Gå til innhold

Rasshullet mitt er mongis og fucka!!! (IBS)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde cøliaki i 1,5 år og tarmtottene mine begynte å forsvinne (man kan vokse av seg cøliaki hvis man har en sjelden sykdom som jeg har), men det gikk bra. Har ikke utlagt tarm. Så ikke skrem TS da. 

Anonymkode: 37ac1...8c0

Innlegget mitt var ment dersom TS ikke går til legen. Du vet ikke hvor lenge TS har gått med symptomene, og hvor lenge h*n kommer itl å gjøre det. Er ikke noe vits i å late som at det ikke er noen fare med å gå sånn heller, for det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk diagnosen IBS av legen min for et par år siden. Vi snakket sammen, og så gav han meg en liste over matvarer jeg burde holde meg unna, samt et par tips til ting jeg kunne kjøpe på apoteket for å få systemet i orden.
Ble henvist til gastroskopi for sikkerhets skyld.

Aldri på noe tidspunkt var min rumpe involvert.

Gå og snakk med legen. Om temaet kommer opp, så er det en fordel om du nevner hvordan du føler det ang. å bli undersøkt nedentil. Kanskje slipper du undersøkelsen, kanskje får du tilbud om beroligende/narkose.

Og hold deg unna loff! Du blir knallhard i magen av det, og det gjør ting enda verre når du evt får diare i tillegg. Anbefaler deg å f.eks prøve Sinlac-babygrøten til Nestlé i stedet. Den er kjempemild, og om du tilsetter salt og kanel smaker den ikke så verst heller. Og spis masse blåbær i stedet for å hive i deg avføringsmidler; evt frukt&fiber, men ikke hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på: Er det avføringsmiddel du tar? I så fall:  Hvor ofte? Jeg leste nettopp at man burde la det gå tre dager mellom hver gang. (Kilde: "Sjarmen med tarmen" av Guilia Enders). Ellers: Forsøkt melkesyretabletter? Starte dagen med et glass lunkent vann (en halv del vann og en halv del kokt vann) med sitronsaft kan hjelpe. Eller yoga? Fortsatt god bedring, og kom deg til legen! :)

Loperamid er for akutt diaré. 
Tar de ikke vær dag, men hvis jeg skal ut og magen har vært klikko dagen før så tar jeg 1-3. Har den vært rolig i ett par dager så tar jeg med meg en tablett. 


Siden jeg har laget denne tråden så har magen vært tilbake til "normalen". 
Kan vell si det er en forstoppelse som er gledelig velkommen :fnise:
Kommer nok til å løsne seg i løpet av et par dager. 

Jeg er 99% sikker på at jeg har IBS. Og at store deler av det er psykisk, altså "nervøs mage". 
Jeg lurer meg selv til å tenke at én loperamid er nok til å redde dagen. Det er jo ikke det, akutt diaré blir jo ikke kurert av én loperamid. Rumlingen og dansingen i magen kommer ofte på de verste tidspunktene. Altså midt under et møte, prøve på skolen, bomstille buss etc. 
Fordi det er psykisk. Tabletten hjelper på det psykiske. Og redder meg når jeg faktisk har en akutt diaré. Noe jeg har svært sjeldent. 

Altså nå mener jeg diaré i ett døgn eller to. Jeg kan gå fra forstoppelse til løsmage på sekunder, også er det tilbake til forstoppelse eller normalt noen minutter senere. Normale folk får jo diaré i en hel dag eller lengre, ikke jeg. Så for meg er "diaré" diaré, og ikke noe som jeg sliter med i flere timer om gangen. For magen min fungerer ikke sånn :fnise:

ts

 

Anonymkode: 1b738...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til legen hadde vært det beste, selv om du ikke vil. 

Legen bryt seg ikke om hen må titte på stumpen din:) for alt man vet kan legen ha sett "værre" ting. Og det skal ikke være en så flau opplevelse for deg hvis legen opptrer profesjonelt. Lykke til

Anonymkode: 50811...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...