt ved siden av. 

Så ammer vi en gang til før middag i 17 tiden. Enten del av vår middag - en tallerken. Eller er halv glass nestle mat. 

Kveldsmat - god porsjon grøt og amming p

 

Anonymkode: 2dcd5...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 11 mnd og jeg ammer morgen dag kveld og natt. Men npr jeg er på jobb og baby er hjemme med pappa, går det fint uten pupp. Vært borte ca 8 timer på jobb 6 ganger nå.

Tar ikke flaske eller mme her, og spiser ikke mye mer fast føde når ieg er borte.

Men husk at bany er bare liten en gang da. Så.får.du selv avgjøre hva som er viktigst, baby eller julebord og vin

 

Skal selv på julebord i år, men kjører alkoholfritt og hjemme til kl.23. 

Anonymkode: fc7e1...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...