Gå til innhold

UIA, distriktsvennlig?


Alja

Anbefalte innlegg

Hva betyr det egentlig at et studie er distriktsvennlig? Jeg fikk det for meg at det er mye mer nettbasert studie hvor man følger med på forelesningene hjemmefra? Hvordan fungerer dette? 

Stilles det kriterier for hvem som kan søke dette? Er redd jeg ikke kommer inn på vanlig sykepleie neste år. 

Ellers så har jeg ikke en dritt å gjøre for øyeblikket. Søker jobb som en idiot, men får ingen napp. Sluttet på årsstudiet mitt også. Jeg føler jeg kommer til å bli arbeidsledig resten av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er jo om du sender en mail til skolen og hører. Jeg vil anta at distriktsvennlig vil bety at de har en del samlingsbaserte studier, men jeg tenker at det er ikke nødvendigvis slik at alle studier tilbyr et slikt opplegg.

Er du redd for å ikke komme inn på det studiet du ønsker så må du jo selvfølgelig bruke dette året på å ta opp igjen fag slik at du kan komme inn. Samtidig som du jobber.

Anonymkode: b23b7...472

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er jo om du sender en mail til skolen og hører. Jeg vil anta at distriktsvennlig vil bety at de har en del samlingsbaserte studier, men jeg tenker at det er ikke nødvendigvis slik at alle studier tilbyr et slikt opplegg.

Er du redd for å ikke komme inn på det studiet du ønsker så må du jo selvfølgelig bruke dette året på å ta opp igjen fag slik at du kan komme inn. Samtidig som du jobber.

Anonymkode: b23b7...472

Tenkte å ringe de og høre ang den distriktsvennlige sykepleierutdanningen. Jeg tar opp fag som privatist nå. To nå nettopp, og to til våren. Jeg er uansett redd jeg ikke skal komme inn selv om utsiktene ser noenlunde greie ut. Tenkte bare å ha klar en plan b, c, d osv :P 

Jobb er planen, men det er ikke en enkel sak. Blir vel praksisplass i regi av nav neste, tenker jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forresten at UIA tilbyr distriktsvennlig sykepleierutdanning. Så jeg vet at de tilbyr det i alle fall. Bare ikke til hvem :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo sykepleie deltid på høgskolen i Telemark også. Vet ikke hvor du holder til og om det blir for langt unna da.. :)

Anonymkode: 63cf0...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo sykepleie deltid på høgskolen i Telemark også. Vet ikke hvor du holder til og om det blir for langt unna da.. :)

Anonymkode: 63cf0...143

Det ligger ca 3 timer unna med bil. Jeg har ikke veldig lyst til å flytte på meg, men jeg skal søke i Telemark som "siste" utvei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...