Gå til innhold

Kan noen forklare denne flyruta?


Pawn Hearts

Anbefalte innlegg

Jeg har spurt to ganger på aktueltforumet, men ingen har prøvd å svare, så jeg forsøker igjen her. Tyrkerne påstår at det russiske flyet som ble skutt ned, fulgte denne ruta:

Flyet tok visstnok av ved punktet under den grønne firkanten og ble senere truffet mens det var inni den samme firkanten. Men rett øst for den tyrkiske grensa deler linjen seg, og en annen rute flyr østover før den svinger mot sør og deretter setter kursen vestover. Denne linjen deler seg også i to. Er det noen her som kan forklare hva bildet viser? Jeg får det iallfall ikke til å stemme med at et og samme fly fulgte denne ruta, men det er selvsagt mulig at jeg feiltolker et eller annet vesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om dette skulle være beviset, så syntes jeg de burde ha latt være å publisere det. Det kan være snakk om at flyet var i Tyrkisk luftrom i sekunder (om man tar med flyets toppfart på 1300 km i timen, så tar det 6 sekunder på avstanden i bildet). Hvordan kan de gi flere advarsler og samtidig gi piloten tid til å reagere på denne tiden? Piloten hadde nok kun 6-12 sekunder i deres luftrom da. 

Anonymkode: d7cd5...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg. BBC var det to fly, det andre kom seg unna. Se kartet i artikkelen. Men jeg forstår ikke helt hvorfor de babler om Yayladagi? Siden det ser ut som de fløy mot vest, hadde de vel passert Yayladagi etter at de var i tyrkisk luftrom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest

Det er jo en grunn til at uttrykket "falsk som en tyrker" har oppstått en gang...

 

978x.jpg

 

 

_86856014_russian_plane_shot_down_624.pn

Endret av 2Bhonest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dette skulle være beviset, så syntes jeg de burde ha latt være å publisere det. Det kan være snakk om at flyet var i Tyrkisk luftrom i sekunder (om man tar med flyets toppfart på 1300 km i timen, så tar det 6 sekunder på avstanden i bildet). Hvordan kan de gi flere advarsler og samtidig gi piloten tid til å reagere på denne tiden? Piloten hadde nok kun 6-12 sekunder i deres luftrom da. 

Anonymkode: d7cd5...924

Jo da, og den mest absurde kommentaren jeg har lest, var på CNN Türk:

Math lessons to Turkish defence ministry. Jet traveled 3 km during 5 min. So, jet speed was 36km/h.

Men nå er den offisielle tyrkiske versjonen at flyet fikk en drøss med advarsler før det kom inn i tyrkisk luftrom, og det er vel ikke helt utenkelig. Det jeg egentlig spurte om, er selve flyruta. Prøv å tegne den i én ubrutt strek. Det går ikke. Og om det var to fly (som Lutetium skrev mens jeg holdt på med dette innlegget), har de da fløyet en identisk rute helt til det ene foretok en hårnålssving og satte kursen østover? Er det i det hele tatt mulig i en slik hastighet? En Su-24 har topphastighet på Mach 1,35, men hvor langsomt kan det fly før det detter ned? Jeg må innrømme at jeg forholder meg en smule skeptisk til dette bildebeviset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...