Gå til innhold

Har ikke lyst på kjæresten min


Scarlett

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren har vært sammen i 7 år nå. Vi har alltid og har det fremdeles helt supert sammen, bortsett fra det fysiske. Vi har nesten aldri sex! Jeg har lyst, men tenner ikke på han. Vi har aldri hatt et forhold med mye sex, men de siste årene har det virkelig dabbet av. Jeg er ikke fysisk tiltrukket av han. I senga er det ting jeg liker å gjøre, men som jeg ikke har lyst til med han. En sjelden gang tenker jeg at han er kjekk, men det burde jeg vel tenkt bestandig når jeg ser han? Er det ikke meningen at man skal synes at kjæresten sin er verdens peneste? På en måte vil jeg gjøre det slutt, men vi har så mye bra sammen. Har opplevd masse, har felles venner osv. Hvor viktig er sex og tiltrekning i et fohold? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du ser bort ifra sex. har dere andre typer fysisk kontakt?
klem, kyss, holde hånd, stryke hverandre etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ser bort ifra sex. har dere andre typer fysisk kontakt?
klem, kyss, holde hånd, stryke hverandre etc.

Ja, vi har alt det. Jeg elsker å ligge i armkroken hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke forelsket lenger, du ser på han som en venn. Du er glad i han, men du har ikke romantiske følelser. Jeg opplevde det samme med eks-kjæreresten min. Har du ikke lyst på han bør dete lyse noen stoooore røde flagg. 

Anonymkode: 1e24a...10f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke forelsket lenger, du ser på han som en venn. Du er glad i han, men du har ikke romantiske følelser. Jeg opplevde det samme med eks-kjæreresten min. Har du ikke lyst på han bør dete lyse noen stoooore røde flagg. 

Anonymkode: 1e24a...10f

Ja, det er jo akkurat det det gjør nå... Vi er bestevenner som bor sammen. Men, hvor lett skal man egentlig gi opp da? Det er jo ikke såå lett å finne den perfekte heller, liksom. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo akkurat det det gjør nå... Vi er bestevenner som bor sammen. Men, hvor lett skal man egentlig gi opp da? Det er jo ikke såå lett å finne den perfekte heller, liksom. 

 

Snakk med han om det, se om det er ting dere kan gjøre for å piffe opp litt. Du trenger ikke å si rett ut at du rett og slett ikke har lyst på han lenger, men at noe må gjøres. Fungerer ikke det bør dere nok gjøre det slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med han om det, se om det er ting dere kan gjøre for å piffe opp litt. Du trenger ikke å si rett ut at du rett og slett ikke har lyst på han lenger, men at noe må gjøres. Fungerer ikke det bør dere nok gjøre det slutt.

Jeg har nylig prøvd å få piffet det opp litt, men det var liten respons hos han på den meldingen. Det siste året har jeg vært interesserte og tiltrukket av andre menn, og har hatt lyst til å være utro bare for å være med noen jeg virkelig har tent på. Veldig dumt, jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere er for mye sammen. Kanskje burde dete ta en lang ferie fra hverandre? Gi hverandre sjans til å savne den andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere er for mye sammen. Kanskje burde dete ta en lang ferie fra hverandre? Gi hverandre sjans til å savne den andre?

Spørs hvordan samboeren ville reagert på det. Senest i dag fikk jeg melding fra han om at han savnet meg, da han var på jobb. Der og da følte jeg meg heller likegyldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo akkurat det det gjør nå... Vi er bestevenner som bor sammen. Men, hvor lett skal man egentlig gi opp da? Det er jo ikke såå lett å finne den perfekte heller, liksom. 

 

Om du ikke har lyst på han, tror jeg ikke så mye kan gjøres. Hvorfor jobbe for noe som ikke er der? Du kan ikke TVINGE deg til å få følelser. Og han er ikke perfekt for deg. Og det er også dårlig gjort mot kjæresten din - han kaster bort tiden sin på noen som ikke elsker han like høyt som han. Prøv å dra en helgetur med noen venner uten han - kjenn på om du savner han, føler du deg singel mens du er ute på byen eller lignende? Hvordan ville livet ditt vært uten han? Og en kjæreste du ikke vil ha sex med, er ikke lenger kjæresten din. Det er det et forhold går ut på ;)

Anonymkode: 1e24a...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det akkurat likt med eksen.
Vi snakket sammen, men etter noen måneder gav jeg opp. Jeg innså at jeg kunne ikke bo sammen med min bestevenn, som faktisk skulle være kjæresten min. Jeg gjorde det både for meg selv og for hans del. Han fortjente å finne noen som hadde lyst på han. Aldri sett meg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å gå til en sexolog /samlivsterapeut sammen for å nøste opp litt. En slik person vil neppe si hva som er riktig for deg å gjøre men helker hjelpe Deg eller dere å finne ut selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det akkurat likt med eksen.
Vi snakket sammen, men etter noen måneder gav jeg opp. Jeg innså at jeg kunne ikke bo sammen med min bestevenn, som faktisk skulle være kjæresten min. Jeg gjorde det både for meg selv og for hans del. Han fortjente å finne noen som hadde lyst på han. Aldri sett meg tilbake.

Ja! Så enig. 

Anonymkode: 1e24a...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du bør kommunisere dette til samboeren din. Hvorvidt du ønsker å være sammen med en person som du ikke har lyst på, er bare halve regnestykket. Den andre halvdelen er hvorvidt han ønsker å være sammen med en person som ikke har lyst på ham.

Anonymkode: 2a2a4...5d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en tilsynelatende VELDIG vanlig greie...  Forelskelsen har lagt seg, og byttebehovet har meldt seg....

Tror det er så enkelt som at mange mennesker enkelt og greit ikke er skapt for å ha livslange sexuelle forhold, og alltid vil ha "mer" eller noe "nytt og spennende"...

"Hvor viktig er sex og tiltrekning i et fohold? " 

Det er det bare du som kan og partneren din som kan svaret på, men personlig så vil jeg si -essensielt...

Forøvrig enig innlegget over "Hvorvidt du ønsker å være sammen med en person som du ikke har lyst på, er bare halve regnestykket"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sex er oppskrytt. Seriøst. Det jeg ønsket meg var et barn, å føde baby. Derfor simulerte jeg fødsel fordi jeg ikke ble gravid. Forbanna helvetes trollkjerringer hele sv. Parasitter og snyltedyr. Og de skal styre absolutt alt. Heksefaener. Ser.

Anonymkode: 4bcb7...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...