Gå til innhold

Har ikke lyst på kjæresten min


Scarlett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du ikke har lyst på han, tror jeg ikke så mye kan gjøres. Hvorfor jobbe for noe som ikke er der? Du kan ikke TVINGE deg til å få følelser. Og han er ikke perfekt for deg. Og det er også dårlig gjort mot kjæresten din - han kaster bort tiden sin på noen som ikke elsker han like høyt som han. Prøv å dra en helgetur med noen venner uten han - kjenn på om du savner han, føler du deg singel mens du er ute på byen eller lignende? Hvordan ville livet ditt vært uten han? Og en kjæreste du ikke vil ha sex med, er ikke lenger kjæresten din. Det er det et forhold går ut på ;)

Anonymkode: 1e24a...10f

Vi har vært fra hverandre nylig, jeg på en langweekend med venninne og han på helgetur med jobben. Jeg rakk ikke å føle noe enormt savn, men la merke til at når vi møttes igjen etter fraværet gav vi hverandre bare en klem og et lite kyss - jeg hadde egentlig forventet at det skulle skje noe mer ved gjensynet. Men da jeg var på tur tenkte jeg hvordan det ville være å være med han der.  

Den siste tiden har jeg vel "følt meg singel" når jeg har vært på fest og slikt.

Men livet mitt uten han? Det er jeg litt redd for. Vi har det jo bra, er flinke til å oppleve nye ting sammen, ler masse osv. Men at jeg har lyst til å være utro, er absolutt ikke sunt - og han fortjener det heller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg har opplevd det samme selv, bare at ingen av oss hadde lyst på den andre. Holdt det gående i 2-3 år etter det kom frem, prøvde å prate sammen, men sannheten var at ingen hadde behov for sex med den andre. Jeg tenkte at gresset må da være grønnere enn dette og valgte å gå..

Har fått meg ny kjæreste siden den gang, og foråsidetsånn, gresset er ikke bare grønnere.. Det er et helt annet liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme selv, bare at ingen av oss hadde lyst på den andre. Holdt det gående i 2-3 år etter det kom frem, prøvde å prate sammen, men sannheten var at ingen hadde behov for sex med den andre. Jeg tenkte at gresset må da være grønnere enn dette og valgte å gå..

Har fått meg ny kjæreste siden den gang, og foråsidetsånn, gresset er ikke bare grønnere.. Det er et helt annet liv. 

Såpass ja! Jeg har tenkt på dette i over 1 år nå, men har ikke snakket med han om det. Men i går igjen prøvde jeg meg med et innspill for å få sexen litt mer spennende, men det forslaget var han ikke interessert i. Han gir meg derimot masse kjærtegn og sier at han elsker meg hele tiden. Men han kan vel heller ikke være fornøyd med tingenes tilstand? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Såpass ja! Jeg har tenkt på dette i over 1 år nå, men har ikke snakket med han om det. Men i går igjen prøvde jeg meg med et innspill for å få sexen litt mer spennende, men det forslaget var han ikke interessert i. Han gir meg derimot masse kjærtegn og sier at han elsker meg hele tiden. Men han kan vel heller ikke være fornøyd med tingenes tilstand? 

Kjære vene, dere må prate sammen da! For alt du vet handler dette om noe helt annet enn lyst for hans del. Eksen min sa rett ut (uoppfordret!) at han ikke hadde lyst på meg, så det var liksom ikke noe mysterie der. 

Initer en snakk om det når stemningen mellom dere er god. Ikke anklag ham for å ikke ha lyst før du har hørt hva han har å si. Jeg har på følelsen at dette kan handle om noe helt annet.

Endret av incognita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme selv, bare at ingen av oss hadde lyst på den andre. Holdt det gående i 2-3 år etter det kom frem, prøvde å prate sammen, men sannheten var at ingen hadde behov for sex med den andre. Jeg tenkte at gresset må da være grønnere enn dette og valgte å gå..

Har fått meg ny kjæreste siden den gang, og foråsidetsånn, gresset er ikke bare grønnere.. Det er et helt annet liv. 

Hel tenig! Har opplevd akkurat det samme, og TS - jeg tror det er som ale andre her sier, dere er bestevenner nå OG jeg kan råde deg til å kjenne på magefølelsen. Jeg tror du er litt slik jeg var å jeg var i samme situasjon, jeg lengtet etter sommerfugler i magen, og å kunne ha fantastisk sex med en du elsker OG er tiltrukket av, og dette kan du opplev, men ikke med han du er sammen med nå tror jeg.

 

Det er sånn sett ikke noe galt å bli værende der du er. Men du vil nok alltid lengte etter de følelsene d saner. Og du er redd for å gå fra han fordi dere har noe bra sammen. Det er en vane, vi er vanedyr alle sammen. Men man bør ikke bli i et forhold fordi det er en vane. Tenk, du kan finne en du har mye bra samme med, som du er tiltrukket av og har lyst å ha sex med og som har lyst å ha sex med deg. Tro meg, jeg har aldri angret på valget jeg tok .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det veldig likt som deg, bare at jeg har vært sammen med mannen min i 10 år og vi har 3 barn sammen. Nå vet jeg at jeg ikke kan finne en bedre mann enn han og setter virkelig pris på mange av hans kvaliteter. Bortsett fra dette ene at jeg ikke tenner på han så har vi det veldig bra. Jeg har i grunn tenkt at jeg bare ikke har lyst på sex og at det er helt greit å bare kjøre pliktsex, at jeg fint kan ha et liv uten den tenningen. Men så har jeg hatt to tilfeller siste året hvor jeg har beveget meg på grensen av utroskap, men det har fremdeles vært innenfor. Siste gang var nå nylig. Det tente et hav av følelser i kroppen og fra å tror at jeg ikke er en seksuell person til å se at det er jeg jo så absolutt. Det jeg har lyst til er å overføre den tenningen til min mann, men hvordan får man til det? Disse to tilfellene har gitt et ekstremt stort kick som har ført til at det er vanskelig å tenke at man ikke skal ha den intime spenningen med en mann igjen hvis jeg ikke klarer å få det for min mann. 

Anonymkode: f38f5...e36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, dere må prate sammen da! For alt du vet handler dette om noe helt annet enn lyst for hans del. Eksen min sa rett ut (uoppfordret!) at han ikke hadde lyst på meg, så det var liksom ikke noe mysterie der. 

Initer en snakk om det når stemningen mellom dere er god. Ikke anklag ham for å ikke ha lyst før du har hørt hva han har å si. Jeg har på følelsen at dette kan handle om noe helt annet.

Problemet er ikke at han ikke har lyst, det tror jeg han har. Han gir meg masse komplimenter, han liker å "gå ned" på meg, men jeg føler meg ikke fristet til å følge det inititativet det er. Og han virker fornøyd med at sexen, når den skjer, er trygg og god. Han har kanskje godtatt situasjonen med at vi nesten har sluttet å ha sex. Men du har rett, jeg bør absolutt prate med han. Huff, gruer meg virkelig til den praten. Han kommer til å bli så trist… Jeg tenker at hvis vi tar den praten, er brudd neste stopp liksom. 

Endret av Scarlett
manglende opplysninger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det veldig likt som deg, bare at jeg har vært sammen med mannen min i 10 år og vi har 3 barn sammen. Nå vet jeg at jeg ikke kan finne en bedre mann enn han og setter virkelig pris på mange av hans kvaliteter. Bortsett fra dette ene at jeg ikke tenner på han så har vi det veldig bra. Jeg har i grunn tenkt at jeg bare ikke har lyst på sex og at det er helt greit å bare kjøre pliktsex, at jeg fint kan ha et liv uten den tenningen. Men så har jeg hatt to tilfeller siste året hvor jeg har beveget meg på grensen av utroskap, men det har fremdeles vært innenfor. Siste gang var nå nylig. Det tente et hav av følelser i kroppen og fra å tror at jeg ikke er en seksuell person til å se at det er jeg jo så absolutt. Det jeg har lyst til er å overføre den tenningen til min mann, men hvordan får man til det? Disse to tilfellene har gitt et ekstremt stort kick som har ført til at det er vanskelig å tenke at man ikke skal ha den intime spenningen med en mann igjen hvis jeg ikke klarer å få det for min mann. 

Anonymkode: f38f5...e36

Nettopp. Jeg hadde et kort forhold før jeg traff min nåværende, hvor sexen var helt fantastisk. Etter 7 år som nå har vært helt ok seksuelt har jeg virkelig begynt å savne den lidenskapen og den jeg var og følte da. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hel tenig! Har opplevd akkurat det samme, og TS - jeg tror det er som ale andre her sier, dere er bestevenner nå OG jeg kan råde deg til å kjenne på magefølelsen. Jeg tror du er litt slik jeg var å jeg var i samme situasjon, jeg lengtet etter sommerfugler i magen, og å kunne ha fantastisk sex med en du elsker OG er tiltrukket av, og dette kan du opplev, men ikke med han du er sammen med nå tror jeg.

 

Det er sånn sett ikke noe galt å bli værende der du er. Men du vil nok alltid lengte etter de følelsene d saner. Og du er redd for å gå fra han fordi dere har noe bra sammen. Det er en vane, vi er vanedyr alle sammen. Men man bør ikke bli i et forhold fordi det er en vane. Tenk, du kan finne en du har mye bra samme med, som du er tiltrukket av og har lyst å ha sex med og som har lyst å ha sex med deg. Tro meg, jeg har aldri angret på valget jeg tok .

I know. Jeg har et annet langt forhold som jeg brøt ut av (7 år det også), på grunn av mange ting. Blant annet fordi jeg ble forelsket i en annen, var utro med han og oppdaget hvor fantastisk sex kunne være. Det var tungt å gjøre det slutt med samboeren, men jeg har aldri angret på det. Ironisk nok ble jeg sammen med en ny type (min nåværende) hvor sexen ikke var himmelsk, men han hadde alle de andre kvalitetene jeg savnet hos den første: lysten til å oppleve, reise og nyte livet sammen. Jeg som hadde sverget på å finne meg en ny type jeg klikket med i senga! Jaja, nesten tilbake på scratch igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kommunisere dette til samboeren din. Hvorvidt du ønsker å være sammen med en person som du ikke har lyst på, er bare halve regnestykket. Den andre halvdelen er hvorvidt han ønsker å være sammen med en person som ikke har lyst på ham.

Anonymkode: 2a2a4...5d2

Godt poeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken på å bli 36 år, singel og barnløs er ikke akkurat veldig oppløftende for å si det sånn, haha. 

Hvis dere ikke har fått barn enda så er det jo ihvertfall noe lettere enn med meg hvor det er 3 stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og samboeren har vært sammen i 7 år nå. Vi har alltid og har det fremdeles helt supert sammen, bortsett fra det fysiske. Vi har nesten aldri sex! Jeg har lyst, men tenner ikke på han. Vi har aldri hatt et forhold med mye sex, men de siste årene har det virkelig dabbet av. Jeg er ikke fysisk tiltrukket av han. I senga er det ting jeg liker å gjøre, men som jeg ikke har lyst til med han. En sjelden gang tenker jeg at han er kjekk, men det burde jeg vel tenkt bestandig når jeg ser han? Er det ikke meningen at man skal synes at kjæresten sin er verdens peneste? På en måte vil jeg gjøre det slutt, men vi har så mye bra sammen. Har opplevd masse, har felles venner osv. Hvor viktig er sex og tiltrekning i et fohold? 

Grøss og gru... jeg skal takke meg til at jeg er singel... Er redd å ha det sånn i et forhold... For meg er sex og tiltrekning viktig... Men.... på en måte så er tryggheten også god, så jeg forstår godt hvorfor man kan bli i et forhold selv om sexen og tiltrekningen ikke er på plass. Men jeg har blitt værre med årene... Jeg må ha tiltrekning for å orke å være sammen med en mann... Tenker tanken at jeg burde slutte å være så kresen på det... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og gru... jeg skal takke meg til at jeg er singel... Er redd å ha det sånn i et forhold... For meg er sex og tiltrekning viktig... Men.... på en måte så er tryggheten også god, så jeg forstår godt hvorfor man kan bli i et forhold selv om sexen og tiltrekningen ikke er på plass. Men jeg har blitt værre med årene... Jeg må ha tiltrekning for å orke å være sammen med en mann... Tenker tanken at jeg burde slutte å være så kresen på det... 

Jeg tror de færreste har den spenningen og tiltrekningen som man har i starten av et forhold etter 10 år. Der er veldig mange andre fine ting selv om man ikke har den lysten som trygghet, støtte, vennskap osv, men det sier du jo selv også :-) For egen del har jeg "sovet" de siste årene etter jeg fikk barn og tenkt at det har vært helt greit, men så har jeg blitt vekket opp plutselig av denne søvnen, men dessverre så er det ikke mannen min som har vekket meg :-( Jeg har ikke vært utro altså, men ser jo hva jeg nå går "glipp" av. Jeg er på TS sin alder, så føler jo at jeg fremdeles er i min beste alder. Å gå fra mannen min er ikke aktuelt for jeg elsker han, men tenner ikke på han slik jeg nå har følt for en annen. 

Anonymkode: f38f5...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Såpass ja! Jeg har tenkt på dette i over 1 år nå, men har ikke snakket med han om det. Men i går igjen prøvde jeg meg med et innspill for å få sexen litt mer spennende, men det forslaget var han ikke interessert i. Han gir meg derimot masse kjærtegn og sier at han elsker meg hele tiden. Men han kan vel heller ikke være fornøyd med tingenes tilstand? 

Om dere ikke har barn sammen så hadde jeg gått fra det forholdet da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært i dine sko. Var i et forhold i 10 år som var et vennskap mer enn kjæresteforhold. Ingen barn involvert, så jeg valgte å gjøre det slutt. Det var veldig vondt for jeg var ærlig og sa hvorfor og han ble knust. Men vi er fortsatt venner idag, mange år etter bruddet.

Det jeg vil fram til, er at jeg befinner meg i et nytt langvarig forhold - og selvom jeg føler mer kjærestefølelser for ham, så har sexlysten med han dabbet helt av. Jeg har kommet til en erkjennelse av at "gresset ikke er grønnere på den andre siden". Jeg tror at alle forhold jeg eventuelt ville involvert meg i, ville endt med mindre sexlyst på partneren.

Ikke sikkert det er sånn for alle. Poenget er bare at årsaken er ikke den andre, men meg selv. Kanskje er det sånn for noen at sexlyst handler mye om jakt og spenning? Og at det derfor dabber av med lyst for partneren etter noen år. Skulle ønske jeg ikke var så "jeger" når det kommer til sex, men må vel kanskje innrømme at uten spenning så blir det mindre lyst.

Anonymkode: 3923d...5ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i dine sko. Var i et forhold i 10 år som var et vennskap mer enn kjæresteforhold. Ingen barn involvert, så jeg valgte å gjøre det slutt. Det var veldig vondt for jeg var ærlig og sa hvorfor og han ble knust. Men vi er fortsatt venner idag, mange år etter bruddet.

Det jeg vil fram til, er at jeg befinner meg i et nytt langvarig forhold - og selvom jeg føler mer kjærestefølelser for ham, så har sexlysten med han dabbet helt av. Jeg har kommet til en erkjennelse av at "gresset ikke er grønnere på den andre siden". Jeg tror at alle forhold jeg eventuelt ville involvert meg i, ville endt med mindre sexlyst på partneren.

Ikke sikkert det er sånn for alle. Poenget er bare at årsaken er ikke den andre, men meg selv. Kanskje er det sånn for noen at sexlyst handler mye om jakt og spenning? Og at det derfor dabber av med lyst for partneren etter noen år. Skulle ønske jeg ikke var så "jeger" når det kommer til sex, men må vel kanskje innrømme at uten spenning så blir det mindre lyst.

Anonymkode: 3923d...5ad

Akkurat det er nok ikke så uvanlig. Har lurt på om det er det som er problemet her, men vi har aldri vært så veldig seksuelt aktive sammen så det er nok ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de færreste har den spenningen og tiltrekningen som man har i starten av et forhold etter 10 år. Der er veldig mange andre fine ting selv om man ikke har den lysten som trygghet, støtte, vennskap osv, men det sier du jo selv også :-) For egen del har jeg "sovet" de siste årene etter jeg fikk barn og tenkt at det har vært helt greit, men så har jeg blitt vekket opp plutselig av denne søvnen, men dessverre så er det ikke mannen min som har vekket meg :-( Jeg har ikke vært utro altså, men ser jo hva jeg nå går "glipp" av. Jeg er på TS sin alder, så føler jo at jeg fremdeles er i min beste alder. Å gå fra mannen min er ikke aktuelt for jeg elsker han, men tenner ikke på han slik jeg nå har følt for en annen. 

Anonymkode: f38f5...e36

Føler det litt sånn ja, føler at jeg går glipp av en litt annen verden. Helt frem til nå har jeg tenkt at det var helt greit. Føler også som deg at jeg er i min beste alder og ser mye yngre ut enn jeg er. Jeg har blitt fortalt at andre har sagt om oss ting som "han har jo DEN pene dama!" og "Hva gjør HUN sammen med han?" Før tenkte jeg bare at de ikke vet hvor bra han er personlig, men nå tenker jeg at jeg kunne vært sammen med en jeg har gjensidig tiltrekning med. Vil egentlig ikke gå fra han fordi jeg er veldig glad i han, men dette plager meg mer og mer. 

Endret av Scarlett
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke har barn sammen så hadde jeg gått fra det forholdet da. 

Det poenget har jeg også tenkt mye på, og har egentlig vært lettet over at jeg ikke har klart å bli gravid med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...