Gå til innhold

Føler meg fullstendig mislykket som mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg håper noen kan fortelle meg at ting blir bedre.  Jeg føler jeg ikke har noe igjen å gi. 

 

Jeg har to barn. En på 2 og en på snart 1. Livet som ettbarnsmor var greit. Kjente allerede da på følelsen av frustrasjon over de små tingene. Som spisingen hans. Den var nesten fraværende helt til han begynte i barnehagen. Så nå går det fint. 

Da vi ventet nr. 2 var det overraskende, men en god nyhet. Svangerskapet gikk fort og fødselen var enkel. Men tiden flyr for fort. Og det går opp for med gradvis at jeg er en helt elendig mamma. Jeg føler jeg ikke klarer å følge minstemann opp godt nok. Han er 11 mnd. Leste nettopp at de nå skal klare å si sine første ord, peke på nese osv.... Jeg har ikke en gang fått summet meg etter fødselen føler jeg. Og jeg har ikke lært han å si noe... Som broren sin, spiser han også lite. To biter av noe, og så vil han ikke ha mer. Han liker best melken sin. 

 

Jeg stresser (innvendig) fra morgen til kveld og føler at jeg ikke har tid til noe. Verken stelle meg, spise et ordentlig måltid, puste...

 

Motorisk er han kjempe flink og det er like før han går, men jeg føler jeg svikter som mor... Noe helt vanvittig. 

 

Er det noen..... I hvert fall èn person som har/har hatt det sånn??

 

jeg gleder meg til han begynner i barnehage og i hvert fall kan lære og oppleve ting jeg tydligvis ikke kan gi han...

fullstendig udugelig.....

Anonymkode: 018ee...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelper far til her overhodet? Det er ikke bare mors jobb å oppdra barn. 

Anonymkode: f471c...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, far er her også, men på jobb fra 07:00  og kommee hjem fra 17 og ut. Kommer an på om han må jobbe over eller ikke. 

 

Ja, overskudd hadde vært fint. Men det tror jeg ikke at jeg får før de er eldre. Hehe 

Anonymkode: 018ee...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 11 mnd, at han ikke kan noen ord er helt normalt :) min er 12 mnd og sier så vidt mamma. Ikke stress med det, du gjør sikkert det beste du kan, og som regel er det godt nok. 

Du har to små og tette, det er jo en kjempeutfordring i seg selv. Synes du er tøff jeg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alt alt for tidlig å stresse med språket når han er 11 mnd. Prøv å ikke bekymre deg.

Anonymkode: c33a4...732

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk to barn tett etter hverandre og de var så forskjellige. Barn utvikler seg forskjellig og sånn skal det være.

eldste min var til tider vanskelig i matveien, men hun lever den dag i dag (20 år) 😊

bare ro deg ned du og gjør det du kan, høres iallefall ikke ut som du er noen dårlig mamma 😊

Anonymkode: ffb05...11e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du huske på at barn utvikler seg helt forskjellig, du er ikke en dårlig mor fordi barnet ditt ikke bruker ord...

Det er fort gjort å sammenligne og se på hva andre barn presterer, men når alt kommer til alt vil det ikke kunne sammenlignes.

 

Vi vil alle føle oss som dårlige mødre med jevne mellomrom, men det er fordi vi bryr oss, og det er en av de viktigste pekepinnene på at vi er gode mødre. :)

Anonymkode: a2ce1...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du er så stresset på dette sier meg at du er en helt normal mamma og så absolutt ikke mislykket på noen måte! Det å være småbarnsmor er vanskelig for de fleste, alle kjenner på ett eller annet de ikke syns de er flinke nok til. Riktignok er ikke alle så flinke å innrømme det hverken for seg selv eller andre, men jeg tror det å tvile på seg selv som forelder av og til er noe alle gjør. 

Så er det den greien da at alle barn og foreldre er ulike, noen er raske til å gå, noen prater, noen sover, noen sover ikke, prater ikke, går ikke før senere - det er umulig å si om utviklingen er slik eller sånn og det irriterer meg litt som mor til store unger at dette presset på å passe inn i "normalkurven" starter idet de fødes. Det er liksom starten på at barn (og voksne) skal passe inn i A4 rammen.. Ikke rart man blir stresset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS,

Sjekk om du får plass på noe som heter trygghets sirkelen / COS kurs. Det er flere steder man kan få deltatt på kurset. Det er et flott kurs som gir mye RO til en sliten mor og far da vi får øyene opp for hvordan VI kan fokusere på hvordan man best kan være forelder. Du og din partner er de viktigste i dine barns liv. 

Det er ikke så mye som skal til for å få i gang språk og samvær. Feks, sett av ti min hver dag til kos. Sitt å tegne sammen alle tre og lek. 

Hva med å ansette hushjelp? Noen som kan ta seg av vasking slik at du slipper det?

Anonymkode: 428ef...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...