Gå til innhold

Liam, Noah eller Nathaniel?


Ninetales

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis tanken din er å finne et spesielt og uvanlig navn så bør du styre unna alle disse navnene. Jeg kjenner til flere med alle disse navnene, bare på mini sin avdeling er det to Liam og en Nathaniel. Av totalt 7 gutter sier det sitt. 

Hvis vi ser bort fra at disse navnene nå er ganske vanlige så synes jeg Noah er helt greit. De andre to liker jeg ikke. 

Hvis du vil ha noe som er uvanlig så gå et par generasjoner tilbake, mange av navnene som var populære på 80-tallet feks er jo helt ute nå. Vi ga vår datter et navn som "herjet" på topp 10 listen på 80 tallet, men som nå er uvanlig. For vår del er det kjekt med et vanlig navn, men som er uvanlig for hennes generasjon

Anonymkode: 67879...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, mange kjipe tilbakemeldinger - syntes alle tre navn var veldig fine!

herremin da. Må da være lov å tøyse litt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke valgt noen av dem (blir litt for harry for min smak), men om jeg måtte tatt ett, hadde det blitt Noah. 

Anonymkode: c1003...d5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare drit i disse sure kjerringene, er alltid noen sånne som skal trykke ned andre og mener de er bedre selv. Ingen er trash ( søppel pga navn, sykt!) 

 

Anonymkode: 127e6...51d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herremin da. Må da være lov å tøyse litt.

Joda, for all del.

Men det er kjipt å få ørten stk som gjør narr av faktisk fine navn som en tenker bruke til ungen sin..

 (Nei, jeg er ikke gravid, ingen planer om barn og har ikke noe spesielt forhold til de navnene)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, for all del.

Men det er kjipt å få ørten stk som gjør narr av faktisk fine navn som en tenker bruke til ungen sin..

 (Nei, jeg er ikke gravid, ingen planer om barn og har ikke noe spesielt forhold til de navnene)

Tydeligvis er det ørten stk som synes det faktisk ikke er noen fine navn.

Anonymkode: 18fb0...e33

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de tre synes jeg Liam er finest,men det er jo kortversjon av William,som jeg synes er enda finere og litt mer passende her i Norge.Noah og Nathaniel liker jeg ikke så godt.Noah blir for barnslig på en voksen mann,og Nathaniel er veldig feminint.

Anonymkode: 00c21...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de tre synes jeg Liam er finest,men det er jo kortversjon av William,som jeg synes er enda finere og litt mer passende her i Norge.Noah og Nathaniel liker jeg ikke så godt.Noah blir for barnslig på en voksen mann,og Nathaniel er veldig feminint.

Anonymkode: 00c21...7d5

Liam da tenker jeg på det bandet Oasis og  Nathaniel tenker jeg på Sagaen om Isfolket og Noah tenker jeg på den bibel historien. Aller mest tenker jeg de navna passer fint hvis man bodde i England eller et engelsk talende navn, og er og så enig med resten av folka..

Anonymkode: 18fb0...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis er det ørten stk som synes det faktisk ikke er noen fine navn.

Anonymkode: 18fb0...e33

Ja, og det er lov det. Jeg synes de var fine. Jeg sa det. Og nevnte samtidig at jeg syntes det var kjipe tilbakemeldinger. Lov det og vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ingen av navnene. Gir assosiasjoner til unge mødre og alt det der. Men du må jo velge det navnet du synes er finest. Hva vi på KG mener betyr ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ingen av navnene var pene. Jeg liker solide norske navn. Hva med Magnus, Sivert, Torstein, Jostein, Øystein, Ivar, Lars, Ola, Jørn, Håkon, Amund, Bjørn, Bjørnar, Tor, Olav, Arne, Tobias, Iver, Eirik, Jørgen, Eivind, Øyvind, Marius, Mathias? 

Anonymkode: e90e9...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes virkelig folk at disse navnene er harry??? Ikke hør på folk her inne!!! Det er maaange som synes at de navnene her er kjempe fine! Ikke hør på disse sure kjerringene

Anonymkode: 4422d...c34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes virkelig folk at disse navnene er harry??? Ikke hør på folk her inne!!! Det er maaange som synes at de navnene her er kjempe fine! Ikke hør på disse sure kjerringene

Anonymkode: 4422d...c34

Jeg synes de er lite pene og litt "klissete". De mangler de solide og rotnorske kvalitetene jeg foretrekker. Hvorfor gjør det meg til en "sur kjerring"? Synes du alle navn er like fine, du kanskje?

Anonymkode: e90e9...c24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes Brage er et fint, og ikke minst norskt navn, som passer en norsk unge (og etter hvert voksen mann).

Disse fjonge "nynavnene" blir bare upassende både å uttale og vanskelig for barnet og andre barn å lære seg. Ikke er det særlig originalt eller eget heller ettersom trenden tydeligvis er å utklasse de andre mødrene i denne og forrige generasjon med antall unødvendige h'er, stavelser og latterlige navn.

Anonymkode: a2c68...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...