Gå til innhold

Har ikke lyst på kjæresten min


Scarlett

Anbefalte innlegg

Grøss og gru... jeg skal takke meg til at jeg er singel... Er redd å ha det sånn i et forhold... For meg er sex og tiltrekning viktig... Men.... på en måte så er tryggheten også god, så jeg forstår godt hvorfor man kan bli i et forhold selv om sexen og tiltrekningen ikke er på plass. Men jeg har blitt værre med årene... Jeg må ha tiltrekning for å orke å være sammen med en mann... Tenker tanken at jeg burde slutte å være så kresen på det... 

Stå på krava, du! Jeg ble sammen med han pga. trygghet og kjemi, og se på meg nå. Når gnisten ikke var der i starten, har man ikke noe å finne tilbake til heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stå på krava, du! Jeg ble sammen med han pga. trygghet og kjemi, og se på meg nå. Når gnisten ikke var der i starten, har man ikke noe å finne tilbake til heller. 

jeg vi heller være alene enn sammen med en jeg ikke er tiltrukket av ja. Er en mann som sier at han er så forelsket i meg. Jeg synes han er hyggelig men jeg mangler tiltrekningen. Dermed funker det ikke for meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det litt sånn ja, føler at jeg går glipp av en litt annen verden. Helt frem til nå har jeg tenkt at det var helt greit. Føler også som deg at jeg er i min beste alder og ser mye yngre ut enn jeg er. Jeg har blitt fortalt at andre har sagt om oss ting som "han har jo DEN pene dama!" og "Hva gjør HUN sammen med han?" Før tenkte jeg bare at de ikke vet hvor bra han er personlig, men nå tenker jeg at jeg kunne vært sammen med en jeg har gjensidig tiltrekning med. Vil egentlig ikke gå fra han fordi jeg er veldig glad i han, men dette plager meg mer og mer. 

 

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvordan samboeren ville reagert på det. Senest i dag fikk jeg melding fra han om at han savnet meg, da han var på jobb. Der og da følte jeg meg heller likegyldig. 

om han ikke eespekterer ditt behov for alenetid så ville jeg hvis jeg var deg, revurdert om dette var noe å satse på videre. Du må rett og slett ta opp med han at du føler dere er for mye oppi hverandre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om han ikke eespekterer ditt behov for alenetid så ville jeg hvis jeg var deg, revurdert om dette var noe å satse på videre. Du må rett og slett ta opp med han at du føler dere er for mye oppi hverandre 

Det er ikke det som er problemet eller saken her i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For egen del så har det først kommet frem det siste året hos meg. Jeg har gått i 9 år og i grunn ikke sett så mye på andre menn eller latt meg begeistre. Jeg merker at menn lar seg begeistre fort hvis jeg gir de oppmerksomhet og at jeg blir sjekket opp mye. Det som har forandret seg er at jeg har fått lyst på andre og det syns jeg er litt skummelt. Jeg lurer på om det kommer til å gå over? Jeg har ikke erfart det tidligere, for dette er jo tross alt det lengste forholdet jeg har vært i.

Anonymkode: f38f5...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke det som er problemet eller saken her i det hele tatt. 

det må jo være det som har gjort at hun har mistet følelsene da. Hun er rett og slett blitt lei av han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For egen del så har det først kommet frem det siste året hos meg. Jeg har gått i 9 år og i grunn ikke sett så mye på andre menn eller latt meg begeistre. Jeg merker at menn lar seg begeistre fort hvis jeg gir de oppmerksomhet og at jeg blir sjekket opp mye. Det som har forandret seg er at jeg har fått lyst på andre og det syns jeg er litt skummelt. Jeg lurer på om det kommer til å gå over? Jeg har ikke erfart det tidligere, for dette er jo tross alt det lengste forholdet jeg har vært i.

Anonymkode: f38f5...e36

Har det på samme måte selv egentlig. Merker at andre menn "sjekker meg ut", men frem til for et år siden har jeg ikke brydd meg om det. Har jo hatt verdens beste, om ikke kjekkeste,kjæreste selv. Aner ikke om dette kommer til å gå over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg da jeg opplevde at kjæresten min hadde vært utro. 

Dette handler ikke om utroskapet, men tiden etter var så merkelig. Jeg merket at jeg forandret meg en del, eller var det at jeg fant meg selv? Litt usikker. Plutselig begynte jeg å se at andre menn så på meg, som sikkert muligens hadde gått meg hus forbi tidligere. Og dette skjedde når utroskapet var lagt bak oss. Helt bak oss. 

Jeg måtte forlate han etter 8 måneder, hadde masse begjær i meg men ikke for han. Vi hadde masse sex gjennom hele forholdet men jeg mistet helt lysten på han. Jeg tror egentlig at han var mer bestevennen min, at følelsene mine som jeg hadde hatt tidligere var borte.

Anonymkode: 5a339...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sier det er en kamerat hun bor sammen med osv: Det er mange grunner til at man ikke har lyst på mannen. Det kan være psykologiske problemer som ligger til grunn også. Det er helt normalt at sex dabber av etter så lang tid. Er selv i ett forhold der vi har lite sex, men det er helt og holdent min feil. Han vil mer enn gjerne ha sex, og jeg var meget aktiv i sexlivet før han. Men i de senere årene har min seksualitet dabbet av, og det ligger psykiske grunner bak. 

Har ett godt forhold til partneren min ellers, Vi har det jgøy sammen og lever som ett vanlig par uten sexen hele tiden. JEg skulle mer enn gjerne gitt han mer sex, men en ska ikke tvinge seg om en ikke har lyst på. Det kan skade mer enn det hjelper! Det er utforsket av eksperter at det å tvinge seg til sex kan føre til mange sykdommer. 

Ts: Om du føler du har det bra med han ellers, om du fokuserer på andre ting enn sex, at du elsker han osv så fokuser på det! Det er ikke alle menn som er kjekk og gir en fysisk tiltrekning, Min partner er ikke kjekk å se på, men han har så mange andre fine kvaliteter :)

Anonymkode: 35b05...f48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sier det er en kamerat hun bor sammen med osv: Det er mange grunner til at man ikke har lyst på mannen. Det kan være psykologiske problemer som ligger til grunn også. Det er helt normalt at sex dabber av etter så lang tid. Er selv i ett forhold der vi har lite sex, men det er helt og holdent min feil. Han vil mer enn gjerne ha sex, og jeg var meget aktiv i sexlivet før han. Men i de senere årene har min seksualitet dabbet av, og det ligger psykiske grunner bak. 

Har ett godt forhold til partneren min ellers, Vi har det jgøy sammen og lever som ett vanlig par uten sexen hele tiden. JEg skulle mer enn gjerne gitt han mer sex, men en ska ikke tvinge seg om en ikke har lyst på. Det kan skade mer enn det hjelper! Det er utforsket av eksperter at det å tvinge seg til sex kan føre til mange sykdommer. 

Ts: Om du føler du har det bra med han ellers, om du fokuserer på andre ting enn sex, at du elsker han osv så fokuser på det! Det er ikke alle menn som er kjekk og gir en fysisk tiltrekning, Min partner er ikke kjekk å se på, men han har så mange andre fine kvaliteter :)

Anonymkode: 35b05...f48

Jeg hadde svart det samme til TS for 1 år siden. For egen del har det blitt vekket et begjær. Nesten som jeg føler jeg har vært i dvale og blitt vekket. 

Anonymkode: f38f5...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde svart det samme til TS for 1 år siden. For egen del har det blitt vekket et begjær. Nesten som jeg føler jeg har vært i dvale og blitt vekket. 

Anonymkode: f38f5...e36

Til dere som sier det er en kamerat hun bor sammen med osv: Det er mange grunner til at man ikke har lyst på mannen. Det kan være psykologiske problemer som ligger til grunn også. Det er helt normalt at sex dabber av etter så lang tid. Er selv i ett forhold der vi har lite sex, men det er helt og holdent min feil. Han vil mer enn gjerne ha sex, og jeg var meget aktiv i sexlivet før han. Men i de senere årene har min seksualitet dabbet av, og det ligger psykiske grunner bak. 

Har ett godt forhold til partneren min ellers, Vi har det jgøy sammen og lever som ett vanlig par uten sexen hele tiden. JEg skulle mer enn gjerne gitt han mer sex, men en ska ikke tvinge seg om en ikke har lyst på. Det kan skade mer enn det hjelper! Det er utforsket av eksperter at det å tvinge seg til sex kan føre til mange sykdommer. 

Ts: Om du føler du har det bra med han ellers, om du fokuserer på andre ting enn sex, at du elsker han osv så fokuser på det! Det er ikke alle menn som er kjekk og gir en fysisk tiltrekning, Min partner er ikke kjekk å se på, men han har så mange andre fine kvaliteter :)

Anonymkode: 35b05...f48

Sexen har egentlig ikke dabbet av, det har aldri vært så mye sex i forholdet vårt. Jeg har syntes det har vært greit fordi han er en flott fyr på alle andre måter. Men nå har jeg begynt å kjenne et begjær for en annen, som jeg aldri har hatt for samboeren.  Dette kommer nok til å gå over, men jeg savner følelsen dette har vekket i meg. Jeg og samboeren ble aldri sammen fordi jeg var forelsket. Han var det, men for min del var det den gode kjemien vår, at han var snill og ville gjøre alt for meg og at jeg elsket å være sammen med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lever bare en gang. Bedre å angre på noe en gjort enn å angre på sjanser en aldri tok.

Anonymkode: 75364...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke forelsket lenger, du ser på han som en venn. Du er glad i han, men du har ikke romantiske følelser. Jeg opplevde det samme med eks-kjæreresten min. Har du ikke lyst på han bør dete lyse noen stoooore røde flagg. 

Anonymkode: 1e24a...10f

 forelskelse går over etter 1 år da.... Ingen er forelsket for alltid. 

Vi fores med klisjeer på film om hvordan vi skal være hodestups in love hele tiden og ha crazy sex - men virkeligheten er ikke sånn. 

Til TS, gjør han deg glad? Har dere felles ønsker? Er du glad i han? Hvis ja, ikke gå fra han og tenk på å gå til en sex terapeut.

Anonymkode: 720f4...f59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lever bare en gang. Bedre å angre på noe en gjort enn å angre på sjanser en aldri tok.

Anonymkode: 75364...142

Ja. Er bare redd for å aldri finne noen som er like bra som han - tross alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå pratet med samboeren om dette. Han syntes selvfølgelig ikke det er greit at vi aldri har sex. Jeg sa at jeg ikke kjenner noe lyst, men da han spurte om hvorfor jeg tror det er slik, kunne jeg ikke svare han. Jeg vet jo at det er fordi han ikke tenner meg eller at han noen gang har gjort det. Samtalen gikk over til å føles som et brudd, men det å miste han ble plutselig en forferdelig tanke. Vi bestemte oss for å prøve litt videre: ha mer sex og sprite opp ting litt. Det har vi virkelig begynt med, men jeg har fremdeles ikke full tenning. Han sier at han drømmer om meg hele dagen, men jeg har det bare ikke på samme måten. Sex med han er fremdeles litt likegyldig for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 forelskelse går over etter 1 år da.... Ingen er forelsket for alltid. 

Vi fores med klisjeer på film om hvordan vi skal være hodestups in love hele tiden og ha crazy sex - men virkeligheten er ikke sånn. 

Til TS, gjør han deg glad? Har dere felles ønsker? Er du glad i han? Hvis ja, ikke gå fra han og tenk på å gå til en sex terapeut.

Anonymkode: 720f4...f59

Jeg har aldri vært ordentlig forelsket og vi har aldri hatt crazy sex, men han gjør meg glad, vi har felles ønsker og jeg er glad i han. Nå savner den første delen som man vanligvis kan prøve å finne tilbake til når gnisten forsvinner... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har aldri vært ordentlig forelsket og vi har aldri hatt crazy sex, men han gjør meg glad, vi har felles ønsker og jeg er glad i han. Nå savner den første delen som man vanligvis kan prøve å finne tilbake til når gnisten forsvinner... 

Jeg kjenner meg så sinnsykt igjen i alt du skriver her. Og for min del funket det ikke lengre enn i 2år. Da fant jeg en som virkelig gir meg ALT jeg savnet i det forrige forholdet mitt og jeg føler meg i himmelen. Såklart har kanskje dette forholdet andre problemer og utfordringer enn de forrige, MEN man har alltid forelskelsen, følelsene, tiltrekningen og alt å falle tilbake på og derfor står man mye sterkere synes jeg.

Anonymkode: 4edb1...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren har vært sammen i 7 år nå. Vi har alltid og har det fremdeles helt supert sammen, bortsett fra det fysiske. Vi har nesten aldri sex! Jeg har lyst, men tenner ikke på han. Vi har aldri hatt et forhold med mye sex, men de siste årene har det virkelig dabbet av. Jeg er ikke fysisk tiltrukket av han. I senga er det ting jeg liker å gjøre, men som jeg ikke har lyst til med han. En sjelden gang tenker jeg at han er kjekk, men det burde jeg vel tenkt bestandig når jeg ser han? Er det ikke meningen at man skal synes at kjæresten sin er verdens peneste? På en måte vil jeg gjøre det slutt, men vi har så mye bra sammen. Har opplevd masse, har felles venner osv. Hvor viktig er sex og tiltrekning i et fohold? 

Jamen hallo sånn er jo livet da....Man blir bestevenner og spenningen er borte. Helt helt 100% vanlig. Så om ikke man har barn sammen så gjør man det av og til slutt pga man er ikke så knyttet til hverandre mere.

Anonymkode: 4bcb7...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren har vært sammen i 7 år nå. Vi har alltid og har det fremdeles helt supert sammen, bortsett fra det fysiske. Vi har nesten aldri sex! Jeg har lyst, men tenner ikke på han. Vi har aldri hatt et forhold med mye sex, men de siste årene har det virkelig dabbet av. Jeg er ikke fysisk tiltrukket av han. I senga er det ting jeg liker å gjøre, men som jeg ikke har lyst til med han. En sjelden gang tenker jeg at han er kjekk, men det burde jeg vel tenkt bestandig når jeg ser han? Er det ikke meningen at man skal synes at kjæresten sin er verdens peneste? På en måte vil jeg gjøre det slutt, men vi har så mye bra sammen. Har opplevd masse, har felles venner osv. Hvor viktig er sex og tiltrekning i et fohold? 

Jeg var i samme situasjon som deg for et år siden. Samboeren min var verdens beste, snilleste og morsomste fyr, men følelsene mine for ham forsvant og jeg tente ikke lenger på ham. Det førte til at jeg lenge, alt for lenge, gikk rundt fortvilet og prøvde å finne tilbake følelsene. Samtidig hadde jeg enormt dårlig samvittighet for at denne fine mannen hadde en kjæreste som ikke satte like stor pris på han som han satte på henne. Det endte med at vi tok en pause hvor jeg flyttet ut, for å kjenne om jeg savnet ham og burde flytte tilbake. Det gjorde jeg ikke. Tvert imot følte jeg meg fri. Det var trist, uendelig trist, å miste bestevennen min. Samtidig slapp jeg å være usikker, å ha dårlig samvittighet, å prøve å tvinge frem følelser som ikke var der.

Mitt råd er: Hvis følelsene og den fysiske tiltrekningen forsvinner, er det vanskelig å finne tilbake til det. Hvis du tenker at det er dødt, er det bedre både for deg og kjæresten din at dere tar en pause eller gjør det slutt. Man blir ikke lykkelig sv å ha det sånn. Jeg er også i 30-årene, og det er for tidlig å gi slipp på sex og lidenskap. Ønsker deg masse lykke til. Valget kan være vanskelig å ta, men jeg har det mye bedre i dag. 😊

 

Anonymkode: a4160...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...