Gå til innhold

Om å forstå seg på HWMonitor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skypet med "datakameraten" min i går. Greia var at batteriet på min ganske nye maskin allerede virker utslitt - den går tom så fort. Han sa jeg skulle installere "HWMonitor" og sjekke batteriet. Det gjorde jeg. Dataen stå på i hvilemodus i natt og programmet ble aldri lukket. Nå ser jeg en voldsom temperatur- og spenningsforskjell i de dataene som er registrert. Hvordan tolker jeg dette? Er ikke det et litt vanvittig spenn? Dessuten: PCen er kjøpt i februar 2014 - er ikke 16% kapasitetstap på batteriet ganske mye?

HWMonitor.png

Anonymkode: 8fdf4...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg synes også at en maks temperatur på 90 er litt i overkanten.

Har du noen gang rengjort laptopen din for støv?

På min stasjonær så har jeg en maks på ca 60 grader men så har min en ekstra kjøler så det kan kanskje ikke sammenlignes.

 

Ikke at jeg har noe spesielt peiling men 16% hørtes ikke så mye ut når du kjøpte den i 2014. Men nå vet jeg heller ikke hvor mye du har brukt an i den perioden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding! :) Er det samme type prosessor som kommer opp i 60 grader? Jeg tror det er en i5 i min bærbare maskin.

Hvordan rengjør jeg PCen? Bare ta støvsuger på luftegitterne når den er avslått?

Anonymkode: 8fdf4...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en i7 men føler at det ikke kan sammenlignen. Laptop vs stasjonær ventilasjon/kjøling så vil nok stasjonær alltid ha en bedre kjøling.

Hvis du stikker innom Youtube og skrive noe alà "<pc navn> clean fan/dust" så får du kanskje opp noen videoer om hvordan du skal f.eks skru av deksel for å så rengjøre viftene.

https://www.youtube.com/results?search_query=Clear+dust+from+your+laptop

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intel prossessorer tåler mere varme enn amd, men jeg synes nå 90 var litt mye. Laptopper har desverre ikke kommet med noe bra kjøling enda, så kan vel hende dem er lagd for å tåle litt mere enn sine stasjonære slektninger. 

Som jiinxs sier, få bort litt støv.  Den må da være varm å berøre under de tempraturene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den blir så varm når jeg spiller. Da er det ubehagelig å ha maskinen på fanget.

Anonymkode: 8fdf4...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...