Gå til innhold

Liam, Noah eller Nathaniel?


Ninetales

Anbefalte innlegg

Dette blir nok siste gang jeg oppretter et innlegg her inne. Spurte kun om hvilket navn som er finest av Noah, Nathaniel og Liam og får en del usaklige svar som ikke er relatert til emnet i det hele tatt. Norge i et nøtteskall dette. Setter pris på de hjelpsomme kommentarene, men de andre må seriøst få seg en hobby annet enn å prøve å være tastatur-tøff på nett :-) Snakkes! 

Endret av Ninetales
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stygge. Høres ut som noe en tenåringsmor ville kalt ungen sin

Liam om Noah ligger begge på topp 15 over mest brukte navn i Norge, så er nok flere enn tenåringsmødre som velger de navna til barna sine. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri valgt så stygge navn til mine barn

 

Just saying...

Anonymkode: 1b35b...06b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noah er fint (jeg er ikke tenåringsmor, men godt voksen).

Anonymkode: 06fc1...eb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri valgt så stygge navn til mine barn

 

Just saying...

Anonymkode: 1b35b...06b

Hvilke navn foreslår du da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nathaniel og Noah er pene navn. Liam høres bare rart ut

Anonymkode: f069f...45c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass sær at jeg synes Noa er et fint navn til både jenter og gutter :fnise:

Anonymkode: 815e2...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at alle tre navnene er "motenavn". Omtrent alle kaller barns sine dette om dagen. Men av de tre så syns jeg Noah er finest :) 

Anonymkode: 4078f...574

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke, men jeg vil ha et internasjonalt navn ettersom jeg muligens flytter til utlandet i fremtiden. 

Jeg er såpass sær at jeg synes Noa er et fint navn til både jenter og gutter :fnise:

Anonymkode: 815e2...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha et spesielt navn, så velger du ingen av de navnene! :) Gutten vil nok ha mange venner og bekjente med akkurat samme navn som han selv, hvis dere kaller ham for ett av disse tre.. Ikke noe galt i det altså, men du skriver jo selv at du vil unngå akkurat dette! Du er heller ikke teit som egentlig ønsker å styre unna topplistenavn, det er vanlig å tenke sånn :) Jeg kommer ikke til å gi mine barn navn fra topplista uansett hvor fine de måtte være ;) Men av de tre, så liker jeg klart Noah best. Synes det er et veldig fint navn.

Anonymkode: a93a2...6b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler at alle tre navnene er "motenavn". Omtrent alle kaller barns sine dette om dagen. Men av de tre så syns jeg Noah er finest :) 

Anonymkode: 4078f...574

Takk for svar :-) Ja, er egentlig litt enig, men jeg finner ingen andre navn som jeg liker... Kom gjerne med forslag :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Nathaniel,  fordi sønnen min på 6 år heter det. Jeg var 25 år da han ble født. Føler ikke jeg var så ung :)

Anonymkode: 127e6...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er motenavn. Liam og Nathaniel er typiske amerikanske navn som flust av unge mødre har hentet inn. Når jeg mener unge mødre sikter jeg ikke nødvendigvis til tenåringsmødre (selv om det forekommer i størst grad for disse), men generelt den yngre generasjonen. Noah er et tradisjonelt, bibelsk navn, men det har blitt en trend. 

Selv ville jeg nok ha styrt litt unna topplistene, men samtidig heller ikke valgt et helt ekstraordinært navn. 

Anonymkode: f3612...1e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle tre oppfatter jeg som veldig "trendy" navn, og at mange velger navnene eller navn som ligner. 

- Liam: Jeg synes det er et veldig rart navn på norsk. Jeg er faktisk også usikker på hvordan jeg uttaler det. Og det er jeg sikkert ikke alene om. 

- Noah: Det beste av disse tre, synes jeg. Kort, enkelt å uttale. Minus fordi det er et navn som velges av veldig mange nå. 

- Nathaniel: Pent, men jeg synes navnet er for langt. Og på norsk er det vanskelig å finne en "kortversjon". Natt? Natta? Et så langt navn krever at man kan finne et kallenavn/kortversjon som fungerer (på norsk, vel og merke)

Anonymkode: 65548...745

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har slitt såå med å finne navn til prinsen i magen, men nå har vi rundet det ned til 3 alternativer. Jeg har alltid villet hatt et spesielt navn, og ikke at gutten min skal hete det samme som 4 andre i klassen. Er vell egentlig derfor jeg lener mer mot Nathaniel enn de to andre, men barnefar er ikke helt med på Nathaniel. Jeg liker Liam og Noah veldig godt, men det plager meg at de ligger så høyt oppe på topplisten. Er jeg bare teit som tenker på dette eller, hva syns dere? Hvilket navn syns dere er finest?

Er du av kongelig byrd?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er du?

Liam og Nathaniel er såå fint! Og jeg kjenner vertfall ingen som heter Nathaniel

Jeg kjenner heller ingen som heter Liam eller Nathaniel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...