Gå til innhold

"Aldersforskjell feil vei"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble nylig 30, typen min er 26. Ingen av oss bryr oss om aldersforskjellen, vi er jo rimelig jevnaldrende.

Men. Han vil ikke at familien hans skal vite hvor gammel jeg er. Han ser eldre ut enn han er, jeg ser yngre ut. Mange sier "trodde du var rundt 20/i tidlig tyveårene" til meg.

En bekjent av han spurte meg hvor gammel jeg er. Ville ikke lyve såklart, men kviet meg litt for å si reell alder og. Så jeg sa "Det må man da ikke spørre damer om.. Hehe.." og så ble det ledd vekk.

Men en gang hørte jeg han sa til en i familien at jeg er 27. Så det liksom bare er ett års forskjell.... I det daglige vil det jo ikke komme frem, men føles jo ikke riktig at han lyver om dette.......

Familien virker veldig etter den gamle boka, mannen skal være eldst, kjerringa skal styre på kjøkkenet mens mannen tar seg av plenklipp/snømåking

Anonymkode: f1a2f...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En god venninne av meg er 42 år, hennes mann (de giftet seg i februar i år) er 28 år. De har en ettåring, og de er skikkelig lykkelige sammen. Ser ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er tåpelig av han! Jeg er selv 86 modell og sammen med en som er født i 90, vi merker ingen forskjell, og ingen syntes det er rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der er grunnen til at jeg ikke dater unge menn.... barnslige 

Anonymkode: c0e23...22e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Kona er 50 og jeg 43, det har aldri vært noe som helst problem. Ei heller noe vi har prøvd å legge skjul på siden jeg traff henne når jeg var 25 og hun 32.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 år er jo ingenting.  Selv er jeg 46 og samboeren min er 28 og vi har vært sammen i over 3 1/2 år nå. Samboeren min har aldri vært flau over aldersforskjellen eller lagt skjul på den. 

Anonymkode: aec33...d82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er ikke flau. Men han bryr seg mye om hva andre tenker.. Og vet nok at familien ville lurt på hvorfor han var sammen med "gammel" dame, og hvorfor er ikke jeg gift forlengst? For dem er nok jeg langt over gifteklar alder, mens han nærmer seg. Det er tradisjoner og kultur det går i..

Før hun fikk vite hvor gammel typen min er, snakket ei i min familie om hvor sært hun syntes det var at ei annen dame på 25 var sammen med en på 20 for mange år siden.. "Ikke så stor forskjell det da" sa jeg. "Men allikevel. I dèn alderen...." sa hun...

Så fordommer er det rundt omkring. Men samme hva man gjør, er det for en eller annen gærent uansett. Skulle ønske han kunne tenke sånn... Å lyve til familien sin er jo ikke greit. Men det tar han ganske lett på synes jeg. De spør en gang, og så bryr de seg ikke mer om det, svarte han bare da jeg spurte litt om det.

Anonymkode: f1a2f...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er uhørt å drive å lyve til familien slikt. Det er også respektløst overfor deg, som om du ikke skulle være bra nok. Han mangler ryggrad.

Anonymkode: 93666...bf8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bryr seg ikke om aldersforskjellen? Da hadde han vel sagt hvor gammel du egentlig er. Foreldre kan mene så mye om mangt, men når man er 26 år må man tørre å si sannheten. Selv om det betyr at kjæresten ikke er en ung og jomfruelig budeie fra Gudbrandsdalen. Det blir uansett alt for teit å lyve om alderen, og hvordan skulle dere skjult det fremover? Foreldrene dine kommer i 31 års dagen din og hans familie gratulerer deg med 27 års dagen?! Si det som det er.  

Anonymkode: 6e105...a6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre kvinne er bare bra det.
Du vil etterhvert bli det jeg vil kalle Vintage vagina, når du kommer til 40åra altså - aging like wine and not milk :briller:

Anonymkode: f2e2a...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner lever jo endel lenger, ( ca 4-5 år? ) så det er jo en perfekt match.

Anonymkode: f1cb5...b83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble nylig 30, typen min er 26. Ingen av oss bryr oss om aldersforskjellen, vi er jo rimelig jevnaldrende.

Men. Han vil ikke at familien hans skal vite hvor gammel jeg er. Han ser eldre ut enn han er, jeg ser yngre ut. Mange sier "trodde du var rundt 20/i tidlig tyveårene" til meg.

En bekjent av han spurte meg hvor gammel jeg er. Ville ikke lyve såklart, men kviet meg litt for å si reell alder og. Så jeg sa "Det må man da ikke spørre damer om.. Hehe.." og så ble det ledd vekk.

Men en gang hørte jeg han sa til en i familien at jeg er 27. Så det liksom bare er ett års forskjell.... I det daglige vil det jo ikke komme frem, men føles jo ikke riktig at han lyver om dette.......

Familien virker veldig etter den gamle boka, mannen skal være eldst, kjerringa skal styre på kjøkkenet mens mannen tar seg av plenklipp/snømåking

Anonymkode: f1a2f...5b9

Innen kjærlighet betyr ikke alder noe. Det er bare et tall. Men jeg er veldig opptatt egentlig av alder selv. Jeg vil ha en mann som helst er rundt min egen alder. Det er fordi at jeg ønsker å bli gammel sammen med han. Men fire år opp eller ned, er ingenting da. 

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen kjærlighet betyr ikke alder noe. Det er bare et tall. Men jeg er veldig opptatt egentlig av alder selv. Jeg vil ha en mann som helst er rundt min egen alder. Det er fordi at jeg ønsker å bli gammel sammen med han. Men fire år opp eller ned, er ingenting da. 

for noe tøv. selvfrølgelig har alder noe å si. det vil som regel bli utfordringer med stor aldersforskjell enten den ene eller den andre veien men det er ikke dermed sagt at forholdet er dødfødt. men å si alder ikke har noe å si er ekstremt blåøyd og naivt

Anonymkode: b5ced...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innen kjærlighet betyr ikke alder noe. Det er bare et tall. Men jeg er veldig opptatt egentlig av alder selv. Jeg vil ha en mann som helst er rundt min egen alder. Det er fordi at jeg ønsker å bli gammel sammen med han. Men fire år opp eller ned, er ingenting da. 

her motsier du deg selv. du sier alder ikke har noe å si i kjærlighet men det har jo noe å si for deg i følge innlegget ditt

Anonymkode: b5ced...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her motsier du deg selv. du sier alder ikke har noe å si i kjærlighet men det har jo noe å si for deg i følge innlegget ditt

Anonymkode: b5ced...d75

For meg har det noe å si, men i utgangspunktet skal det ikke ha noe å si. .. Ja, okey. Jeg motsier meg selv litt her. Jeg reagerer ikke når andre damer sier at de velger en mann som er 12 år eldre,men jeg ønsker en mann som er rundt min egen alder... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...