Gå til innhold

Rasshullet mitt er mongis og fucka!!! (IBS)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tarmene mine er et evig mareritt! 

Kort fortalt:
- Skiftene mellom diaré og forstoppelse
- oppblåst mage
- Murring og rumling fra magen/tarmene, er ikke sulten!
- Blødninger og svie - hemorider eller sår
- Slim i avføring
- Magesmerter som forsvinner etter at jeg har vært på do

Det er et evig mareritt som aldri tar slutt. Mine plager stemmer mye med irritabel tarmsyndrom. Men andre ikke-tarm-relaterteplager stemmer også med cøliaki. Som f.eks jern og vitaminmangel, tretthet, emaljeskader på tennene m.m. 

Tørr ikke å dra til legen, for det er for det første flaut, og for det andre så takler jeg ikke at noen rører meg, spesielt ikke nedentil på grunn av voldtekt i barndommen. Så lege er utelukket. punktum!! 

Slik var min dag i dag;
- Våknet opp og hadde magesmerter - klarte ikke å spise på grunn av kvalme på grunn av smertene
- Forstoppelse
- Eksplosjon! Forstoppelsen åpnet og det endte opp med diaré, hurra for meg. 
- Sår, svie og blødninger fra anus, på grunn av ovennevnte forstoppelse og eksplosjon. 

Så her sitter jeg da, med beina spredd fordi det svir i rasshullet og jeg må nå inni granskogen på do å drite. Men jeg vet det bare er en hemoride eller noe annet dritt som presser på. Går jeg på do så svir det så mye at tårene renner og jeg roper etter både Gud og Jesus på en å samme tid. 
HJELP MEG!  Jeg makter ikke dette mer. Det er et evig slit og faenskap, enten det ene eller det andre. Knasker skittabletter til den store gullmedalje. Også kjent som Loperamid. Også når jeg ikke har diarè, for det må ta for å forebygge det. Ikke vær dag, men skal jeg gå ut den døren så må jeg ta det, hvis ikke så blir det katastrofe i underbuksa. Takk gud for Loperamid, det har minsket plagene i hverdagen, men når det smeller, ja da smeller det!! Før hadde jeg dager slik som i dag minst 3 ganger i uken, nå er det noen uker siden sist, hipp hurra. 

Noen tips om reseptfrie legemidler som funker på sår rasshull og hemoroider?! 
Samme fader hva det er, bare det er reseptfritt og funker. 

Det å ikke spise det og det orker jeg ikke lengre. Så jeg går heller for "ikke spis noe og håp på det beste". For jeg orker det ikke mer, jeg orker ikke å krangle med tarmene, plager og vondter. Så jeg spiser kun 3 retter, vær dag, dag inn og dag ut, for de tre rettene er jeg 100% sikker på at det ikke fucker opp tarmene mine. Så ingen vits i å skrive "hold deg unna pasta, spis jordbær". For jeg orker ikke mer, orker ikke å prøve å feile. Jeg har 3 forskjellige matretter som magen tåler, og det er alt jeg trenger. Også har jeg 2 matretter som går, hvis jeg er inn i en god periode, men er jeg litt fucka så blir det eksplosjon fra en annen verden. 

 



 

Anonymkode: 1b738...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du nekter å gå til lege, er vel det eneste jeg kan si: Ignorer det helt til tarmtottene dine blir så ødelagt at du må få utlagt tarm og stomipose på magen.

Sorry TS, men det er bare en ting å gjøre. Lykke til.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du nekter å gå til lege, er vel det eneste jeg kan si: Ignorer det helt til tarmtottene dine blir så ødelagt at du må få utlagt tarm og stomipose på magen.

Sorry TS, men det er bare en ting å gjøre. Lykke til.

:bond:

Kan legen gjøre noe annet å stikk en finger i rumpa, stirre, lukte og smake?! MÅ det bli gjort en fysisk undersøkelse? Hvis det er mulig så går jeg gjerne til legen. Men hvis ikke så river jeg ut tarmen selv. 

ts

Anonymkode: 1b738...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal legen gjøre da? De har ingenting som hjelper. Jeg har vært hos legen flere ganger, og det er samme svar. Jeg har også irritabel tarm, det er noe herk. Jeg har gått opp 7kg fordi jeg måtte bytte ut den sunne maten min med loff. Loff er det eneste som magen min uansett tåler. Føler med deg. Jeg vet at de har begynte å prøve noen medisiner i USA nå, så det er kanskje håp for fremtiden.

Anonymkode: 747d7...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke sikkert, har aldri gjort noe sånt, men for å få bekreftet/avkreftet cøliaki tror jeg du må gjennomføre en koloskopi. Kan være det holder med en avføringsprøve i første omgang? Hva om du bestiller deg en time for å prate med legen om det først? 

 

(du kan jo samtidig høre med legen din om det er et alternativ med noe slags beroligende om du blir nødt til å gjennomføre en fysisk undersøkelse..)

 

EDIT: og.. ingen vil smake på det der.. hva faen :spy:

Endret av spinelli
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv naturterapaut, kan være sopp i magen. Den jeg gikk til rørte kun mine fingre, og jeg trengte ikke ta av meg yterjakka en gang :) 

hvis du går til legen så kan de ta blodprøver av deg, finne ut om du har allergier eller manger vitaminer. her trenger du ikke kle av deg, men du må vise armen din for å ta blodprøver

eller du kan begynne og skrive opp i en bok, alt du spiser for å se om du ser noe sammenheng på hva du spiser og hvordan reaksjonen blir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal legen gjøre da? De har ingenting som hjelper. Jeg har vært hos legen flere ganger, og det er samme svar. Jeg har også irritabel tarm, det er noe herk. Jeg har gått opp 7kg fordi jeg måtte bytte ut den sunne maten min med loff. Loff er det eneste som magen min uansett tåler. Føler med deg. Jeg vet at de har begynte å prøve noen medisiner i USA nå, så det er kanskje håp for fremtiden.

Anonymkode: 747d7...3c3

Har googlet meg blå også, og ingen har noe mirakelkur. Alt legen kan gjøre er å fikle og røre, kjenne og se, og si "oyda, du har en veldig irritabel tarm du.. dakkar deeeggg".
Så føler det å dra dit er høyst unødvendig og bortkastet tid og energi. 

Loperamid har hjulpet meg mye. Livet er bedre nå enn før. 
Men når alt går til helvetet, som i dag, så er det ingenting som kan hjelpe meg. 

Magen min er aldri normal, aldri. Har gode å dårlige dager, og katastrofale dager. Dagen i dag går under den siste kategorien. Loperamid har hjulpet ufattelig mye, men det er ingen kur. 

Så det jeg er på utgikk etter er noe som kan hjelpe når ting er katastrofalt. Noe som hjelper på sår rumpehull og hemoroider som går bananas. Tror trykking, pressing og en mislykket fødsel er grunnen til at magen eksploderte inn i en halv-diaré (altså ikke diaré men en åpnet forstoppelse), såre og sure hemoroider og smerter. 
Til vanlig, med loperamid, så har jeg en halv forstoppelse og en halv diaré. - Det er en "god" dag. Uten Loperamid så er det enten eller. Aldri noe i midten, aldri normalt. 

ts

Anonymkode: 1b738...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal legen gjøre da? De har ingenting som hjelper. Jeg har vært hos legen flere ganger, og det er samme svar. Jeg har også irritabel tarm, det er noe herk. Jeg har gått opp 7kg fordi jeg måtte bytte ut den sunne maten min med loff. Loff er det eneste som magen min uansett tåler. Føler med deg. Jeg vet at de har begynte å prøve noen medisiner i USA nå, så det er kanskje håp for fremtiden.

Anonymkode: 747d7...3c3

har du hørt om Candida sopp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hørt om Candida sopp? 

Samme som underliv-sopp? 

prøv naturterapaut, kan være sopp i magen. Den jeg gikk til rørte kun mine fingre, og jeg trengte ikke ta av meg yterjakka en gang :) 

hvis du går til legen så kan de ta blodprøver av deg, finne ut om du har allergier eller manger vitaminer. her trenger du ikke kle av deg, men du må vise armen din for å ta blodprøver

eller du kan begynne og skrive opp i en bok, alt du spiser for å se om du ser noe sammenheng på hva du spiser og hvordan reaksjonen blir. 

God ide. Må se om jeg finner en i byen. 

Har tatt blodprøver. Har vitaminmangel, jernmangel og andre mangler. Går på vitamintilskudd og jerntabletter. Har slitt med dette siden jeg ble født. Ellers så ble det ikke funnet noe. 
Aldri tatt en allergitest, men skal spørre om jeg kan det. For jeg er 80% sikker på at jeg allergisk mot scampi og fikk en allergisk reaksjon på en antibiotika da jeg var lita. Men fikk samme tablettene for noen år siden. Mamma klikket vinkel og jeg forsto ikke hvorfor, de tablettene hadde vist nesten tatt livet av meg da jeg var 4 år. 
:vetikke:
Men ellers så har jeg ikke merket noen allergier.

Derfor jeg mistenker cøliaki, det med vitamin og jernmangel, men kan være noe annet. Men IBS er jeg 99% sikker på at det er. Psyken spiller inn også. Skal jeg ut så kan du banne på at magen går i vranglås. Loperamid redder meg der, og mye sitter vell i hodet også. At jeg tenker "tar jeg 2 av denne så oppfører magen seg de to timene jeg er ute". også funker det, hvis ikke så kan du banne på at det rumler og bråker i magen. 

Mat har jeg ikke funnet noen sammenheng med.  Med de rettene jeg spiser reagerer jeg ikke på. Men hvis jeg lager pasta og kylling på en annen måte så reagerer jeg på det, aner ikke hvorfor.

Magen har jeg slitt med siden jeg var 6-7 år. Er nå i 20 årene. Kanskje før det også, men husker det ikke. 
Er så lei! Sliten og lei. 

ts 

Anonymkode: 1b738...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bond:

Kan legen gjøre noe annet å stikk en finger i rumpa, stirre, lukte og smake?! MÅ det bli gjort en fysisk undersøkelse? Hvis det er mulig så går jeg gjerne til legen. Men hvis ikke så river jeg ut tarmen selv. 

ts

Anonymkode: 1b738...0b6

Herregud menneske. Tror du at legen stapper en finger i rompa di?

Jeg ville utelukket kreft først. Be om henvisning til røntgen,cr, mr eller hva f det er du må ta for å utelukke tarmkreft. 

Så får du sjekka chrons, cøliaki osv. 

Og om det ikke er noen av de tingene så må du ta tak i angsten din. 

Ta ansvar for faen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varer ikke lenge heller! F.eks akkurat nå har jeg svie, sår, press (føles ut som en fødsel) og jeg må på do og tisse fordi jeg er anspent og på grunn av presset. Må ofte tisse når det står på som verst, fordi jeg blir anspent og det føles ut som at jeg må tisse, men må ikke det. Nesten som en urinveisinfeksjon, men det er ikke det og problemer er ikke der heller. 

I morgen så kan jeg våkne til en forstoppelse eller diaré fra en annen verden. 
For bare en time siden så hadde jeg forstoppelse, men ingen smerter, bare en trang til å bæsje. For ca 4 timer siden lå jeg å vred meg i smerte og kaldsvettet fordi jeg var så kvalm på grunn av smertene. 

Det snur fort, og jeg vet aldri hva som kommer etterpå. Noen ganger kan det vare i en time, to dager eller 6 timer. Vet aldri hvor ille det blir, hvor lenge det varer eller hva som skjer med magen/tarmene. 
Noen ganger kan jeg få diaré og vips så er det borte, og plutselig så får jeg forstoppelse i 4 dager. Tror tarmen min er sinnssykt forvirret og aner ikke hva den vil gjøre, også er den sykt ubesluttsom! "Idag vil jeg være forestoppet... SURPRISE tulla, i dag er det diaré party til hele bygda.. Mr. Hemoroide kom på besøk også":bond:

ts

Anonymkode: 1b738...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud menneske. Tror du at legen stapper en finger i rompa di?

Jeg ville utelukket kreft først. Be om henvisning til røntgen,cr, mr eller hva f det er du må ta for å utelukke tarmkreft. 

Så får du sjekka chrons, cøliaki osv. 

Og om det ikke er noen av de tingene så må du ta tak i angsten din. 

Ta ansvar for faen. 

Lettere sagt enn gjort. 

ts

Anonymkode: 1b738...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du mistenker cøliaki, så burde vel kostholdsendring hjelpe? 

Jeg kan bekrefte at det ikke er hyggelige undersøkelser man går igjennom på gastro-avdelingen, men det høres ikke noe særlig ut slik som du lever nå heller. 

Finnes noen salver og slikt på apoteket da som kanskje hjelpe? https://www.apotek1.no/mage-tarm/hemoroider

Når det blir ille nok, så går man til legen, er bare et spørsmål om hvor ille det må bli først, og det er jo individuelt..:tongue::fnise: 

Anonymkode: bd3dc...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt med den desidert nærmeste du har og som du stoler på og så drar dere sammen til legen. Du kan jo ikke ha det sånn som du har det...!

Du må evt levere en avføringsprøve i første omgang, og da trenger nok ikke legen å stikke en finger i rumpa di.. Forklar at du ikke makter og kom frem til en løsning sammen med legen på hvordan dere skal gå igjennom prosessen på den mest skånsomme måten.

Anonymkode: c26bb...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du nekter å gå til lege, er vel det eneste jeg kan si: Ignorer det helt til tarmtottene dine blir så ødelagt at du må få utlagt tarm og stomipose på magen.

Sorry TS, men det er bare en ting å gjøre. Lykke til.

Om det er IBS så vil selvfølgelig ikke "tarmtottene" bli ødelagt eller få utlagt tarm. IBS er ufarlig fysisk til tross for at det kan hemme livskvaliteten og fungeringsnivå i en jobbsituasjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud menneske. Tror du at legen stapper en finger i rompa di?

Jeg ville utelukket kreft først. Be om henvisning til røntgen,cr, mr eller hva f det er du må ta for å utelukke tarmkreft. 

Så får du sjekka chrons, cøliaki osv. 

Og om det ikke er noen av de tingene så må du ta tak i angsten din. 

Ta ansvar for faen. 

Du vet, for å sjekke om det er tarmkreft får du noe mye verre enn en finger inn i anus, du får nemlig at kamera koblet til en tykk slange som blir døttet med hard makt oppover hele tarmsystemet. 

Hadde det bare vært snakk om en finger kunne man priset seg lykkelig, men nei må mer til enn en finger gitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet, for å sjekke om det er tarmkreft får du noe mye verre enn en finger inn i anus, du får nemlig at kamera koblet til en tykk slange som blir døttet med hard makt oppover hele tarmsystemet. 

Hadde det bare vært snakk om en finger kunne man priset seg lykkelig, men nei må mer til enn en finger gitt.

Jaja..så da må man få et kamera i rassen da. Enten det eller kanskje dø av langtkommen tykktarmskreft.Jeg tror det er ganske mye værre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja..så da må man få et kamera i rassen da. Enten det eller kanskje dø av langtkommen tykktarmskreft.Jeg tror det er ganske mye værre. 

Ja enig. Det er viktig at TS tar opp dette med legen sin slik at alvorlig/dødelig sykdom kan avkreftes. Med kreft er det ofte slik at jo kortere tid det tar før det blir oppdaget jo høyere er oddsen å overleve.

Går jo også ann å ta bedøvelse eller narkose under denne undersøkelsen om jeg ikke husker helt feil. 

Men ja viktig sjekke opp. Selvom IBS ikke er farlig så kan disse symptomene være tegn på alvorlig sykdom så er viktig sjekke det opp. Man må lytte til kroppens signaler!

Her er link til informasjon om sjekk av tarmer : http://forskning.no/medisinske-metoder/2014/02/undersokelser-i-tarmen-skal-gjore-mindre-vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...