Gå til innhold

Her skyter de vestlig støttede rebellene (IS) ned pilotene som hopper ut i fallskjerm


FreeLife

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De vestlig-støttede?

Anonymkode: 0b989...21a

Ja, de har vestlige våpen. De ble trent og væpnet av vestlige styrker i kampen mot Assad. Så fort du har glemt? Husker du ikke vesten støttet rebellene (IS) for noen år siden mot "onde" Assad?

Innlegg ryddet for persondebatt

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vestlig-støttede?

Anonymkode: 0b989...21a

Ja, det var disse såkalte "opposisjonelle". I Syria så er ikke opposisjonelle det samme som i Kina, der opposisjonelle med modige ord intellektuelt kjemper for menneskerettigheter. Opposisjonelle I Syria er fundamentalistiske røverbander som koser seg når de kan hogge hodet av folk eller rope Allah Akbar mens de skyter på forulykkede piloter som kommer dalende i fallskjerm. Det er disse opposisjonelle USA har satset militærrådgivere og våpen på for å gi Syriske innbyggere ett liv uten diktatoren Assad.

Obama sin kommentar, jfr VG: "

– Vi får fortsatt detaljer om hva som skjedde. Tyrkia, som alle andre land, har rett til å forsvare sitt territorium og luftrom. Nå er det viktig at russerne og tyrkerne snakker sammen for å finne ut hva som skjedde, sa Obama og fortsatte:

– Jeg tror at dette peker mot det pågående problemet med den russiske operasjonen der de oppholder seg tett på den tyrkiske grensen og går etter den moderate opposisjonen som blir støttet av flere land"

 

Endret av I Grosny
tillegg, Obama sa:
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vedder 5 kroner på at den videoen der er falsk.. I beste fall er videoen ekte og lydsporet kommer fra en helt annen video. Er nok noen skøyere i SIAN eller noe som har hatt det litt gøy her.

Av tre grunner:

1) Hvorfor i alle dager drepe pilotene, ta dem i live og du vil tjene millioner i løsepenger

2) Du ser ingen som skyter på videoen, lyden kan komme fra noe helt annet

3) (litt mer spekulativt) Tror ikke russiske piloter bruker runde falleskjermer da de ikke er styrbare.. det er nok heller noe man bruker til å slippe forsyninger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opprørere er ikke ensbetydende med IS.
se heller denne videoen og les deg litt opp før du sprer rundt med mer feil informasjon.
 

Endret av herremann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vedder 5 kroner på at den videoen der er falsk.. I beste fall er videoen ekte og lydsporet kommer fra en helt annen video. Er nok noen skøyere i SIAN eller noe som har hatt det litt gøy her.

Av tre grunner:

1) Hvorfor i alle dager drepe pilotene, ta dem i live og du vil tjene millioner i løsepenger

2) Du ser ingen som skyter på videoen, lyden kan komme fra noe helt annet

3) (litt mer spekulativt) Tror ikke russiske piloter bruker runde falleskjermer da de ikke er styrbare.. det er nok heller noe man bruker til å slippe forsyninger osv.

1) Fordi skyting er moro, og terroristene er jo også sinna på disse jagerflyverne som faktisk har angrepet dem. Det kan godt tenkes at de hadde mer lyst til å fange dem levende og torturere og henrette dem på en forferderlig måte, samtidig som iveren og skytegleden tok overhånd. Jeg tror ikke Russland ville betalt løsepenger, men heller kommet inn med soldater.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Fordi skyting er moro, og terroristene er jo også sinna på disse jagerflyverne som faktisk har angrepet dem. Det kan godt tenkes at de hadde mer lyst til å fange dem levende og torturere og henrette dem på en forferderlig måte, samtidig som iveren og skytegleden tok overhånd. Jeg tror ikke Russland ville betalt løsepenger, men heller kommet inn med soldater.

Det kan selvfølgelig hende.. men høres ikke veldig sannsynlig ut. Samtidlig vet jeg at jeg kunne ha mikset sammen den videoen der på 10 minutter.. og da ville den sett mye mer overbevisende ut :) Tillater meg å tvile meget sterkt på at den videoen der er ekte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan selvfølgelig hende.. men høres ikke veldig sannsynlig ut. Samtidlig vet jeg at jeg kunne ha mikset sammen den videoen der på 10 minutter.. og da ville den sett mye mer overbevisende ut :) Tillater meg å tvile meget sterkt på at den videoen der er ekte :)

Hva med bildene og videoene av flygeren som ligger død med dansende og pekende IS-soldater/moderate rebeller rundt da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med bildene og videoene av flygeren som ligger død med dansende og pekende IS-soldater/moderate rebeller rundt da?

Den har jeg ikke sett, men det ville i det minste krevd litt mer innsats å fake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vedder 5 kroner på at den videoen der er falsk.. I beste fall er videoen ekte og lydsporet kommer fra en helt annen video. Er nok noen skøyere i SIAN eller noe som har hatt det litt gøy her.

Av tre grunner:

1) Hvorfor i alle dager drepe pilotene, ta dem i live og du vil tjene millioner i løsepenger

2) Du ser ingen som skyter på videoen, lyden kan komme fra noe helt annet

3) (litt mer spekulativt) Tror ikke russiske piloter bruker runde falleskjermer da de ikke er styrbare.. det er nok heller noe man bruker til å slippe forsyninger osv.

Hvorfor skulle noen forfalske dette? Russland betaler ikke løsepenger, noe alle vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vedder 5 kroner på at den videoen der er falsk.. I beste fall er videoen ekte og lydsporet kommer fra en helt annen video. Er nok noen skøyere i SIAN eller noe som har hatt det litt gøy her.

Av tre grunner:

1) Hvorfor i alle dager drepe pilotene, ta dem i live og du vil tjene millioner i løsepenger

2) Du ser ingen som skyter på videoen, lyden kan komme fra noe helt annet

3) (litt mer spekulativt) Tror ikke russiske piloter bruker runde falleskjermer da de ikke er styrbare.. det er nok heller noe man bruker til å slippe forsyninger osv.

Tviler på at SIAN ville fått videoen sin vist på CNN.

Runde fallskjermer i militæret er veldig vanlig. Det gjelder selvfølgelig også de pilotene bruker når de skyter seg ut. De fallskjermene du sikkert tenker på er mest brukt til sportsformål.

 

Har du noen gang sett "sportsfallskjermer" i bruk når det skjer en ulykke på en flyoppvisning, og piloten skyter seg ut? Nei. De er av den runde typen, alle som en.

Anonymkode: 3dbe1...18b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg ikke sett, men det ville i det minste krevd litt mer innsats å fake. 

Fornøyd nå?

Selv vanlig mainstream media annerkjenner at pilotene er drept av IS/moderate opprørere :)

Eller har de laget en dritbra fake dukke av en russisk flyger? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan selvfølgelig hende.. men høres ikke veldig sannsynlig ut. Samtidlig vet jeg at jeg kunne ha mikset sammen den videoen der på 10 minutter.. og da ville den sett mye mer overbevisende ut :) Tillater meg å tvile meget sterkt på at den videoen der er ekte :)

Du tok feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...