Gå til innhold

Her skyter de vestlig støttede rebellene (IS) ned pilotene som hopper ut i fallskjerm


FreeLife

Anbefalte innlegg

– Jeg tror at dette peker mot det pågående problemet med den russiske operasjonen der de oppholder seg tett på den tyrkiske grensen og går etter den moderate opposisjonen som blir støttet av flere land"

Den moderate opposisjonen som roper "ALLAHU AKHBAR" mens de henretter forsvarsløse mennesker...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

opprørere er ikke ensbetydende med IS.

Det stemmer, det. Blant opprørerne har du jo også fredelige godgutter som Al-Qaida.

Det er ikke IS alt som slakter i Allahs navn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, det. Blant opprørerne har du jo også fredelige godgutter som Al-Qaida.

Det er ikke IS alt som slakter i Allahs navn.

Siden du tok deg bryet å quote meg, hva med å gi oss et litt mer utfyllende svar enn å bare skrive "Al-Qaida"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS.

 

Det du ikke nevner er at Russland har bombet Turkmenerene i dette området i flere uker, kun for å hjelpe Hizbollah, Iran og soldatene til Assad. Selv nøytrale obervatører sier alle sammen at det ikke finnes IS i dette området. Russland dreper hvem som helst som er i mot diktatoren i Syria. Selvsagt er det feil å skyte på noen som henger i fallskjerm men tipper de er ganske hevn lystne etter at russiske fly med glede bomber deres landsbyer.

SÅ kan Russland krangle så mye de vil med disse og Tyrkia, men de kommer aldri til å greie å stande IS eller skape noe som ligner på fred i Syria uten Tyrkia på laget.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/syria/folkegruppen-tyrkia-og-russland-krangler-om-vi-er-omringet-av-fiender/a/23568221/

Anonymkode: 9260a...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du tok deg bryet å quote meg, hva med å gi oss et litt mer utfyllende svar enn å bare skrive "Al-Qaida"

Jeg har gitt deg et utfyllende svar. Opprørerne består av hardbarkede islamister. Terrorister og onde jævler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den moderate opposisjonen som roper "ALLAHU AKHBAR" mens de henretter forsvarsløse mennesker...

Jada, de er islamister, og de roper allahu akhbar mens de koser seg og henretter littt,

men de er våre venner, via Tyrkia, USA og Nato, pga av sitt politisk korrekte vennskap klassifiseres de som de gode, og kalles "opposisjonelle" eller "moderate" i stedet for terrorister.

Disse opposisjonelle kjemper nemlig mot verdens ondskap (jfr. ondskapsdefinisjonen- de som tillater Russiske krigsskip å bruke deres havner er onde, ergo er Assad ond, og de som kriger mot han er på de gode sin side).

Personlig har jeg ikke sansen for terroristene sin kamp for det gode (USAs interesser), og mener rett og slett at vi bør ut av Nato, og heller lage en nordeuropeisk forsvarsallianse, f.eks. med Skandinavia , Tyskland og kanskje ett par land til. Nato stiller seg bak Allahu Akhbar-regimet Tyrkia, og jeg støtter ikke Tyrkia sin rett til å bombe kurdere i Syria og Irak, ergo vil jeg heller ikke stille meg bak Nato, siden Tyrkias bombing er natobombing. At Nato opptrer som ett islamistisk verktøy, og også denne hele tiden aggressive holdningen mot Russland liker jeg ikke. Jeg vil bygge vennskap mot øst, men hva slags vennskap får du med folk som du hele tiden presser kniven mot strupen til? De vil kanskje bli forsiktige og underdanige, men de blir ikke ekte, gode venner innerst i hjertet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS.

 

Det du ikke nevner er at Russland har bombet Turkmenerene i dette området i flere uker, kun for å hjelpe Hizbollah, Iran og soldatene til Assad. Selv nøytrale obervatører sier alle sammen at det ikke finnes IS i dette området. Russland dreper hvem som helst som er i mot diktatoren i Syria. Selvsagt er det feil å skyte på noen som henger i fallskjerm men tipper de er ganske hevn lystne etter at russiske fly med glede bomber deres landsbyer.

SÅ kan Russland krangle så mye de vil med disse og Tyrkia, men de kommer aldri til å greie å stande IS eller skape noe som ligner på fred i Syria uten Tyrkia på laget.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/syria/folkegruppen-tyrkia-og-russland-krangler-om-vi-er-omringet-av-fiender/a/23568221/

Anonymkode: 9260a...3c3

De turkmenske opprørsgruppene i området samarbeider med al-Nusra, som befinner seg i området. De har også angrepet kurdiske YPG-stillinger. Det er viktig at syriske regjeringsstyrker og YPG sikrer kontrollen over de 98 kilometerne av grenseområdene som nå er kontrollert av opprørsstyrker for å forhindre at våpen og fremmedkrigere strømmer over fra tyrkisk side. Tyrkia er først og fremst opptatt av å forhindre etableringen av en kurdisk stat i Syria og dernest å fjerne Assad. IS, som både sloss mot kurdere og Assad, er derfor nyttige for Tyrkia og dette er grunnen til at den tyrkiske regjeringen ikke gjør noe for å fjerne dem. 

Endret av Pterinochilus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To svensker som kriget for de moderate opposisjonelle FSA og Al Nusra blir nå straffeforfulgt i Sverige for å ha deltatt i henrettelser.  Selv om de har kjempet på den gode siden mot de onde, så blir de faktisk forfulgt av Sverige! Hva er dette for noe? Har ikke Sverige full respekt for USA sine venner?

Selv tror jeg at FSA og Al Nusra ikke er så gode og fine som USA vil ha oss til å tro, og er ganske sikker på at helvetet blir mer helvete i Syria dersom disse, USA, Tyrkia og andre bander klarer knuse Syria/Assad

http://www.dagbladet.no/2015/11/27/nyheter/utenriks/terror/syria/al-qaida/42140456/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To svensker som kriget for de moderate opposisjonelle FSA og Al Nusra blir nå straffeforfulgt i Sverige for å ha deltatt i henrettelser.  Selv om de har kjempet på den gode siden mot de onde, så blir de faktisk forfulgt av Sverige! Hva er dette for noe? Har ikke Sverige full respekt for USA sine venner?

Selv tror jeg at FSA og Al Nusra ikke er så gode og fine som USA vil ha oss til å tro, og er ganske sikker på at helvetet blir mer helvete i Syria dersom disse, USA, Tyrkia og andre bander klarer knuse Syria/Assad

http://www.dagbladet.no/2015/11/27/nyheter/utenriks/terror/syria/al-qaida/42140456/

Det finnes sikkert noen i her i Norge også som har kriget på terroristenes side og begått grusomme drap og overgrep i Syria. Det er ikke usannsynlig at mennesker som er like farlige som Anders Behring Breivik går fritt rundt her i Norge. 

Det er ikke bare IS som begår slike grusomheter i Syria. Det finnes mange slike grupper med ulike navn. Al-Nusra holder vel til i det området dette flyet ble skutt ned? 

Anonymkode: 8e612...479

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS.

 

Det du ikke nevner er at Russland har bombet Turkmenerene i dette området i flere uker, kun for å hjelpe Hizbollah, Iran og soldatene til Assad. Selv nøytrale obervatører sier alle sammen at det ikke finnes IS i dette området. Russland dreper hvem som helst som er i mot diktatoren i Syria. Selvsagt er det feil å skyte på noen som henger i fallskjerm men tipper de er ganske hevn lystne etter at russiske fly med glede bomber deres landsbyer.

SÅ kan Russland krangle så mye de vil med disse og Tyrkia, men de kommer aldri til å greie å stande IS eller skape noe som ligner på fred i Syria uten Tyrkia på laget.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/syria/folkegruppen-tyrkia-og-russland-krangler-om-vi-er-omringet-av-fiender/a/23568221/

Anonymkode: 9260a...3c3

Jeg tror dessverre du har rett, og det er på høy tid å legge press på Tyrkia, USA , Nato og vår egen regjering for å stoppe terroristene og vestens støtte til disse (inkludert de moderate og de opposisjonelle) før Syria blir en rykende askehaug uten eget statsapparat der islamister løper rundt med kniver og automatvåpen og herjer etter gledens lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte folk disse rebellene..

 

Snart er rebell festen over ....er ikke lenge igjen til det blir en samhandlet vestlig bakke invasjon.
Noe som absolutt må til men er nok ikke noe som skjer før i 2016.

Får de skyte på moderne stridsvogner og masse annet nytt og spennende. 

Anonymkode: cf151...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart er rebell festen over ....er ikke lenge igjen til det blir en samhandlet vestlig bakke invasjon.Noe som absolutt må til men er nok ikke noe som skjer før i 2016.

Får de skyte på moderne stridsvogner og masse annet nytt og spennende. 

Anonymkode: cf151...73f

Jeg tror ikke det.

Husk at islamistene står i ledtog med USA og Tyrkia. Vi går ikke til krig mot våre egne. Det er disse islamistene som jobber for oss for å knuse Assad sin stat og slik hindre at Russland kan legge til kai med sine militærskip i en Middelhavshavn.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det ulogisk at vi straffeforfølger våre egne frigjøringshelter som kommer hjem mer eller mindre skadet etter å ha sloss for USA gjennom Al Nusra.

Vet dere om Profetens Ummah står på CIA sin lønningsliste?

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det.

Husk at islamistene står i ledtog med USA og Tyrkia. Vi går ikke til krig mot våre egne. Det er disse islamistene som jobber for oss for å knuse Assad sin stat og slik hindre at Russland kan legge til kai med sine militærskip i en Middelhavshavn.

 

Tør du vedde mye på det ? 

Tror du virkelig land som Frankrike, Belgia, Russland, kan ha det på denne måten veldig lenge?
Vi kan ikke ha det slik - NATO deltar allerede på flere nivåer i denne krigen og mer for hver dag som går. 

Europa oversømmes av flyktninger, flere 10talls millioner og dette er bare starten.
Det har jo allerede blitt gitt så sterke signaler som det overhode kan gis, uten å si det rett ut hva som kommer til å skje.

Det blir en opprydning, men som i alle kriger som bombes det intenst for å redusere dem mest mulig for å unngå for mange egne tap. Det blir snart en Normandi invasjon av det - da er festen over for å si det mildt.   

 

 

Anonymkode: cf151...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det ulogisk at vi straffeforfølger våre egne frigjøringshelter som kommer hjem mer eller mindre skadet etter å ha sloss for USA gjennom Al Nusra.

Vet dere om Profetens Ummah står på CIA sin lønningsliste?

Sett for mye konspirasjonsteorier skjønner jeg...nu vel du om det. 

Skal sende deg en priv jeg den dagen det er offisielt og sitere deg på hvor i granskauen på bærtur du er og var.
 

Anonymkode: cf151...73f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tør du vedde mye på det ? 

Tror du virkelig land som Frankrike, Belgia, Russland, kan ha det på denne måten veldig lenge?
Vi kan ikke ha det slik - NATO deltar allerede på flere nivåer i denne krigen og mer for hver dag som går. 

Europa oversømmes av flyktninger, flere 10talls millioner og dette er bare starten.
Det har jo allerede blitt gitt så sterke signaler som det overhode kan gis, uten å si det rett ut hva som kommer til å skje.

Det blir en opprydning, men som i alle kriger som bombes det intenst for å redusere dem mest mulig for å unngå for mange egne tap. Det blir snart en Normandi invasjon av det - da er festen over for å si det mildt.   

 

 

Anonymkode: cf151...73f

Dette er Europas problem, ikke Tyrkias og USAs. Europa har blitt en økonomisk stormakt som er større enn USA liker, så det er fint å få jekket oss ned ett hakk, og Tyrkia er jo en islamistiskledet stat. 

Og hvorfor lar Norge seg lure trill rundt av USA/CIA/Tyrkia? Jeg tror ikke det er korrupte topp-politikere, men derimot er det typisk norsk å være naiv. Vi er så utrolig gjennomført lettlurte.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett for mye konspirasjonsteorier skjønner jeg...nu vel du om det. 

Skal sende deg en priv jeg den dagen det er offisielt og sitere deg på hvor i granskauen på bærtur du er og var.
 

Anonymkode: cf151...73f

Konspirasjonsteori-  vi snakker om konspirasjonsfakta. Det russiske helikopteret som lette etter de nedskutte flyverne ble skutt ned med ett amerikansk rakettvåpen. USA har innrømmet at de trener og bevæpner moderate og opposisjonelle.  Stoltenberg har klaget på at Russland angriper milits som ikke er IS. USA er åpne om at de vil fjerne Assad. Nøyaktig hvem våre islamistiske helter sloss for vet jeg ikke, men disse to svenskene som er tiltalt nå har kjempet for FSA og Al Nusra. Al Nusra er gråsoneterrorister som støttes av Tyrkia og trolig også USA og Nato, mens iallfall svenskene straffeforfølger Al Nusra-terrorister. 

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er ikke Assad regimet noe bedre. Det er de som har drept flest i Syria, trolig over 200.000. Russland ønsker at han fortsetter, men det er naivt å tro at feks sunni muslimene (74% av befolkningen) orker å la seg styre av en diktator som daglig slipper tønne-bomber i hodet på folk.

Filosofien til Assad er jo å være rike og å støtte sin egen relgiøse menighet. Som er en minoritet i landet.

http://www.wsj.com/articles/syrias-alawites-the-people-behind-assad-1435166941

 

Anonymkode: 9260a...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er ikke Assad regimet noe bedre. Det er de som har drept flest i Syria, trolig over 200.000. Russland ønsker at han fortsetter, men det er naivt å tro at feks sunni muslimene (74% av befolkningen) orker å la seg styre av en diktator som daglig slipper tønne-bomber i hodet på folk.

Filosofien til Assad er jo å være rike og å støtte sin egen relgiøse menighet. Som er en minoritet i landet.

http://www.wsj.com/articles/syrias-alawites-the-people-behind-assad-1435166941

 

Anonymkode: 9260a...3c3

Assad har vært Syrias president i 15 år. Før islamistene startet opprøret mot syriske myndigheter i Syria i 2011 var Syria et fredelig land og mitt inntrykk er at de fleste i Syria hadde gode liv. Syria var faktisk et land jeg og familien min vurderte å dra på ferie til. Vi vurderte det som et trygt å dra dit på ferie med små barn. 

Hvis Assad var så ille hvorfor flyktet ikke flere fra Syria før 2011? Og hvorfor savner så mange syrere Syria slik landet var før 2011.

Du må også være klar over at når det oppgis antall sivile drepte, så inngår militante opprørere fra IS, al-Nusra og andre tilsvarende grupper. De defineres som sivile. Drepte syriske regjeringssoldater som kjemper mot disse gruppene inngår ikke i oversikter over sivile tap. Siden de fleste oversikter over drepte i Syria kommer fra organisasjoner som støtter militante opprørsgrupper bør man også være klar over at deres motiv er å fremstille Assad som en som dreper uskyldige sivile. Derfor skal man være forsiktig med å stole blindt på disse kildene. 

Anonymkode: 8e612...479

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...