Gå til innhold

1,5 år - vil ikke sove alene.


bib_84

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt på snart 17mnd som ikke vil sove alene for tida. Før var det ikke noe problem: Vi sang to nattasanger, sa god natt og han sovnet uten problemer etter at vi hadde gått ut. Nå må vi være der til han sovner, og det virker som han våkner etter kort tid for å sjekke at vi fremdeles er der. Når vi ikke er der begynner han selvfølgelig å gråte, og våkner veldig hyppig utover kvelden.

Nå i kveld har jeg latt soveromdøra hans stå på gløtt, slik at han hører at jeg er i nærheten - da har ikke gråtingen eskalert like fort, og jeg har ikke måtte gå inn så mange ganger. Han har både sutret, vært sint og skravlet med seg selv, men det endte selvfølgelig i hysterisk gråt. Han roet seg med en gang jeg løftet ham opp, men jeg måtte bysse ham i 10min før jeg kunne legge ham igjen.

Det er likt på natt også, så vi har en madrass inne på rommet hans og bytter på "nattskiftene".

Jeg regner med at dette er en normal fase de må igjennom, men vil gjerne høre hvis andre har opplevd det samme i denne alderen. Hvor lenge varer det? Noen tips?

Endret av bib_84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare en fase. Det varierer nok fra barn til barn.  Bare gi han den tryggheten han trenger ☺ 

Ja, enig i det :)

Jeg pleide ofte å ta de opp i senga mi i løpet av natten. Rett og slett fordi jeg var så trøtt selv :) Det gikk fint det også. De ble ikke "avhengig" av det likevel .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...