Gå til innhold

Gravid venninne og navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne som er ganske godt gravid, og hun har endelig funnet drømmenavnet til datteren. Da det er sjeldent, fungerer på engelsk og er nesten ingen som heter det: Emma.:P

Anonymkode: e283f...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da sa du vel til henne at det er et av Norges mest brukte navn? Og opplyste om hvor mange år det har ligget på topp 10? :P hun kan ikke ha gjort så veldig grundig reaserch dersom hun virkelig mener pg tror at det er sjeldent og at få heter det.. Men fint navn, det er det :) Kjenner selv mange fantastiske Emmaer :)

Anonymkode: f10bb...24a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere det fra at det er sjeldent?

Jeg et fullstendig klar over at det er et av de mest populære jentenavnene i Norge, bare for ha oppklart det ☺

Men det er det jo en grunn til, det et et veldig enkelt og fint navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg et fullstendig klar over at det er et av de mest populære jentenavnene i Norge, bare for ha oppklart det ☺

Men det er det jo en grunn til, det et et veldig enkelt og fint navn.

Det var ikke deg jeg sa det til :)

TS skriver at Emma er et sjeldent navn, og det er det jo ikke. Men fint da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke deg jeg sa det til :)

TS skriver at Emma er et sjeldent navn, og det er det jo ikke. Men fint da.

Hun er ironisk som jeg forstår det :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke deg jeg sa det til :)

TS skriver at Emma er et sjeldent navn, og det er det jo ikke. Men fint da.

Hun er nok ironisk. Emma er et av de mest brukte navnene i Norge, og venninnen til TS har valgt det fordi hun tror det er sjeldent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at man ikke følger litt med på hva som ligger på navnetoppen når man skal gi navn til barna sine. Det er greit å velge navn derfra hvis man synes det er ok med populære navn, men hvis man vil ha et sjeldent navn så bør man orientere seg litt. Jeg har selv en venninne som kalte datteren sin Ida midt i den verste Ida-tida, og hun ble SÅ snurt og overrasket når hun oppdaget at det var et poppisnavn. Men så følg med litt, da.

Anonymkode: 7b4c7...8b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meg du snakker om? 😮

Genuint spørsmål: 

Hvorfor gi barnet et navn man VET at 70% av barna har fra før av, bare fordi det er fint?  Er det snakk om arv eller fordi man ikke visste, så er det en ting. Men skjønner VIRKELIG ikke hvorfor foreldre gir barna navn som "alle" andre heter. 

Vi var 4 i min klasse med samme navn. En fikk beholde fornavn, de tre mindre populære fikk initialene til etternavnet eller kun etternavnet for å holde forskjell på oss. Gøy å bli kalt GK gjennom hele barnadkolen.... 

Anonymkode: f84e4...b88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Genuint spørsmål: 

Hvorfor gi barnet et navn man VET at 70% av barna har fra før av, bare fordi det er fint?  Er det snakk om arv eller fordi man ikke visste, så er det en ting. Men skjønner VIRKELIG ikke hvorfor foreldre gir barna navn som "alle" andre heter. 

Vi var 4 i min klasse med samme navn. En fikk beholde fornavn, de tre mindre populære fikk initialene til etternavnet eller kun etternavnet for å holde forskjell på oss. Gøy å bli kalt GK gjennom hele barnadkolen.... 

Anonymkode: f84e4...b88

 

Skrevet: et øyeblikk siden · 

Ungen blir født nå I desember, kanskje november, og vi kjenner de aller aller fleste her vi bor, ingen av dem (hverken barn eller voksne faktisk) heter Emma. Så for oss er det ikke noe problem at navnet er populært. Det passer bra med etternavnet hun får og vi liker det godt begge to, noe som var overraskende vanskelig å finne. Men jeg skjønner godt at du lurer! Hadde vi visst at fem andre barn på hennes alder het det hadde hun nok fått et noe mer uvanlig navn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor må man ha et uvanlig navn da?

Det har jo tatt helt av med fjollete og sære navn.

Klassiske og tradisjonelle navn vil ihvertfall aldri noen plages med

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at man ikke følger litt med på hva som ligger på navnetoppen når man skal gi navn til barna sine. Det er greit å velge navn derfra hvis man synes det er ok med populære navn, men hvis man vil ha et sjeldent navn så bør man orientere seg litt. Jeg har selv en venninne som kalte datteren sin Ida midt i den verste Ida-tida, og hun ble SÅ snurt og overrasket når hun oppdaget at det var et poppisnavn. Men så følg med litt, da.

Anonymkode: 7b4c7...8b0

SSB pleide også å ha en statistikk over hvilke navn som økte mest. Men ingen brukte den, jeg lo derfor godt da alle ble overasket over at Sofie kom på navntoppen =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hvorfor må man ha et uvanlig navn da?

Det har jo tatt helt av med fjollete og sære navn.

Klassiske og tradisjonelle navn vil ihvertfall aldri noen plages med

Emma er et klassisk og tidløst navn. 

 

Men ikke poshy...

Anonymkode: 14c8f...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SSB pleide også å ha en statistikk over hvilke navn som økte mest. Men ingen brukte den, jeg lo derfor godt da alle ble overasket over at Sofie kom på navntoppen =)

Navn kommer og går på navnetoppene.

 

Kulest med de navnene som ikke topper listene...

 

 

Anonymkode: 14c8f...b1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn kommer og går på navnetoppene.

 

Kulest med de navnene som ikke topper listene...

 

 

Anonymkode: 14c8f...b1f

Ja? Men fortsatt moro med alle som hæ, det var det jo ingen som het før. osv, når det har steget i mange i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...