Gå til innhold

Hva hadde du tenkt dersom noen vant på flaxloddet du kjøpte til dem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja? La oss si at de vant 1 million kroner. Hva hadde du tenkt da? Hadde du blitt sur, glad, bitter, sjalu, sint på degselv osv?

Jeg unnder andre bra ting, men personlig gir jeg ALDRI flaxlodd til andre i gaver, fordi jeg vet at jeg hadde blitt utrolig bitter.

 

eller hva med motsatt? Hvis du vant 1 million på et flaxlodd du fikk av feks. venn? hadde du delt? Spandert noe? tatt alt selv??

Kjør debatt :ph34r:

Anonymkode: f5dbe...0ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blitt glade på deres vegne, jeg mener, jeg hadde jo ikke kjøpt flaxlodd til noen med mindre en eventuell gevinst var ment som en gave til dem. Jeg hadde ikke forventet å få noe av de pengene, og ville heller ikke ha spandert på min giver, hvis jeg var den som vant noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært bitter på meg selv, det skal jeg ærlig innrømme. Og sjalu.

 

Hadde jeg vunnet, ville jeg holdt kjeft om det. Ville brukt alt til å betale ned huslån med.

Anonymkode: b2ae5...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Har aldri tenkt over den problemstillingen. Hadde jeg gitt flaxlodd, og de vant en betydelig sum, hadde jeg hoppet sammen med dem i glede. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok ikke gjort meg så mye. Som det nevnes over her hadde jeg jo ikke kjøpt Flax-loddet om jeg ikke skulle gitt det bort i gave, så alternativet er ikke at jeg hadde vunnet, bare at en jeg ikke kjenner hadde vunnet i stedet. Mulig jeg hadde blitt mer bitter hvis jeg kjøpte et til meg selv samtidig, men det gjør jeg ikke.

Jeg tror jeg hadde gitt bort noe av det til gavegiveren hvis det var jeg som vant stort, så lenge det var en person jeg hadde et slags forhold til. Ikke en stor andel, men nok til at det ble stor glede hos den som kjøpte loddet også. Kanskje 5 %? 10? Det er det nok en god del som ville gjort, i en blanding av ekstase over pengene og frykt for den bitterheten du nevner. Men man har ikke moralsk rett på en krone, så det bestemmer vinneren selv.

Anonymkode: a3665...43f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg bringer visst hell" og vært positiv resten av dagen 

Anonymkode: bc3ac...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usikker på hvordan jeg ville reagert hvis jeg ga bort et vinnerlodd, men hadde jeg fått et vinnerlodd ville jeg nok kjøpt noe de ønsker seg/tatt de med på ferie, alt ettersom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? La oss si at de vant 1 million kroner. Hva hadde du tenkt da? Hadde du blitt sur, glad, bitter, sjalu, sint på degselv osv?

Jeg unnder andre bra ting, men personlig gir jeg ALDRI flaxlodd til andre i gaver, fordi jeg vet at jeg hadde blitt utrolig bitter.

 

eller hva med motsatt? Hvis du vant 1 million på et flaxlodd du fikk av feks. venn? hadde du delt? Spandert noe? tatt alt selv??

Kjør debatt :ph34r:

Anonymkode: f5dbe...0ab

Det finnes 2 typer mennesker her i denne verden. 

1. De som lar seg inspirere av andre og får motivasjon til å klarte stigen mot success selv. 

2. De som bare blir bitre og sjalu på alle andre istendenfor å la seg inspirere. 

Det er et ordtak som heter at hvis du henger med 9 rike personer så blir du den tiende rike selv.
Henger du derimot med 9 fattige så blir du den tiende fattige. 

Mye sant i det....de fleste tilhører nok sistnevnte kategori. Selv om man aldri så mye skulle ønske at man 
var en heltt spesielt menneske som skilte seg positivt utfra mengden ;) 

 

Anonymkode: 8e7fb...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir heller ikke flaxlodd i gave nettopp av den grunn. Jeg vet ikke om noen i min omgangskrets som har like dårlig råd som meg, de fleste sitter med minimum 100 mer i året. Så hvis noen jeg kjøpte lodd til hadde vunnet hadde jeg antakelig brutt sammen i gråt og følt at jeg var verdens dummeste. Og jeg hadde blitt sint, bitter, sjalu og alle de tingene man helst ikke vil innrømme. Men det er sannheten. Jeg hadde trengt de pengene så veldig mye mer enn de jeg kjenner. Så dessverre, ærlighet er ikke alltid det beste å høre, men slik er det. 

Anonymkode: 8469a...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har så uflax selv så ville jeg nok taklet det dårlig om jeg ga bort et vinnerlodd. Derfor gir jeg aldri bort Flax lodd...

Anonymkode: 85541...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes 2 typer mennesker her i denne verden. 

1. De som lar seg inspirere av andre og får motivasjon til å klarte stigen mot success selv.

Å "klarte stigen mot suksess" krever hardt og målrettet arbeid. Å vinne i flax krever bare flaks. Dårlig sammenligning.

Anonymkode: 84d49...dad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...