Gå til innhold

Okei.. Så jeg har fått på meg noen kilo.


Gjest BethD

Anbefalte innlegg

Og jeg ser (og kjenner) det har lagt seg på magen min...

Den har aldri vært superflat i utgangspunktet (har hatt keisersnitt og den kommer aldri til å bli helt flat, ser jeg for meg), men nå tar jeg meg selv i å tenke på dette hver dag og jeg begynner å bli skikkelig lei meg for at jeg har lagt på meg..

Føler meg skikkelig stor, selv om jeg vet jeg ikke er det (169 cm, veier ca 63 kg).

Men kanskje jeg kan få noen tips og råd som kan hjelpe meg her inne?

Jeg trener ikke noe hardtrening men går ofte turer i "høy hastighet", men ser ikke for meg at dette hjelper på magefettet..

Tips..?

Og er det noen som har noen tips om noe jeg kan innta ,som renser systemet? kanskje hjelper meg å tape noen kg på den måten?

Ikke noe farlig altså,men jeg er helt grønn på dette punktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har en ganske lav BMI, så du bør ikke satse på å gå ned i vekt. Du kan ikke punktslanke, men du kan stramme opp musklene ved styrketrening. Hvis det er løs hud, kan du håpe at den vil trekke seg sammen med tiden, eller få den operert, eller godta det som en "bivirkning" av graviditet og fødsel.

Hva slags systemrens er det du tenker på? Tømme tarmen? En tom tarm vil kunne representere inntil et par kg på vekta, men noen innvirkning på mengden fett på kroppen har det ikke. Tarmen vil fylle seg igjen, og tømme seg, og fylle seg, og det er meningen og helt som det skal være. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en ganske lav BMI, så du bør ikke satse på å gå ned i vekt. Du kan ikke punktslanke, men du kan stramme opp musklene ved styrketrening. Hvis det er løs hud, kan du håpe at den vil trekke seg sammen med tiden, eller få den operert, eller godta det som en "bivirkning" av graviditet og fødsel.

Hva slags systemrens er det du tenker på? Tømme tarmen? En tom tarm vil kunne representere inntil et par kg på vekta, men noen innvirkning på mengden fett på kroppen har det ikke. Tarmen vil fylle seg igjen, og tømme seg, og fylle seg, og det er meningen og helt som det skal være. 

Nei det er ikke løs hud som er problemet,rett og slett fett som har lagt seg på magen... og ønsker å få det bort, men aner ikke hvordan....:/

Holder det med 10 situps pr dag liksom? Tvilsomt,så jeg trenger noen råd..:)

 

Nei jeg leser jo om disse kjendisene som drikker en slags te, som skal rense kroppen, noen tar tabletter ... jeg har som sagt ikke peiling på noe men ønsker å bli litt sunnere og føler kanskje det hadde gjort seg med en rens på systemet..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke løs hud som er problemet,rett og slett fett som har lagt seg på magen... og ønsker å få det bort, men aner ikke hvordan....:/

Holder det med 10 situps pr dag liksom? Tvilsomt,så jeg trenger noen råd..:)

 

Nei jeg leser jo om disse kjendisene som drikker en slags te, som skal rense kroppen, noen tar tabletter ... jeg har som sagt ikke peiling på noe men ønsker å bli litt sunnere og føler kanskje det hadde gjort seg med en rens på systemet..:P

10 situps pr dag vil ikke ha noen virkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 situps pr dag vil ikke ha noen virkning. 

Nei det er jo det jeg mener..

Og lurer på om noen har noen tips til hva som kan ha virkning !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha bort magefettet må du ligge i et kaloriunderskudd. Altså spis mindre enn du forbrenner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spise mindre, mindre porsjoner - det er det som må til. Trening er greit det også, vi trenger alle bevegelse

Anonymkode: 831f9...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, spist mindre enn du forbrenner. Spis kalorifattig mat som samtidig er mettende. For eksempel mye grønnsaker og kyllingfillet. Kondisjonstrening er det som forbrenner mest, men styrketrening gir økt muskelmasse, og med økt muskelmasse øker også hvileforbrenningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spise mindre, eller trene mye mer. Og ikke en gang da er det sikkert at fettet fra magen forsvinner, kan like gjerne være puppene og rumpa. 

Noen vidunderkur finnes ikke. Du kan altså bare glemme tabletter eller te eller 10 sit ups. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er så feil når jeg hører spise mindre. Spis som du liker selv og tren mer. Hard styrketrening! 

Anonymkode: 398f0...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ser (og kjenner) det har lagt seg på magen min...

Den har aldri vært superflat i utgangspunktet (har hatt keisersnitt og den kommer aldri til å bli helt flat, ser jeg for meg), men nå tar jeg meg selv i å tenke på dette hver dag og jeg begynner å bli skikkelig lei meg for at jeg har lagt på meg..

Føler meg skikkelig stor, selv om jeg vet jeg ikke er det (169 cm, veier ca 63 kg).

Men kanskje jeg kan få noen tips og råd som kan hjelpe meg her inne?

Jeg trener ikke noe hardtrening men går ofte turer i "høy hastighet", men ser ikke for meg at dette hjelper på magefettet..

Tips..?

Og er det noen som har noen tips om noe jeg kan innta ,som renser systemet? kanskje hjelper meg å tape noen kg på den måten?

Ikke noe farlig altså,men jeg er helt grønn på dette punktet...

Kaloriunderskudd og hard styrketrening :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Det er kun en måte å bli kvitt fettet på og det er å forbrenne det. Eneste som fjerner fettet er kaloriunderskudd.

Men det betyr ikke at en må spise enormt underskudd. Når du allerede er slank så holder det ofte med at du spiser gode, sunne og næringsrike alternativer, kutter ut sukker og junk i hverdagene kombinert med 3 solide treningsøkter i uka. 

Jeg har alltid vært slank, men jeg levde på hurtigmat og smågodt, trente aldri og var generelt usunn da jeg var 25 og hadde da en slapp og dvask kropp. Kun ved å gjøre det over så endret kroppen seg på få måneder og i dag i en alder av 33 og med en 4 mnd gammel baby så er kroppen min strammere og mer fit enn den var da jeg var 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt hvordan du har det. Jeg er selv 167 og veier 63 kg. Føler meg stor og jeg har alltid følt meg stor generelt, men når jeg ser tilbake på bilder av sånn jeg så ut før så har jeg alltid vært veldig veldig spinkel og aldri trengt å tenke på det. Nå derimot, jeg vet vekta mi ikke er lite, og jeg er bare 17 år. Men jeg er ikke feit, og har aldri blitt kalt det heller. Kjæresten min sier jeg er tynn/vanlig. Jeg merker selv også at jeg har litt ekstra fett på magen, og kun der, som irriterer meg grenseløst. Lykke til med slankingen, jeg burde vel kanskje begynne selv:fnise:

Anonymkode: cd509...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUsen takk for mange gode og innholdsrike svar..:)

Lurer på, hva er kaloriunderskudd..?
Mindre kalorier?

Jeg har tenkt å kutte ut småspisingen om jeg klarer og ikke spise junk og søtsaker..

Jeg har klart å skaffe meg en sånn treningsmaksin, 5 min shaper tror jeg den heter.. en sånn en hvor man drar seg opp og trener magen,rumpa og armene.... 

Tenkte å begynne å bruke den ,og se om kanskje det funker..

Er det noen som har erfaring med den?

Hvor mye man må bruke den feks..? Den sier jo 5 min hver dag er nok, men jeg tror ikke det stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er kun en måte å bli kvitt fettet på og det er å forbrenne det. Eneste som fjerner fettet er kaloriunderskudd.

Men det betyr ikke at en må spise enormt underskudd. Når du allerede er slank så holder det ofte med at du spiser gode, sunne og næringsrike alternativer, kutter ut sukker og junk i hverdagene kombinert med 3 solide treningsøkter i uka. 

Jeg har alltid vært slank, men jeg levde på hurtigmat og smågodt, trente aldri og var generelt usunn da jeg var 25 og hadde da en slapp og dvask kropp. Kun ved å gjøre det over så endret kroppen seg på få måneder og i dag i en alder av 33 og med en 4 mnd gammel baby så er kroppen min strammere og mer fit enn den var da jeg var 18.

Motiverer meg veldig godt å lese det du skriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalorunderskudd betyr at du må spise mindre kalorier enn du bruker. Så enten må du spise mindre, eller så må du bruke (=trene eller bevege deg) mer - eller aller helst begge deler. Det lure er sikkert at du som allerede er slank bare satser på å kutte ned på usunn mat/snacks, og ellers går inn for å bevege deg mer.

Og nei, 5 minutter hver dag er IKKE nok. Du må bevege deg skikkelig og ikke satse på et enkelt vidunderapparat. Gå lange turer (1 time daglig), eller jogge eller trene skikkelig styrke (kanskje 3 dager i uka, med vekter, ikke med noen rar maskin eller 10 sit ups). Du trenger ikke gjøre alt, men finn ut hva slags form for trening/mosjon du liker, og gjør det - ofte og lenge. Man bør helst være i god bevegelse 30-60 min daglig, så du slipper ikke unna med 5 minutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalorunderskudd betyr at du må spise mindre kalorier enn du bruker. Så enten må du spise mindre, eller så må du bruke (=trene eller bevege deg) mer - eller aller helst begge deler. Det lure er sikkert at du som allerede er slank bare satser på å kutte ned på usunn mat/snacks, og ellers går inn for å bevege deg mer.

Og nei, 5 minutter hver dag er IKKE nok. Du må bevege deg skikkelig og ikke satse på et enkelt vidunderapparat. Gå lange turer (1 time daglig), eller jogge eller trene skikkelig styrke (kanskje 3 dager i uka, med vekter, ikke med noen rar maskin eller 10 sit ups). Du trenger ikke gjøre alt, men finn ut hva slags form for trening/mosjon du liker, og gjør det - ofte og lenge. Man bør helst være i god bevegelse 30-60 min daglig, så du slipper ikke unna med 5 minutter...

Nei det var det jeg også tenkte, høres jo helt korka ut tilogmed for meg som ikke har peiling på trening ..:P..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...