Gå til innhold

Den vanskelige 12 åringen. julegave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor jeg kan plassere denne men jeg prøver her. Har en sønn på 12, og det er virkelig vanskelig å kjøpe julegave til han. Han ønsker seg iPhone 5 og fifa16, men jeg har dessverre ikke råd til begge. Og ihvertfall ikke nytt. 

 

Han sier ikke dette fordi han er egentlig veldig ydmyk i forhold til penger, men kameratene hans sa det. 

Hva slags gave gir dere en på den alderen?  Han er glad i teknologi og lesestoff. Han er også glad i å se ren ut og kle deg kult. Men igjen.  Det kan ikke koste så mye. Jeg er alene med han og vi prioriterer kino og diverse i romjula 😊

 

Håper på noen svar 

 

Anonymkode: 6fe58...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg jente da så klarer ikke helt å se for meg tips til gutter, men Iphone 5 ville hun ikke ha fått til jul, altfor dyrt hvis du tenker på å kjøpe ny. Du kan sjekke ut facebook, der er det helt sikkert ei kjøpe-bytte-selge-side for området du bor i. Ingen skam å kjøpe brukt så lenge produktet ikke er så gammelt og i god stand. Ser at mange bytter ut nesten helt nye iphoner etterhvert som nye modeller kommer. 

Hva er gavebudsjettet ditt på?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jente da så klarer ikke helt å se for meg tips til gutter, men Iphone 5 ville hun ikke ha fått til jul, altfor dyrt hvis du tenker på å kjøpe ny. Du kan sjekke ut facebook, der er det helt sikkert ei kjøpe-bytte-selge-side for området du bor i. Ingen skam å kjøpe brukt så lenge produktet ikke er så gammelt og i god stand. Ser at mange bytter ut nesten helt nye iphoner etterhvert som nye modeller kommer. 

Hva er gavebudsjettet ditt på?

 

tusen takk for svar. Det blir maks 2000. Han har bursdag i romjula så heldigvis kan jeg gi julegave og bursdagsgave samtidig.  Nei jeg så se prisene og se klarer jeg ikke nytt. Jeg håper å få en brukt iPhone, og det syns verken han eller meg er skam. Vi kjøper mye brukt og selger mye brukt 

Anonymkode: 6fe58...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000kr er et bra budsjett det da :) (jeg har 800-1000kr pr jentunge jeg). Hvis det er iphone du vil kjøpe så finner du nok det til den prisen, men pass på at den ikke er altfor gammel mtp at iphone har ikke den lengste levetiden akkurat. Vær og obs på at den du kjøper er ulåst sånn at du ikke binder deg til en operatør. 

Kjøper mye brukt selv vi, for noen år siden så kjøpte vi brukt brukt playstation med mange spill og konsoller i fellesgave til jentene. Synes jula har tatt helt av og blitt en kjøpsfest, så har de siste årene prøvd å gått mere og mere tilbake på pengebruk og gaver. 

(generelt så kjøper jeg mye brukt, nesten hele huset vårt er innredet av brukte møbler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 i budsjett til julegave er jo mye! Du har jo fint råd til Fifa, da.
Jeg har også en sønn på 12 og han har satt opp en lang ønskeliste. Her står bla. abonnement på et blad han liker å lese, diverse spill til PlayStation og Wii, nye slalombriller,  klær av diverse slag samt led-lys til rommet (slike kule som skifter farge, er tydeligvis litt in i venneflokken akkurat nå å ha slike i hylla på rommet...).
I tillegg ønsker han seg selvsagt dyrere ting som ny PC, ny telefon, årskort i skiheisen, og PlayStation4....men det ligger litt over budsjettet vårt, i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 i budsjett til julegave er jo mye! Du har jo fint råd til Fifa, da.
Jeg har også en sønn på 12 og han har satt opp en lang ønskeliste. Her står bla. abonnement på et blad han liker å lese, diverse spill til PlayStation og Wii, nye slalombriller,  klær av diverse slag samt led-lys til rommet (slike kule som skifter farge, er tydeligvis litt in i venneflokken akkurat nå å ha slike i hylla på rommet...).
I tillegg ønsker han seg selvsagt dyrere ting som ny PC, ny telefon, årskort i skiheisen, og PlayStation4....men det ligger litt over budsjettet vårt, i alle fall...

Jeg har lagt av skattepengene og pleier å spare til jul og bursdag.  2000 er absolutt ikke en sum jeg bare kan dra ut. Hehe. PlayStation 4 har alle sa min. Det får holde med 3 ps3 som jeg kjøpte brukt forrige jul. Disse ungene og dr dyra krava.  Jeg fikk en dagbok og 50 kr da jeg var 12. Strålende fornøyd var jeg 

Anonymkode: 6fe58...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lagt av skattepengene og pleier å spare til jul og bursdag.  2000 er absolutt ikke en sum jeg bare kan dra ut. Hehe. PlayStation 4 har alle sa min. Det får holde med 3 ps3 som jeg kjøpte brukt forrige jul. Disse ungene og dr dyra krava.  Jeg fikk en dagbok og 50 kr da jeg var 12. Strålende fornøyd var jeg 

Anonymkode: 6fe58...b45

Ikke 3 ps3 altså. Men 1 

Anonymkode: 6fe58...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000kr er et bra budsjett det da :) (jeg har 800-1000kr pr jentunge jeg). Hvis det er iphone du vil kjøpe så finner du nok det til den prisen, men pass på at den ikke er altfor gammel mtp at iphone har ikke den lengste levetiden akkurat. Vær og obs på at den du kjøper er ulåst sånn at du ikke binder deg til en operatør. 

Kjøper mye brukt selv vi, for noen år siden så kjøpte vi brukt brukt playstation med mange spill og konsoller i fellesgave til jentene. Synes jula har tatt helt av og blitt en kjøpsfest, så har de siste årene prøvd å gått mere og mere tilbake på pengebruk og gaver. 

(generelt så kjøper jeg mye brukt, nesten hele huset vårt er innredet av brukte møblering

Vi har også kjøpt stort sett alle møbler, yttertøy og elektronikk brukt. Alltid gøy å finne fine ting billig og i alle år har jeg gitt brukte kalender gaver.  Så gøy at flere barn vokser opp med dette ☺

Anonymkode: 6fe58...b45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra en familie med veldig god råd, men kan telle på en hånd de gavene som har kostet over 2000kr fra mine foreldre, så dette er absolutt ikke noe skammelig budsjett!

har han PC? Da er det kanskje noen dataspill han kan like. Og om man har playstation koster fifa under 1000 lappen:)

Anonymkode: 85478...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over. Om han ikke må ha det siste nye, skal du nok klare å få en playstion 3 og fifa i budsjettet om du leter på finn.  Selvfølgelig ikke like kult, men det er kanskje bra nok? Eller feks at han får 2000kr i "innskudd" og kan kjøpe ps4 med fifa selv? Finnes på finn til 3-4000kr. Og kanskje det er noen flere han skal få gave av, som også kan bidra?

Anonymkode: 85478...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...